کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهنازی: اگر در لیگ ملت‌های والیبال روی سکو نرویم، دوطرفه ضرر می کنیم

18 خرداد 1398 ساعت 22:40

سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: اگر والیبال ایران امسال نتواند در لیگ ملت ها سکو بگیرد دوطرفه متضرر خواهیم شد.


به گزارش بلاغ،ناصر شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار  درمورد پیروزی 3 بر یک تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 اظهار داشت: بعد از شکست تیم ملی ایران مقابل برزیل که تاثیر منفی زیادی روی اذهان عمومی داشت ایران باید مقابل آرژانتین به پیروزی می‌‌رسید. در این سطح از والیبال برد و باخت امری طبیعی است. 

وی ادامه داد: اگر قبل از شروع یک تورنمنت مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی اهداف تیم ملی را ارائه کنند جو منفی ایجاد نمی‌شود. مردم و مسئولان ورزش ما نتیجه‌گرا هستند و با این شرایط اگر به بهترین تیم جهان یعنی برزیل هم ببازیم بازهم برخی‌ها انتقاد می‌کنند و عواقب بدی در انتظار تیم ملی خواهد بود. 

سرمربی تیم والیبال سایپا خاطرنشان کرد: آرژانتینی‌ها با توجه به سفری که داشتند به نظر می‌رسد هنوز به شرایط ایده‌ال نرسیده‌اند. آنها در بازی روز گذشته مقابل ژاپن خوب نبودند و امروز هم عملکرد خیلی خوبی نداشتند. آرژانتینی‌ها همیشه در پست پشت خط زن دچار مشکل بودند، اما در طرف مقابل ما این روزها یک امیر غفور آماده داریم که در لحظات حساس گره از کار تیم ملی باز می‌کند. هرچقدر کونته و پالاسیوس در پست دریافت و سوله و راموس در پست سرعتی‌زن خوب بودند پشت خط‌زن آرژانتین خوب نبود. 

شهنازی با بیان اینکه والیبال ایران به این برد نیاز داشت، گفت: برای اینکه ایران شانس حضور در مرحله فینال را داشته باشد باید در این مسابقه پیروز می‌شد. امیدوارم فردا هم ژاپن را شکست دهیم تا حضورمان در مرحله فینال تا حدود زیادی قطعی شود. روز گذشته خواندم که کولاکوویچ گفته بود در بازی مقابل برزیل جوانان ما کسب تجربه کردند. اگر واقعاً این صحبت مطرح شده باشد خیلی عجیب خواهد بود. ما بازیکنانی که در ترکیب اصلی داریم بسیار باتجربه هستند. در بازیکنان ذخیره هم تغییرات زیادی ایجاد شده که باید به آنها فرصت داده شود تا کسب تجربه کنند. 

وی ادامه داد: ذهنیت ما با تیم‌های بزرگ دنیا فرق می کند. ما معمولاً در تورنمنت‌ها می‌خواهیم با حداکثر توان بازی کنیم و این درست نیست که هر زمان که دچار مشکل شدیم از بازیکنان ذخیره استفاده کنیم. اگر تیم ایران سکو می‌خواهد درست است که با ترکیب ثابت به مصاف حریفان برود، اما مشکل اینجاست که ما برنامه‌ریزی درست نداریم و معمولاً براساس ذهنیت نتیجه‌گرایی که داریم مجبور هستیم از ترکیب ثابت استفاده کنیم. با این شرایط امیدوارم در آینده به مشکل نخوریم.

سرمربی تیم والیبال سایپا عنوان کرد: جوانان ما هم باید فرصت داشته باشند تا آب‌دیده شوند. فکر می کنم کادر فنی می‌خواهد از شرایط استفاده کند و روی سکو برود که بتواند رزومه خود را قوی کرده و افتخاری برای ایران کسب کند، اما نباید فراموش کرد که والیبال ایران بازی‌های مهمتری همچون انتخابی المپیک و قهرمانی جهان را در پیش دارد. شرایط امسالِ ایران برای کسب سکو خوب است و امیدوارم این موضوع محقق شود، اما اگر اینگونه نشود دو طرفه ضرر خواهیم کرد.


کد مطلب: 391039

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/391039/شهنازی-اگر-لیگ-ملت-های-والیبال-روی-سکو-نرویم-دوطرفه-ضرر-می-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com