تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۹۴۱۸۴
عرضه غذا با روکش طلا در رشت آن هم از نوع تقلبی، باعث اعتراض مردم از رشد پدیده تجمل‌گرایی در این شهر شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در روزهای اخیر خبری مبنی بر عرضه نوعی غذا در رستورانی واقع در شهرک گلسار رشت منتشر و بازتاب داده شد. رئیس ‌اتاق اصناف گیلان و نایب ‌رئیس‌ اتاق اصناف کشور گفت: هنوز اطلاعات دقیق و موثقی در مورد محل این رستوران در دسترس نیست اما دستورات لازم به رئیس اتحادیه مربوطه برای پیگیری سریع این موضوع داده شده است.

جلال‌الدین محمد شکریه با بیان این مطلب که سرو غذا با روکش طلا در رستورانی در رشت توسط مسئولان ذی‌ربط در حال بررسی است.

وی در ادامه با ‌اشاره به این نکته که بروز چنین مواردی در سطح کشور به‌ویژه در شهرهای بزرگ تازگی ندارد گفت: البته در این شرایط اقتصادی که مردم برای گذران زندگی خود با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند بروز چنین مواردی آن هم در شهری نظیر رشت قابل قبول نیست. با گذشت چند روز از این ماجرا و با اتمام مراحل بررسی جهت شناسایی محلی که در رشت اقدام به عرضه غذا با این نوع منوی خاص می‌کرد رئیس ‌اتاق اصناف گیلان از شناسایی محل عرضه و تقلبی بودن جنس سلفون‌های زرد رنگ که صاحب رستوران آن را روکش طلا اعلام می‌کرد خبر داد.
شکریه با بیان اینکه صاحب این مکان عرضه غذا سلفون‌های زرد رنگ را تحت عنوان روکش طلا به مشتریان خود قالب می‌کرده است از تشکیل پرونده این واحد صنفی در تعزیرات حکومتی سخن گفت و افزود: این واحد صنفی به علت تخلف‌های انجام شده پلمب خواهد شد و موضوع آن توسط تعزیرات حکومتی گیلان پیگیری می‌شود. رئیس ‌اتاق اصناف گیلان از غیربهداشتی بودن سلفون‌های زردرنگ خبر داد و گفت: صاحب این مرکز عرضه غذا علاوه ‌بر طلا بودن جنس آن، موضوع خوراکی بودنش را نیز به مشتریان خاص خود القاء می‌کرد.
متعاقب این مسئله نایب ‌رئیس ‌اتاق اصناف کشور از ارسال نمونه‌هایی از این نوع غذای به اصطلاح لاکچری با روکش تقلبی طلا به اداره بهداشت جهت بررسی دقیق مواد تشکیل دهنده آن نیز سخن گفت و عنوان کرد: در صورت تأیید موضوع غیربهداشتی بودن روکش‌های تقلبی طلا توسط مراکز ذی‌ربط مدت پلمب این واحد عرضه غذا تمدید می‌شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما