کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه پل‌سفید:

همه اقشار جامعه مقابل فرهنگ غربی ایستادگی کنند

19 تير 1398 ساعت 10:00

امام جمعه پل‌سفید با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف در جامعه و پیامدهای حیاتی اجرایی کردن این مهم، گفت: همه اقشار جامعه در مقابل فرهنگ غربی مقاوم بوده و ایستادگی کنند.


به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام حسن قربانی در جلسه ستاد نماز جمعه شهر پل‌سفید، با بیان اینکه هر کشوری قوانین خاص خود را دارد که باید رعایت شود، رعایت حجاب را جزو قوانین جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم عمل به آن تأکید کرد و افزود: کمال عفت ورع است و حداقل ظاهر جامعه باید تابع قوانین شریعت اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه حجاب همیشگی است، تذکر به آن را نیز امری همیشگی و نه محدود به یک مدت خاص دانست و ادامه داد: یکی از راه‌های ترویج معروف نماز جمعه و پوشش آن است.

امام جمعه شهر پل‌سفید، با اشاره به کشف حجاب در دوره رضاخان و درخواست محمدولی خان اسدی در رابطه با عدم کشف حجاب در مشهد به علت مذهبی بودن این شهر، گفت: پاسخ این درخواست اعدام این فرد بود و بدانیم که پهلوی کسی بود که به‌خاطر یک درخواست مودبانه اعدام می‌کرد و اما امروز، در فضای مجازی بسیاری از  افراد بزرگان نظام را زیر سوال می‌برند و کسی با آنها کاری ندارد.

قربانی با اشاره به اینکه رضاخان پس از ورود متفقین ارتش را منحل کرد، گفت: اگر نمی‌توانست مقاومت کند چرا ارتش را منحل کرد تا آنها مقاومت نکنند؟ و بدانیم اگر این فرد دلش با وطن بود، چرا فرار کرد؟

فرمانده ناحیه مقاوت بسیج شهرستان سوادکوه نیز با بیان اینکه صفوف بهم فشرده نماز جمعه در شهرستان، بیانگر وجود بنیه اعتقادی، سیاسی و فرهنگی بالا در میان مردم است، خاطرنشان کرد: توجه به این امور علی‌رغم توطئه دشمن کمرنگ نشده است.

سیدموسی حسین‌نژاد با اشاره به هفته عفاف و حجاب، یکی از موارد در ترویج حجاب را تقدیر از افرادی دانست که در این عرصه فعال هستند و گفت: برنامه‌های مختص عفاف و حجاب و توجه به این مسئله نباید تنها مختص به یک هفته باشد.

شهردار پل‌سفید نیز با اشاره به مناسبت نام‌گذاری هفته عفاف و حجاب و اینکه قیام گوهرشاد برای عفاف و حجاب بوده است، افزود: وضعیت شهرستان سوادکوه در توجه به حجاب و عفاف بسیار خوب بوده و قابل مقایسه با غرب استان نیست؛ چرا که در این شهرستان کار بسیاری در این حوزه انجام شده و همه در این حیطه دغدغه دارند.

حسن یحیی‌پور ورود به موقع مسئولان مرتبط با حوزه عفاف و حجاب را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه نیروی انتظامی و سپاه افرادی آموزش‌دیده در رابطه با چگونگی برخورد با پدیده بدحجابی هستند، افزود: اما افرادی که در بدنه نیستند، برای ورود به این عرصه باید آموزش ببینند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 395861

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/395861/همه-اقشار-جامعه-مقابل-فرهنگ-غربی-ایستادگی-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com