تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۳۹۸۴۳۳
امام جمعه زیراب با بیان سالروز انفجار بمب اتمی در هیروشیما و ناکازاکی توسط امریکا و کشته شدن 150 هزار نفر، گفت: امریکا در طول تاریخ خود جز جنایت در حق بشریت انجام نداده است اما خود را مدافع حقوق بشر می‌داند.
۱
plusresetminus
امریکای جنایتکار خود را مدافع حقوق بشر می‌داند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه یکی از دستورات پیامبر اسلام بحث حجاب است، بر ضرورت و اهمیت صحبت درباره این مسئله تأکید کرد و افزود: یکی از شاخص‌های پیشرفت آموزش بوده  و تذکر و یادآوری موجب پیشرفت در هر کاری است و در رابطه با حجاب نیز باید آموزش داد.

وی با بیان اینکه در بحث حجاب، موضوع یک تار و دو تا موی مطرح نیست، گفت: همه کارهایی که فراتر از عرصه فردی پیامدهای اجتماعی دارد، از منظر خداوند اهمیت ویژه‌ای داشته و طنازی و بی‌حجابی زنان پیامدهای خطرناکی در جامعه دارد و آیا فروپاشی خانواده بواسطه یک یا دو تار موی عظیم نیست؟

امام جمعه زیراب با بیان اینکه حجاب یک بحث حکومتی نیست اما چون حکومت یک حکومت اسلامی است، وظیفه‌اش ترویج حجاب است، گفت: حجاب نه حق‌الناس بلکه حق‌الله است و از این رو اینگونه نیست که هر کس هر طور بخواهد بگردد، بلکه حکم خداست و همه باید تابع او باشیم و در راه اجرای حکم خداوند باید تا پای جان تلاش کنیم، همچنان که امام حسین علیه‌السلام برای اجرای حکم خدا جانش را فدا کرد.

رضایی با بیان اینکه شهدای ما جان دادند تا حکم خدا در جامعه جاری شود و من نیز بیان آن را وظیفه خود می‌دانم، افزود: حجاب حقوق بشری نیست بلکه حقوق الهی است و حق خداست و زن باید در جامعه حجاب داشته باشد و هر کس که خداوند را دوست دارد باید از سخن او و پیامبرش تبعیت کند.

وی با اشاره به سالروز ازدواج امام علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله، زندگی آنها را الگویی برای همه‌ی جوانان عنوان کرد و گفت: لحظه لحظه زندگی، روش و منش آنها می‌تواند الگو نه برای مسلمانان که برای همه مردم باشد.

امام جمعه زیراب با بیان سالروز انفجار بمب اتمی در هیروشیما و ناکازاکی توسط امریکا و کشته شدن 150 هزار نفر، یادآور شد: امریکا در طول تاریخ خود جز جنایت در حق بشریت انجام نداده است اما خود را مدافع حقوق بشر می‌داند.

رضایی با اشاره به اقدام مغایر با حقوق بین‌الملل امریکا در تحریم وزیر امور خارجه ایران، چند نکته را در این مورد متذکر شد و گفت: این اقدام عجولانه بیانگر ناکامی آنها در مبارزه و نشان‌دهنده عدم قدرت منطق دشمن بوده و با این وصف طرح مذاکره یک بازی مسخره سیاسی بیش نیست و تنها مسیر پیشرفت کشور راه مقاومت است.

وی با اشاره به راهبرد رهبری مبنی بر نه جنگ و نه مذاکره، افزود: در تاریخ اسلام بجز ائمه و پیامبرران سراغ نداریم که رهبری چنین قاطعانه بگوید که نه جنگ و نه مذاکره.

امام جمعه زیراب با توجه به نرمش قهرمانانه رهبری در انجام مذاکره، یکی از فواید این امر را این دانست که اکنون دیگر همه متوجه شدند که نمی‌توان به امریکا و دولت‌های اروپایی اعتماد کرد و در میان خرد و کلان در رابطه با قابل اعتماد نبودن آنها وحدت کلمه ایجاد شده و این برکت بزرگی است.

رضایی با اشاره به بیان تأسف اتحادیه اروپا در واکنش به تحریم وزیر امور خارجه ایران، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا تنها کاری که پس از خروج امریکا از برجام انجام داده، اظهار تاسف بوده و این بیانگر آن است که اروپا با همه سرو صدای خود کسی نیست و در برابر امریکا دست و پا بسته هستند.

وی با بیان اینکه اومانو در طی مسئولیت خود در انرژی هسته‌ای بین‌المللی، تقریبا حقایق را بیان داشته و از ایران حمایت کرده است، افزود: همین حمایت موجب شد که سرش برباد رود، چرا که هر کسی که در مقابل موساد بایستد آنها سعی می‌کنند که او را از سر راه بردارند و مرگ او مرگ مشکوکی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما