تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۹۷۶۱۳
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه نمازجمعه محلی برای هدایت و بصیرت‌افزایی است گفت: از مدیریت فرهنگی شهر راضی نیستم.
۰
plusresetminus
نماز جمعه محلی برای هدایت و بصیرت‌افزایی/از مدیریت فرهنگی شهر راضی نیستم
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در نشست خبری که به مناسبت سالروز نخستین نماز جمعه برگزار شد اظهار کرد: چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه که در روز ۵ مرداد است را گرامی می‌داریم و همچنین ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک عرض می‌کنم
 
از بصیرت‌افزایی تا تبیین مسائل فرهنگی در نمازجمعه
وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه به فرموده مقام معظم رهبری مرکز فرهنگی هر شهر است و در قرآن شریف آمده که از نمازجمعه تعبیر به ذکر خدا شده است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: ایجاد هدایت و بصیرت نمازگزاران، توصیه به امر تقوا و حفظ وحدت از جمله مواردی است که از سوی ائمه جمعه بیان می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه ساده زیستی یکی از چیزهایی است که توسط امام جمعه باید رعایت شود گفت: مسائل فرهنگی باید در نماز جمعه تبیین شده و به فرموده رهبر انقلاب خدمت به نماز جمعه خدمت به دین است.

وی با بیان اینکه ما در حال جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمنان هستیم تاکید کرد: در این موارد دفاع از تفکر فرهنگی و دینی وظیفه ما است که پیشقراولان این امر باید از دانشمندان دینی باشند.

خبرنگاران به‌دنبال تطهیر نفس و رعایت انصاف باشند
امام جمعه فریدونکنار کار خبرنگاران را مانند کار مورخان دانست و یادآور شد: خبرنگاران روز عاشورا خبرنوشتند و هم‌اکنون شده تاریخ و خبرنگاران امروزی باید توجه داشته باشند که نوشته‌های آن‌ها در سال‌های آینده به عنوان استناد تاریخی خوانده می‌شود.

جلالی ادامه داد: اگر یک کلمه از منظور افراد در قلم خبرنگاران جابه‌جا شود بسیار اهمیت دارد و خبرنگار در ابتدا باید در تطهیر نفس خودش تلاش کند و به دنبال تطهیر روح مخاطبان باشد؛ واقعیت‌ها را منعکس کند و هیچوقت به دنبال درشت نمایی و کوچک کردن موضوعی نباشد.

این مسئول افزود: خبرنگاران باید از خشوع و خضوع برخوردار باشند، رعایت انضباط و انصاف، رعایت مسائل بیت‌المال و آرامش بخشی از دیگر مواردی است که باید مدنظر اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی بر لزوم پرهیز از خبرنگاری بر اساس شنیده‌ها تاکید کرد و گفت: هر خبری نباید نقل شود و در رابطه با مسئولین شهری باید هم نکات مثبت گفته شود و اگر نکته منفی شاهد بودیم تذکر دهیم چراکه تخریب کردن هنر نیست.

دستاوردهای ۱۵ ساله امام جمعه در یک نگاه
جلالی ارتباط خود را با جوانان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به حضور در هیات‌های مذهبی، برنامه‌های آموزش و پرورش، سپاه و بسیج ارتباط خوبی با جوانان دارم.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در مشکلات فردی و خصوصی افراد دخالت نمی‌کنیم اظهار کرد: اما در برخی از مشکلات که جنبه عمومی دارد حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنیم تا موارد برطرف شود.

این مسئول یادآور شد: رفع مشکلات لپوداران، آب‌بندان سوته، ساماندهی گلزار شهدا، ساخت امامزاده سیدمحمد و ساخت مصلی از جمله مواردی بود که با تلاش برخی از مسائل حل شد.

وی ادامه داد: درحالی که بندر فریدونکنار داشت از دست می‌رفت اما ما ورود پیدا کردیم و توانستیم آن را برای این شهر حفظ کنیم، استقرار فرمانداری و حفر چند فقره چاه برای برطرف کردن مشکل قطع و کدورت آب، پیگیری امور صیادان پرنده و ماهی که از مشکلات عمومی است پیگیری صورت گرفت و بسیاری از این موارد به نتیجه رسید.

امام جمعه فریدونکنار افزود: درحالی که بودجه این شهر در سال‌های گذشته در حد مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بود اما با صحبت و پیگیری با مسئولان استانی و کشوری این مبلغ به بیش از ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

عدم رضایت از مدیریت فرهنگی شهر
جلالی با بیان اینکه چندین بار در مورد مشکلات سواحل به مسئولان مربوطه تذکر داده شد، گفت: در موارد متعدد چه در نمازجمعه و چه در جلسات خصوصی نسبت به مشکلات سواحل تذکر داده شد اما متاسفانه به مذاق برخی افراد خوش نمیاید که به خاطر جلوگیری از ایجاد تنش در شهر نمی‌توان این مسائل را زیاد مطرح کرد.

وی اظهار کرد: هیچ دلبستگی به خاطر پشت این میز نشستن ندارم و هر زمانی که بگویند بروید ما این مسئولیت را تحویل می‌دهیم.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌ها با سخنرانی و موعظه حل نمی‌شود خاطرنشان کرد: تا جایی که امکانش باشد از ظرفیت روحانیون برای مسائل اجتماعی استفاده می‌شود.

جلالی با انتقاد از مدیریت فرهنگی سطح شهر تصریح کرد: خیلی کم از مدیریت فرهنگی شهر راضی هستم و درحالی که رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر امام جمعه است اما هیچ نظرخواهی درباره برنامه های فرهنگی از بنده نمی‌شود.

راه دستیابی به نشاط برگزاری کنسرت نیست
وی تاکید کرد: موسیقی نشاط کاذب را به دنبال دارد و از نظر علمی هم بر روی سول‌ها اثر منفی می‌گذارد که اگر مفید بود اسلام آن را حلال اعلام می‌کرد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه راه دستیابی به نشاط برگزاری کنسرت نیست، ادامه داد: با ورزش، مطالعه کتاب و کار کردن می‌توان به نشاط دست پیدا کرد و اگر این سواحل به خوبی مدیریت شود نگاه کردن به ساحل و دریا خود مایه نشاط است.

جلالی افزود: فرزندان امروز به آینده و خانواده نیاز دارند که اگر راه ورود آن‌ها از همین سنین نوجوانی و جوانی به کنسرت و از این دست برنامه‌ها که زن و مرد در آن مختلط هستند باز شود، در آینده مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه از نظر شرعی موسیقی حرام است باید نسبت به این موارد پرهیز و جلوگیری به عمل آورد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: اعضای ستاد نماز جمعه هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند و این ستاد دو مرتبه به‌عنوان برتر استانی و کشوری معرفی شده است.

جلالی با اشاره به نحوه انتخاب مدیران دستگاه‌ها و ادارات گفت: انتخاب روسای ادارات و دستگاه‌ها با ما نیست اما اگر مشورتی از ما بخواهند انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴