تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۹۲۲۱۹
هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد گفت: تلاش داریم تا فیروزآباد در نقشه جهان به‌عنوان شهر دست‌بافته‌های داری از سوی سازمان یونسکو معرفی شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،درنا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار  در فیروزآباد اظهار داشت: صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین محمل‌هایی است که بشر توسط آن مبانی فرهنگی و تمدنی خویش را ثبت و منتقل می‌کند.

وی افزود: اهمیت صنایع‌دستی به‌اندازه‌ای است که دهم ماه ژوئن را به این اسم نامگذاری کرده و در ایران این روز با بیستم خردادماه مصادف است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد ادامه داد: از اهمیت صنایع‌دستی در ایران همین بس که کشور ما سومین تولیدکننده صنایع‌دستی در جهان است و این موضوع در سالی که با شعار رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده بسیار جلوه‌گر بوده و جایگاه ویژه خود را نمایان‌تر می‌کند.

شهبازی اضافه کرد: چه‌بسا با حمایت از هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی می‌توان بر قسمت اعظمی از مشکلات اشتغال و رونق اقتصادی غلبه کرد.

وی بیان داشت: بیستم تا بیست و ششم خردادماه فرصت و بهانه‌ای شد برای معرفی بیشتر صنایع‌دستی بومی ایرانی که در هر منطقه با توجه به شرایط اقلیمی و آداب و فرهنگ آن دیار با گونه متفاوتی از این آثار روبه‌رو هستیم و همین موضوع ایران را جزو برترین کشورهای دارای هنرهای سنتی جهان قرار داده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فیروزآباد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای بیش از 10هزار بافنده درزمینهٔ دست‌بافته‌های داری است، گفت: حق فیروزآباد است که به‌عنوان شهر جهانی دست‌بافته‌های داری معرفی شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا فیروزآباد در نقشه جهان به‌عنوان شهر دست‌بافته‌های داری از سوی سازمان یونسکو معرفی شود.

وی تصریح کرد: محدثه صفری به‌عنوان کارآفرین و تولیدکننده که نشان مرغوبیت کالا را از سوی سازمان یونسکو دریافت کرد از افتخارات جامعه هنرمندان شهرستان فیروزآباد است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴