کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک هنرمند:

شخص سفیر انگلیس در اغتشاشات سال 88 شرکت می‌کرد

26 خرداد 1398 ساعت 5:31

یک هنرمند به بهانه برگزاری یک نمایشگاه هنری ضدانگلیسی گفت: تاریخ معاصر ما پر است از خباثت‌های سردمداران مستکبر انگلیسی. آخرین اتفاق تلخ، دخالت انگلیس در فتنه 88 بود که شخص سفیر در اعتراضات حضور یافت.


به گزارش بلاغ، محمدعلی رجبی، استاد نگارگری، درباره نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام»‌‌ گفت: هنر چه بخواهد چه نخواهد باید زیبا باشد، حتی اگر موضوعی را که می‌خواهد به آن بپردازد زیبا نیست اما وظیفه دارد اثر خلق شده زیبا باشد. این زیبایی به آن معنا نیست که محتوای اثر نیز زیباست، نیک با زیبا متفاوت است. ما باید تلاش کنیم در کارهای هنری ریشه‌های محتوایی اثر را شناسایی کنیم، که هدف هنرمند از خلق چنین اثری چیست، باید هر محتوایی که داریم را در قالبی زیبا به مخاطب عرضه کنیم. از همین رو امروز موضوع ملکه انگلیس، استعمار انگلیس درست است که محتوای تلخی را دارد اما در قالبی زیبا عرضه شده و از این رو به هنرمندان عرصه کاریکاتور و کارتون تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: دولت استعماری انگلیس در مدت زمان بسیار زیادی به ما ضربات بسیار و خسارات جبران‌ناپذیری را وارد کرده است. تاریخ معاصر ما پر است از خباثت‌های سردمداران مستکبر انگلیسی. درست است که امروز آمریکا به عنوان سردمدار در جهان نقش بازی می‌کند و اما کشوری که همچنان به عنوان شریک و یارغار آمریکا در کنارش حضور دارد انگلیس است. ملت ما از این کشورها ضربات بسیار خورده است و با دل و جان این خباثت‌ها را درک می‌کند. آخرین اتفاق تلخ دخالت انگلیس در فتنه 88 بود که شخص سفیر در اعتراضات حضور یافت. اینکه امروز عده‌ای هنرمند دور هم جمع شده‌اند تا دخالت‌های انگلیس را تصویر کنند، بسیار جای خرسندی دارد. دیدن آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» نشان می‌دهد که تا چه اندازه هنرمندان ما آگاه هستند.


کد مطلب: 392161

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392161/شخص-سفیر-انگلیس-اغتشاشات-سال-88-شرکت-می-کرد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com