کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دلیل نقص فنی

هند قرارداد 500 میلیون دلاری با اسرائیل برای خرید موشک‌های ضد تانک را لغو کرد

23 تير 1398 ساعت 12:18

در پی اثبات ناکارآمدی موشک‌های ضد‌تانک رژیم صهیونیستی، هندوستان خرید این موشک‌ها را لغو و قرار داد 500 میلیون دلاری با تل‌آویو را فسخ کرد.


به گزارش بلاغ، آزمایش‌ موشک ضد‌تانک صهیونیستی «اسپایک» تجریه ناموفقی را پشت سر گذاشت تا بدین ترتیب، دهلی‌نو قرارداد 500 میلیون دلاری خرید این سلاح از شرکت «رافائل» که متعلق به رژیم صهیونیستی است را لغو کند. هند می‌گوید آزمایش‌هایی که روی این موشک‌ها انجام داده در چندین مورد موفق نبوده است. از جمله مشکلات فنی این سامانه، سنسورهای این سلاح در شناسایی اهداف است که بد عمل می‌کند.
گفتنی است هند پیش از این نیز قرارداد خرید 321 پرتابگر، 8356 موشک و 15 شبیه ساز را به دلیل عملکرد نه چندان مطلوب آنها لغو کرده است.
این تصمیم هندی در حالی گرفته شد که تا دو ماه دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به هند سفر خواهد کرد. قرار بود در این سفر تامین فوری موشک‌های «اسپایک» و «اسپایس» به هند از محورهای مذاکرات باشد، که با لغو این قرارداد مطمئنا این سفر هم با حاشیه‌هایی روبرو خواهد شد.
هند همواره با همسایه غربی خود، پاکستان خصومت داشته و رویارویی نظامی همیشه یکی از گزینه‌های دم دستی، برای این دو کشور بوده است. در همین راستا، هند خریدهای تسلیحاتی فراوانی از سایر کشورها داشته، رژیم صهیونیستی هم از بازار تسلیحاتی هند بی‌نصیب نبوده و قراردادهای متنوعی در سال‌های گذشته با هند امضاء کرده است.


کد مطلب: 396482

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396482/هند-قرارداد-500-میلیون-دلاری-اسرائیل-خرید-موشک-های-ضد-تانک-لغو

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com