تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۳۹۶۱۲۲
معاون وزیر کشور گفت: قوانین متعدد و متناقض مشکلاتی ایجاد کرده است و آنقدر آئین نامه به دولت می آید و ابلاغ می شود که خسته کننده و اذیت کننده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری از آرزوهای همه ماست، اظهار کرد: در کشور سازمان سرمایه گذاری خارجی داریم اما هیچ کس در داخل کشور متولی سرمایه گذاری داخلی نیست.
وی افزود: قریب به دوسال است که در زمینه اصلاح آیین نامه مربوطه پیگیری می کنیم و به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رفته و برگشته که امیدواریم این اتفاق بیفتد.
دین‌پرست تصریح کرد: برای نخستین بار وزارت کشور در سال گذشته به دلیل نگاه ویژه به بخش خصوصی با روسای اتاق بازرگانی، اصناف، تعاون و خانه معدن تفاهمنامه امضاء و برای کمک به آنها اعلام آمادگی کرده است.
وی بیان کرد: در زمینه پنجره واحد الکترونیکی در یکی دو استان از جمله اصفهان کارهای خوبی انجام شده و در این زمینه همه ظرفیت های استان مشخص شده و هر مجوز قانونی به عنوان مثال برای احداث یک هتل لازم است، صادر و در نرم افزار تعبیه شده و فقط جای اسم خالی است و وقتی سرمایه گذاری بخواهد کار کند، این فرم پر می شود و مجوزها به او ارائه می شود و همه دستگاه ها اختیارات را اعلام و مجوزها را صادر کرده اند.
معاون وزیر کشور گفت: سامانه صدور مجوزهای کسب و کار از ابتدای مردادماه سال قبل در کشور فعال شده که ۴۳ هزار و ۵۲۰ درخواست مجوز در سطح کشور در این سامانه ثبت شده که ۱۱ هزار و ۴۹۳ مورد معادل ۲۶ درصد مجوز صادر شده است.
وی عنوان کرد: در استان کرمان یک هزار و ۶۸ درخواست مجوز در این سامانه ثبت شده و ۳۸۹ مورد معادل ۳۶ درصد صادر شده که از میانگین کشوری بالاتر است.
دین‌پرست اظهار کرد: قوانین متعدد و متناقض مشکلاتی ایجاد کرده است و آنقدر آئین نامه به دولت می آید و ابلاغ می شود که خسته کننده و اذیت کننده است.
وی در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده درباره مشکل مالیاتی فعالان اقتصادی گفت: تلاش می کنیم مسئله تقسیط بدهی بدهکار مالیاتی را حل کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: مشکل طلب زغالسنگ کرمان از ذوب آهن اصفهان را پیگیری خواهم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور را به ریاست وزیر کشور داریم که مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد و ۱۰ سال در حوزه امنیتی بوده و بیش از یک سال در حوزه اقتصادی فعالیت می کند که ۹ استان از جمله کرمان در این شورا قرار دارند.
دین‌پرست بیان کرد: تصویب نامه توسعه و تجهیز سرمایه گذاری در این مناطق را در دی ماه ۸۹ داشته ایم که آذرماه سال گذشته در دولت اصلاح شده و تسهیلات ویژه ای برای بخش خصوصی دارد.
وی تصریح کرد: از موارد تسهیلات این تصویب نامه این است که همه سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی، تعاونی و کسب و کارهای خرد و خانگی در این مناطق توسط دولت و از طریق نظام بیمه کشور در برابر حوادث ضدامنیتی به صورت ۱۰۰ درصد بیمه می شود.
معاون وزیر کشور بیان کرد: بند دیگر این تصویب نامه می‌گوید نرخ سود تسهیلات ریالی و ارزی و تسهیلات سرمایه در گردش برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، معدنی، گردشگری، خدماتی و فرهنگی تا پایان برنامه ششم توسعه در این ۹ استان به میزان ۵۰ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مصوب می شود.
وی تصریح کرد: همچنین سقف اعتباری و اختیار بانک ها در این استان ها ۳۰ میلیارد تومان و ۲۰ میلیون دلار است.
باید ایرادات پنجره واحد کنونی برای عملکرد دقیق و بهتر احصاء شود
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: عدم ایجاد پنجره واحد الکترونیکی به عدم همکاری دستگاه ها در ارائه اطلاعات و همکاری با پنجره واحد برمی‌گردد. ضمن اینکه باید ایرادات پنجره واحد کنونی برای عملکرد دقیق و بهتر احصاء شود.
وی افزود: علاوه بر رویکرد سنتی وزارت کشور در بحث های امنیتی و ...؛ در چند سال اخیر براساس شرایط کشور و رویکرد شخص وزیر، در بحث اقتصادی ورود کرده که نقطه قوت است و یکی از ماموریت ها، رونق فضای اقتصادی استان ها در وزارت کشور است.
پورابراهیمی تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که شوراهای استانی مشکلات و پیشنهادات را جمع بندی و به شورای عالی و وزارت کشور ارائه کنند تا اصلاح کار با سرعت بیشتر محقق شود و یکی از اتاق های بازرگانی فعال و موثر در تصمیم گیری کلان کشور اتاق استان کرمان است و پیشنهاداتی که از جلسات استان می آید، بهترین ظرفیت کارهای کارشناسی و میدانی است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شوری اسلامی ادامه با اشاره به مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی بیان کرد: قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده به دلیل نقص در محتوا و اجرای ناصحیح به جای اینکه به مصرف اصابت کند، به تولید اصابت کرد و مشکلات متعددی به وجود آورده که نیازمند اصلاح قانون است.
وی با اشاره به کار قریب به دو ساله در مجلس در زمینه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: ۹۰ درصد از مشکلات فعلی در اصلاحیه لایحه دولت حل می شود و در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده فعالان اقتصادی رتبه بندی شده اند و مبنا بر این است که هیچ کس مشکل مالیاتی ندارد و تخلف نمی کند مگر اینکه احراز شود.
پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار نفر در صنعت زغال استان کرمان فعال هستند و این عدد اشتغال می تواند به دو برابر افزایش پیدا کند.
وی افزود: مشکل عمده ای که در ارتباط با حیات فعالان زغالسنگ وجود دارد، طلب این شرکت از ذوب آهن اصفهان است که بیش از ۵۰ میلیارد تومان مطالبه دارد و طی دو هفته پیگیری ما ذوب آهن تاکنون پرداختی انجام نداده است.
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: شرکت زغالسنگ دچار مشکل است و شرکت های بخش خصوصی نیز که تعداد زیادی کارگر دارد، دچار چالش شده اند که از شما درخواست می کنیم این مسئله را پیگیری و حل کنید.
وی با اشاره به عدم اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در دولت دهم گفت: باید اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار پیگیری شود.
استان کرمان رتبه هفدهم در فضای کسب و کار کشور
همچنین سیدمهدی طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در این جلسه با اشاره به وضعیت فضای کسب و کار استان کرمان اظهار کرد: رتبه استان کرمان در فضای کسب و کار کشور هفدهم است و دومین دغدغه فعالان اقتصادی، رقابت غیرمنصفانه است.
وی در ادامه بیان کرد: در استان کرمان با توجه به تاکید استاندار بر استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری، سه شبه هر هفته برگزار می شود و سازمان های متولی کار حضور دارند و اتاق بازرگانی به عنوان هماهنگ کننده استقرار پنجره واحد الکترونیکی در استان انتخاب شده است.
طبیب‌زاده تصریح کرد: بنا داریم صدور مجوزها به صورت الکترونیکی باشد و قرار نباشد متقاضی به سازمان های متفاوت مراجعه کند.
رییس اتاق کرمان خطاب به معاون وزیر کشور گفت: ما مذاکره و فرآیندهای صدور مجوز را احصاء کرده ایم اما پلت فرم موردنیاز در این زمینه در کشور نیست و اجماعی درباره پلت فرم استقرار پنجره واحد الکترونیکی در کشور وجود ندارد که از شما درخواست داریم این مشکل را حل کنید.
وی افزود: یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی مراحل دشوار اخذ مجوزهاست که پنجره واحد الکترونیکی به تسهیل این روند کمک می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴