تجلیل از عوامل سریال گاندو در نماز جمعه قم؛

«گاندو» بیان بغض‌های انقلابیون جامعه به زبان هنر بود

تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۳۹۷۷۴۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: فیلم‌نامه نویس این سریال اطلاعات اصلی را از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور دریافت کرده‌است.
۰
plusresetminus
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور، در مراسم تقدیر از عوامل سریال گاندو که پس از اقامه نماز جمعه در مصلای قدس قم برگزارشد، گفت: جواد افشار، خود از رزمندگان دفاع مقدس بود و اگر توانست این حماسه جدید را خلق کند به دلیل حفظ روحیه بسیجی، ارزشی و جهادی بوده است.
وی ادامه داد: خلق آثار تأثیرگذار در طراز ارزش‌های انقلاب و افشای چهره دشمنان فقط با روحیه جهادی ممکن است که ما نیز در این سریال شاهد این روحیه جهادی هستیم و عوامل این سریال بسیار باانگیزه دست به خلق این اثر زدند.
ذوالنور با‌ اشاره به اینکه جنگ امروز ما در عرصه رسانه است، عنوان کرد: این سریال منشأ تحولات عظیمی‌در جامعه شده و بسیاری از دوستان انقلاب را شاد کرد، گاندو بیان‌کننده بغض‌های انقلابیون جامعه به زبان هنر بود و حقایق بسیاری را بیان کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی‌در توضیح ‌اشکال نفوذ، عنوان کرد: نفوذ چند شکل دارد و به دو دسته نفوذ فردی و جریانی تقسیم می‌شود، نفوذ فردی با فرستادن جاسوس صورت می‌گیرد اما نفوذ جریانی موجب انحراف مسئولین در تصمیم‌گیری‌های مهم می‌شود.
ذوالنور با‌ اشاره به اینکه در اوج مذاکرات برجام مسئولین ما دچار ‌اشتباهات محاسباتی شدند، بیان کرد: این یک مسئله بدیهی است که پشتوانه نظامی، توان دیپلمات را برای چانه‌زنی و  اخذ امتیازات بیشتر افزایش می‌دهد اما برخی مسئولین درست در اوج مذاکرات برجام توان دفاعی کشور را زیر سؤال می‌برند و کشور را ضعیف جلوه می‌دادند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی‌گفت: نفوذ لایه‌های مختلفی دارد، نفوذ در دستگاه‌های علمی ‌و اجرایی، نخبگان کشور، سطح جامعه و مسئولین رخ می‌دهد، وقتی مسئولی دچار تحولاتی مخالف با ارزش‌های انقلاب شده و در نتیجه آن با مبانی انقلاب زاویه پیدا کرد، به معنای حرکت دادن کشور در یک مسیر خطرناک است.
 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: عده‌ای سریال گاندو را خیالی و شامل توهین و تهمت خواندند، اگر چنین است، باید رسماً شکایت کنند تا حقیقت روشن گردد، نه اینکه صرفا با تهدید حق به جانبانه، خود را تبرئه کنند، درصورتی که فیلم‌نامه نویس این سریال اطلاعات اصلی را از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور دریافت کرده‌است.
وی ادامه داد: قرار بود سریال گاندو با اسامی ‌واقعی ساخته شود اما صاحبان قدرت باعث شدند که اسامی ‌سانسور شده و از اسامی‌ مستعار استفاده شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما