کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی «ارتنگ»

5 تير 1398 ساعت 8:25

برگزیدگان بخش‌های نمایشگاهی و پژوهشی نخستین جشنواره ملی نقاشی «اَرتَنگ» معرفی شدند.


به گزارش بلاغ،برگزیدگان نخستین جشنواره ملی نقاشی «اَرتَنگ» تقدیر شدند. بر اساس رأی هیأت داوران «هلیا عطاران شیرازی (نفر اول از دانشگاه علم و فرهنگ)»، «آذین ذوالفقاری (نفر دوم از دانشگاه هنر تهران)» و «زهرا پیران (نفر سوم از دانشگاه علم و فرهنگ)» به عنوان برگزیدگان بخش نمایشگاهی انتخاب شدند.

همچنین «دنیا موذنی (نفر اول از دانشگاه علم و هنر یزد)»، «فریال طاهری و سوری عبدالهی (به طور مشترک نفر دوم از دانشگاه علم و فرهنگ)» و «نازنین نبوی (نفر سوم از دانشگاه علم و فرهنگ)» به عنوان برگزیدگان بخش پژوهشی معرفی شدند.

به گفته معاون دانشجویی- فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان بانی اصلی برگزاری این جشنواره، در نخستین جشنواره ملی نقاشی «اَرتَنگ» پنل‌های پژوهشی «مناسبات شهر؛ شهروند و بازنمود آن در آثار نقاشان معاصر ایران»، «تداوم سنت نگارگری در نقاشی معاصر ایران»، «مفهوم انسان در فلسفه و بازتاب آن در نقاشی معاصر ایران»، «جامعه شناسی بدن در نقاشی معاصر ایران» برگزار شد و در بخش آزاد نیز مسائل و چالش‌های نقاشی معاصر ایران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در جشنواره ارتنگ، ۷۲۰ اثر در دو بخش نمایشگاهی و مقالات از همه دانشگاه‌های کشور به دبیرخانه رسید، که پس از داوری اولیه در بخش نمایشگاهی، ۷۸ اثر انتخاب شدند و پس از داوری دوم، به ۵۴ اثر تقلیل یافتند که در نمایشگاه این رویداد در فرهنگستان هنر در معرض دید قرار گرفته‌اند. امکان بازدید از این نمایشگاه تا هفتم تیرماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ فراهم است.


کد مطلب: 393918

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/393918/تقدیر-برگزیدگان-نخستین-جشنواره-ملی-ارتنگ

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com