تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۳۹۷۶۰۶
۰
plusresetminus

سر سفره آدم‌کش‌ها نشستن ماست مالی ندارد!
شبکه رسانه‌ای عنکبوت با تحریف صورت مسئله درباره استخدام یک گزارشگر ورزشی در شبکه ایران اینترنشنال، به جای اعتراض به این اقدام خائنانه، به صدا و سیما حمله می‌کند.
سایت‌ها، روزنامه‌ها و کانال‌های تلگرامی به همراه برخی مستخدمان توئیتری و اینستاگرامی «شبکه عنکبوت» خبر پیوستن «مزدک-م» گزارشگر ورزشی به شبکه ایران اینترنشنال را بهانه عقده‌گشایی جدید علیه صدا و سیما و شبکه 3 سیما کردند. آنها مدعی شده‌اند وقتی قدر چنین سرمایه‌هایی دانسته نمی‌شود، آنها هم مجبور به مهاجرت می‌شوند.(!)
این ادعا در حالی است که گزارشگر مذکور، یک گزارشگر معمولی بود و به اندازه نیز در کنار سایر گزارشگر به خدمت گرفته می‌شده است. اما حتی اگر غیر از این هم بود، پیوستن به یک شبکه تلویزیونی بدنام و ضد ایرانی را توجیه نمی‌کرد.
سرمایه‌گذار شبکه مذکور، عادل عبدالکریم از عناصر سعودی وابسته به محمد بن سلمان ولی‌عهدی رژیم عربستان است. لندن هم میزبانی این شبکه را می‌کند که سال 96 راه‌اندازی شد. برخی عناصر دارای تابعیت ایرانی نظیر علی اصغر رمضانپور (معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات) در مدیریت آن حضور دارند.
نام شبکه یاد شده وقتی سر زبان‌ها افتاد که دقایقی پس از حمله تروریستی گروهک الاحوازیه به مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع در اهواز، با رئیس این گروهک گفت‌وگو کرد و به جانبداری از تروریست‌ها پرداخت.
با این وصف، کسانی که به همکاری با شبکه سعودی- انگلیسی حامی تروریست‌ها و گروهک‌های تجزیه‌طلب مبادرت می‌کنند، در واقع وطن خود را در ازای چند دلار آغشته به دلارهای خونین سعودی‌ها فروخته‌اند.
این نکته، هم گفتنی است چند هنرپیشه‌ و همکار صدا و سیما که در سال‌های گذشته اغوا شده و به شبکه‌هایی چون من و تو و جم تی‌وی و... پیوسته بودند پس از مدتی کوتاه اقامت در خارج و همکاری با این شبکه‌ها، به پشیمانی افتادند و برای بازگشت به کشور دنبال واسطه گشتند. حالا هم با نگاهی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد گزارشگر ورزشی مذکور در تله برخی دلالان افتاده است؛ اما اتفاق عجیب، تحریف‌گری اضلاع شبکه رسانه‌ای عنکبوت است که سعی می‌کنند آلودگی به شبکه وابسته به جنایتکاران سعودی را توجیه و تطهیر کنند.

جروزالم پست: مدیریت بهتر ایران را پیروز جنگ نفتکش‌ها کرد
یک روزنامه صهیونیستی با تاکید بر این که ایران، درگیری‌ نفتکش‌ها را بهتر از انگلیس‌ مدیریت کرد، نوشت قدرت چانه‌زنی ایران افزایش پیدا کرده است.
جروزالم پست در گزارشی می‌نویسد: ماه گذشته انگلیس یک نفتکش ایرانی را در تنگه جبل‌الطارق توقیف کرد. نیروی دریایی بریتانیا ادعا می‌کند که این نفتکش برخلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا در حال انتقال نفت به سوریه بوده است. نیروهای ایران، هم جمعه گذشته نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو را در تنگه هرمز توقیف  کردند.
به گزارش «انتخاب» در ادامه این گزارش آمده است: تنش در منطقه از اوایل ماه مه شروع شد. آمریکا هشدار داد که ایران یا گروه‌های نیابتی‌اش در حال آماده شدن برای حمله به نیروهای آمریکایی‌ و متحدان آن‌ها هستند. در ادامه واشنگتن‌ ناوها و هواپیماهای جنگی خود را به منطقه اعزام کرد.
در تاریخ 12 مه چهار نفتکش تجاری در بندر فجیره امارات مورد حملات خرابکارانه قرار گرفتند. روز بعد یک پهپاد به زیرساخت‌های نفتی عربستان حمله کرد. بین 19 مه تا 19ژوئن چندین راکت به سمت سفارت آمریکا و پایگا‌ه‌های نظامی این کشور در عراق شلیک شد. دو نفتکش دیگر نیز در تاریخ 13 ژوئن مورد هدف قرار گرفتند. ایران در تاریخ 20 ژوئن یک پهپاد جاسوسی آمریکا را در نزدیکی تنگه هرمز سرنگون کرد.
زمانی که انگلیس نفتکش ایرانی را در تنگه جبل‌الطارق متوقف کرد، مقامات این کشور می‌دانستند که تنش شدت پیدا خواهد کرد. ایران در ماه‌های اخیر به یک استراتژی تهاجمی روی آورده است. تهران نه تنها درگیری در خلیج‌فارس را شدت بخشیده، بلکه در مناقشه با غرب بر سر برنامه‌ هسته‌ای نیز فشار بر طرف مقابل را افزایش داده است. مقامات ایران اعلام کردند محدودیت غنی‌سازی تعریف شده در توافق برجام را نقض خواهند کرد.
این هفته نیروهای ایران نفتکش استنا ایمپرو را در آب‌های خلیج ‌(فارس) ‌توقیف کردند. آنها می‌گویند این کشتی،‌ قوانین بین‌المللی دریانوردی را نقض کرده است. ناو محافظ مونتروز فاصله زیادی از محل حادثه داشت. دولت بریتانیا بعد از این حادثه جلسه امنیتی اضطراری تشکیل داد. تهران از این طریق،‌قدرت چانه‌زنی خود برای آزادی دو نفتکش توقیف شده را افزایش داد. ایران با این اقدام خود نشان داد که می‌تواند تهدید جدی برای قدرت‌های غربی در خلیج‌فارس باشد.
کشتی استنا ایمپرو در حال حاضر در بندر شهر بندرعباس ایران قرار دارد. مقامات ایرانی می‌گویند که انگلیس در تنگه جبل‌الطارق دست به راهزنی زده است. ایران تلاش کرد از طریق انتشار ویدئوی عملیات توقیف نفتکش انگلیس، جنگ روانی به راه اندازد. دولت بریتانیا اکنون می‌گوید که به دنبال کاهش تنش در منطقه و حل بحران است.
مقامات ایران می‌گویند که واشنگتن نباید از توافق هسته‌ای خارج می‌شد و دوباره تحریم‌های اقتصادی را علیه کشورشان اعمال می‌کرد. قدرت‌های غربی نباید کشتی‌های جنگی خود را در نزدیکی سواحل ایران مستقر می‌کردند.
معمولا ایران می‌تواند روایت مطلوب خود را در رسانه‌های بین‌المللی منتشر کند. توجه داشته باشیم که مردم در کشورهای غربی،‌ نگران بروز جنگی دیگر در خاورمیانه هستند. تهران به خوبی از این موضوع آگاه است.
ترامپ در ماه‌های گذشته بارها در واکنش به تهران تهدید به حمله نظامی کرد. اما بعدا نشان داد که تهدیداتش توخالی بوده‌اند. انگلیس نیز در شرایط کنونی نشان داده است که توانایی محافظت کردن از نفتکش‌های خود را ندارد. قدرت‌های غربی در موقعیت‌ دشواری در خلیج‌ فارس گرفتار شده‌اند و به نظر می‌رسد ایرانی‌ها در حال پیروز شدن در جنگ نفتکش‌ها هستند.
تهران همچنین می‌تواند از گروه‌های نیابتی خود در یمن، لبنان و عراق برای افزایش فشار بر واشنگتن و قدرت‌های غربی استفاده کند. اکنون باید منتظر باشیم که بریتانیا چه اقدامی را در قبال نفتکش توقیف شده خود انجام خواهد داد. بریتانیا به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و گزینه‌های محدودی پیش‌رو دارد.

روحانی از تورم اجاره بها در محله خود هم خبر ندارد؟!
یک روزنامه اصلاح‌طلب ضمن بررسی میزان افزایش اجاره‌بها در محله رئیس‌جمهور نوشت؛ مشاوران املاک در این منطقه برخلاف سخنان آقای روحانی می‌گویند رفع اجاره بها 100 درصد افزایش یافته است.
به گزارش آفتاب یزد، در حالی که رئیس جمهور اعلام کرد میزان اجاره بها در تهران به طور متوسط 30 درصد افزایش یافته و از عملکرد برخی رسانه‌ها در اعلام رقم اجاره بها انتقاد کرده‌اند، مردم می‌پرسند مبنای رئیس‌جمهور برای اعلام این آمار چه بوده است؟
رئیس جمهور چند روز پیش در نشست با مدیران ارشد بخش مسکن با انتقاد از گزارش‌ها و اعداد و ارقامی که در زمینه افزایش اجاره‌بها از سوی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت که براساس آمار وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن استیجاری به طور متوسط در تهران میزان اجاره بها 30 درصد افزایش یافته که این رقم امیدوارکننده است.
مردم می‌پرسند ما در زندگی روزمره خود شاهد افزایش اجاره بها به صورت بسیار بالا و نه 30 درصد هستیم. اگر مستند آمار رئیس‌جمهور آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار است که این آمار با واقعیات زندگی ما همخوانی ندارد. اگر نیست بر چه اساسی این رقم محاسبه شده چرا که با افزایش 100 درصدی قیمت مسکن اجاره‌بها هم بسیار بیشتر از 30 درصد بالا رفته است.
خبرنگار آفتاب یزد برای بررسی اجاره بهای مردم سری به محله رئیس‌جمهور زد و با بررسی میدانی قیمت‌های منطقه ولنجک تهران متوجه ارقام بالای اجاره بها در این منطقه شد. بیشتر متراژ آپارتمان‌های اجاره‌ای در این منطقه بالای 80 متر است.
صاحب یکی از بنگاه‌های املاک در منطقه در گفت‌وگو با آفتاب یزد گفت: قیمت ملک در این منطقه مانند سایر مناطق تهران رشد 100 درصدی داشته است.
وی گفت: آپارتمان 135 متری 20 سال ساخت که سال گذشته رهن 120 میلیونی داشت امسال با پول پیش 200 میلیون و اجاره ماهانه 4 میلیون تومان برای اجاره گذاشته شده است که مشاهده می‌کنید چقدر افزایش قیمت داشته است.
مهدی غلامی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با آفتاب یزد چندی پیش گفت که داده‌های مربوط به تورم اجاره بها معمولاً توسط مرکز آمار منتشر می‌شود که داده‌های مربوط به تابستان و بهار امسال هنوز منتشر نشده است. رسانه‌ها نیز معمولاً به صورت میدانی گزارش‌هایی از بازار مسکن و تحولات آن منتشر می‌کنند که افزایش 50 درصدی و بعضاً بیشتر نیز در شهرهای بزرگ مشاهده شده است. داده‌های مربوط به مسکن مخصوصاً اجاره بها بخاطر عدم ثبت رسمی همه قراردادها مخصوصاً قراردادهایی که مربوط به تمدید اجاره بهاست، قابل مناقشه است. لذا اگر همه قراردادها ثبت شود مشخصاً این عدد نیز افزایش می‌یابد.
به گفته وی معمولاً در بازار، نرخ اجاره بها تابعی از تورم عمومی کشور و تورم قیمت مسکن است. در این صورت هم افزایش 30 درصدی قیمت اجاره‌بها قابل مناقشه است. زیرا در شهر تهران مطابق گزارش‌های بانک مرکزی در تمامی ماه‌های اخیر تورم نقطه به نقطه حدود 100 درصد بوده است.
وی تصریح کرد که به دلیل عدم تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان کشور، بسیاری از داده‌های مربوط به بخش مسکن قابل مناقشه است. در صورتی که راه‌اندازی این سامانه برای رصد و برنامه‌ریزی و اجرای مالیات‌های تنظیمی بسیار ضروری است.

وحشت آمریکا از سردار سلیمانی؛ جلوی سفرهای او را بگیرید!
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار به‌روزرسانی لیست تحریم‌های قطعنامه 2231 و همچنین اجرای محدودیت سفر سردار سلیمانی به کشورهای منطقه شد.
جاناتان کوهن سرپرست نمایندگی آمریکا در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل و شورای امینت خواستار برگزاری نشست کارشناسان این شورا در هفته‌های آینده شده است تا آخرین تغییرات لیست تحریمی‌های  قطعنامه 2231 را به روز رسانی کنند.
در این نامه با اشاره به ضمیمه «ب» قطعنامه 2231، اظهار شده است که شورا نتوانسته است لیست افراد حقیقی و حقوقی الحاقی به این پیوست را حفظ کند و اطلاعات آن مربوط به 9 سال پیش است.
آمریکا با انتقاد از اینکه شرکت‌های دولت‌های عضو شورای امنیت با شرکت‌های مشخص شده در این فهرست همکاری تجاری داشته‌اند، مدعی شد الگوی طراحی شده برای جلوگیری از سفر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران نقض شده است.
در نامه نمایندگی آمریکا ادعا شده لیستی متشکل از 84 نفر در ضمیمه قطعنامه 2231 است که درباره فعالیت‌های حساس هسته‌ای ایران شناسایی شده‌اند و کشورها ملزم هستند تا 2023 از آن تبعیت کنند.
محدودیت‌های سفری قاسم سلیمانی در اکتبر 2020 به پایان می‌رسد.
یادآور می‌شود قطعنامه 2231 شورای امنیت پس از تنظیم توافق برجام و اساسا برای تضمین این توافق تصویب شد. اما آمریکا در حالی که توافق را زیر پا گذاشته و باید در شورای امنیت مورد مواخذه قرار بگیرد، در اثر کوتاهی وزارت خارجه ما و عدم پیگیری ماجرا، ژست طلبکارانه به خود گرفته است.
اما درباره آرزوی آمریکا برای محدود کردن سفرهای سردار سلیمانی نیز باید گفت: اولا او معطل تحریم‌ها نمی‌ماند و در همین سال‌ها به کشورهای مختلف و از جمله عراق و سوریه و روسیه و... سفر کرده است. او همچنین در عراق، تا بیخ گوش نظامیان آمریکایی و فرماندهان ارشد آنها پیش رفته و بعضا پیغام‌های تهدید هم داده است. ضمن اینکه سردار سلیمانی احتمالا فعلا بنا ندارد به آمریکا سفر کند و طبیعتا اگر هم چنین برنامه‌ای داشته باشد، از مقامات آمریکایی اجازه نمی‌گیرد.
مطبوعات آمریکایی و اروپایی بارها با انتشار تصاویر سرلشکر سلیمانی در صفحات اول خود، از وی به‌عنوان کسی یاد کرده‌اند که آمریکا و داعش را با هم خرد و تحقیر کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴