کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد

دوومیدانی، شمشیربازی، کاراته و جودو شانس کسب مدال در المپیک را دارند/تأخیر لیگ اقدامی در راستای حرفه‌ای شدن فوتبال است

5 مرداد 1398 ساعت 0:23

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید در المپیک پیش رو در کنار سه رشته کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو در رشته‌های دوومیدانی، شمشیربازی ، کاراته و جودو هم امیدوار به کسب مدال هستیم.



مسعود سلطانی فر در آیین افتتاح هشت پروژه ورزشی استان البرز در فردیس با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های ورزشی که در استان البرز افتتاح و به بهره‌برداری رسید، گفت: بخش خصوصی مشارکت بسیار خوبی در ساخت پروژه‌ها داشته که تلاش می‌کنیم زمینه حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در ورزش را بوجود آوریم.
سلطانی فر نتایج خوب و موفقیت آمیز رشته‌های مختلف ورزشی در یکماه اخیر را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در بین ١٦ تیم دوم شد و در نهایت به مقام پنجم رسید.خدا را شاکریم که اگر ٢٠ سال پیش بردن کره و ژاپن در یک ست برای ما موفقیت محسوب می‌شد ، اکنون با تیم دوم در آسیا قهرمان مَی شویم و در جهان با تیم اصلی در بین پنج تیم برتر قرار مَی گیریم.
وزیر ورزش و جوانان قهرمانی تکواندو در نوجوانان آسیا، قهرمانی ایران در هاکی سالنی آسیا و مدال برنز جهانی مجتبی عابدینی در شمشیر بازی را که برای اولین بار به ارمغان آمد ، ستود و از درخشش ورزشکاران ایرانی در مسابقات دانشجویان جهان و کارگران جهان که موجب شور و شعف مردم شدند ، به نیکی یاد کرد.
سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش اهمیت حضور مقتدرانه در بازی‌های المپیک ٢٠٢٠ توکیو را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سوم مردادماه سال ٩٩ المپیک ٢٠٢٠ توکیو اغاز می‌شود. تلاش می‌شود ابتدا بیشترین سهمیه‌ها بدست آید و سپس به گونه‌ای باشد که نتیجه تاریخی رقم بخورد.
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که در کنار سه رشته کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو در رشته‌های د‌وومیدانی، شمشیربازی،کاراته و جودو هم امیدوار به کسب مدال هستیم.

زمان شروع لیگ را مشخص کنید
وزیر ورزش در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع تاخیر در آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال‌اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تکمیل مراحل حرفه‌ای شدن فوتبال است، فدراسیون هم با جدیت این را دنبال می‌کند. وی افزود: امیدواریم استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در همه ورزشگاه‌ها محقق شود تا لیگ امسال در شرایط بهتری برگزار شود. مسولان و مدیران استانی نیز این دستورالعمل را دنبال می‌کنند تا قواعد AFC را رعایت کرده باشند.
این اظهارات وزیر ورزش در شرایطی مطرح می‌شود که لیگ فصل نوزدهم برخلاف تصور و اعلام قبلی با پایان تیرماه نیز تاریخی برای شروعش معین نشده و این در حالی است که بسیاری از تیم‌ها مرحله اول فاز اردویی و آماده‌سازی خود را به پایان رسانده و در انتظار شروع مسابقات بودند.
موضوع مربوط به زیرساخت‌ها و مشکلاتی که تمامی استادیوم‌های فوتبال ایران با آن مواجه هستند در وهله اول به مسئله‌ای برای تاخیر در زمان شروع لیگ برتر در فصل نوزهم تبدیل شده و این در حالی است که هر کدام از ورزشگاه‌های موجود و مورد بهره‌برداری تیم‌های لیگ برتری با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که کار برگزاری و خواسته فدراسیون و سازمان لیگ برتر را برای آماده‌سازی با مشکل مواجه می‌کنند.
در حال حاضر در مشهد (استادیوم امام رضا)، اصفهان (نقش جهان) و اهواز (شهدای فولاد خوزستان) علیرغم اینکه جدیدترین و نوسازترین استادیوم‌های فوتبال ایران نیز محسوب می‌شوند هر کدام با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستند؛ در مشهد گیت فروش به شکل اینترنتی وجود ندارد و نقش جهان اصفهان نیز هنوز خاکبرداری اطراف استادیوم، شرایط فروش بلیت اینترنتی و گیت و دوربین مدار بسته و صندلی شماره گذاری شده با مشکل همراه است. در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان نیز با برگزاری فینال جام حذفی همه با مشکلات عدیده این استادیوم که مهم‌ترین آن فروش بلیت و عدم شماره گذاری صندلی‌ها با مشکل بزرگ مواجه شدند.
این البته استادیوم‌های تازه ساز و نونوار فوتبال ایران محسوب می‌شدند و اگر بخواهند نگاهی به استادیوم بهنام محمدی مسجد سلیمان، تختی آبادان، دستگردی تهران، شهدای شهر قدس، فولادشهر اصفهان، تختی جم، شهید وطنی قائمشهر و... بیندازیم با توجه به ساختار فرسایش شده و قدیمی آنها کار برای شروع لیگ نوزدهم را با دشواری بزرگی مواجه می‌کند
حالا که عزم مسئولان ورزش و فدراسیون فوتبال برای تجهیز زیرساخت‌های ورزشگاه‌های کشور جدی است، امید می‌رود این کار با حداکثر سرعت برگزار شود تا بتوان زمان دقیقی را برای برگزاری لیگ برتر فوتبال اعلام کرد.
سرمربیان لیگ برتری و در کنار آنها بازیکنان و مدیران تیم‌ها طی روزهای اخیر گلایه تند خود را بارها نسبت به این موضوع که تاخیر در انجام بازی‌ها باعث برهم خوردن برنامه آماده‌سازی آنها شده را در پی داشته و مسلما با تداوم این روند باید شاهد لیگی بی‌کیفیت در فصل آینده باشیم.


کد مطلب: 397664

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397664/دوومیدانی-شمشیربازی-کاراته-جودو-شانس-کسب-مدال-المپیک-تأخیر-لیگ-اقدامی-راستای-حرفه-ای-شدن-فوتبال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com