تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۹۲۸۲۵
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: هم اکنون 11 هزار و 703 تخت در واحدهای اقامتی استان داریم و در یک سال اخیر 146 میلیارد تومان در بخش گردشگری قم سرمایه گذاری شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سید مهدی حیدرآبادی  با اشاره به وضعیت بخش گردشگری استان اظهار کرد: هم اکنون 11 هزار و 703 تخت در واحدهای اقامتی استان قم داریم، اگر زمان اقامت زائرین و گردشگران در استان افزایش پیدا کند، این مساله به تقویت اقتصاد قم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سالیانه بیش از 20 میلیون زائر ایرانی و خارجی به استان قم می‌آیند، در ایام نیمه شعبان در مدت کوتاهی شاهد حضور سه میلیون زائر از نقاط مختلف ایران و جهان در استان هستیم و به همین دلیل برای افزایش واحدهای اقامتی پیرامون مسجد مقدس جمکران تلاش کردیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: توسعه بخش گردشگری موجب ایجاد اشتغال در استان می‌شود، در یک سال اخیر 146 میلیارد تومان در بخش گردشگری قم سرمایه گذاری شد.

وی با اشاره به آموزش فعالان بخش گردشگری استان قم اظهار کرد: برای اینکه رضایت گردشگران را از خدمت ارائه شده در استان افزایش بدهیم، سال گذشته به هزار نفر از افراد فعال در بخش گردشگری استان قم آموزش دادیم.

وی با بیان اینکه مهم ترین بازار هدف بخش گردشگری استان قم کشور عراق است گفت: قم نخستین مقصد گردشگران عراقی است که به صورت زمینی به ایران سفر می‌کنند، البته اکنون این گردشگران تنها به سفر به شهرهای قم و مشهد بسنده نمی‌کنند و به شهرهای دیگر ایران هم می‌روند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: بزرگترین و استاندارد مجتمع‌های بین راهی کشور در استان قم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد واحدهای بوم گردی می‌تواند به ایجاد اشتغال در روستاها کمک کند و مانع از این شود که روستاییان از روستاها مهاجرت کنند و در افزایش ماندگاری آن‌ها در روستاها تاثیر دارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما