تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۳۹۶۰۵۶
پژوهشگر و مدرس فلسفه گفت: صدها معضل و مشکل در مسائل مختلف در کشور وجود دارد که می‌توان رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت حل آن‌ها سوق داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در هفتمین شب از برنامه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در شهرکرد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر سه مؤلفه خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی تأکید ویژه داشته‌اند، گفت: تحقق این مؤلفه‌ها نیازمند یکسری فعالیت‌ است.

پژوهشگر و مدرس فلسفه ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری علم، دانش و پژوهش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و اگر جامعه‌ای بخواهد عزتمند شود باید از علم و دانش برخوردار باشد و برای پیشرفت تنها معنویات و اخلاق کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه پیرو اهل‌بیت بودن با جهل سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد: جهل در برابر عقل و علم قرار دارد؛ باید به دنبال علمی برویم که به ما توانایی بدهد.

خسروپناه اضافه کرد: علوم بسیاری در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور تدریس می‌شود، اما این علوم چقدر توانسته است به ما قدرت بدهد و با آن جامعه را اداره کنیم؟ امروز غرب و آمریکا از علم ثروت، قدرت و نفوذ کسب کرده‌اند و آن را در راستای استعمار و فساد استفاده می‌کنند.

پژوهشگر و مدرس فلسفه، نجات کشور از بحران اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را مستلزم توانمندی در عرصه علم و دانش عنوان کرد و اظهار داشت: دانشمندانی هم‌چون جابربن حیان، ابوریحان بیرونی، خواجه نصیرالدین طوسی در برهه‌ای از تاریخ تمدن‌ساز بودند و از آثار آن‌ها در دانشگاه‌های مطرح جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات کشور باید با ارتباط دانشگاه و حوزه حل شود، عنوان کرد: صدها معضل و مشکل در مسائل مختلف در کشور وجود دارد که می‌توان رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت حل آن‌ها سوق داد.

خسروپناه در پایان با تأکید بر استفاده از علم در بکارگیری ظرفیت‌های موجود در کشور، گفت: چهارمحال  و بختیاری ظرفیت بالایی در کشت گیاهان دارویی دارد و می‌توان با درگیر کردن صنعت و دانشگاه در این حوزه اشتغال و درآمد کسب کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴