کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دشمنان توان مقابله نظامی ندارند/ رسانه‌ها تصویر واقعی از کشور و دشمن نشان دهند

1 خرداد 1398 ساعت 19:00

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه دشمنان توان و تحمل مبارزه و مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارند، گفت: رسانه‌ها تصویر واقعی از شرایط کشور و دشمن نشان دهند.


به گزارش بلاغ،سرهنگ حمید دامغانی ظهر امروز در همایش «مقاومت و رسانه» که با حضور اصحاب رسانه و روابط عمومی ادارات و به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و 27 اردیبهشت‌ماه روز روابط عمومی در سالن جلسات شهید بسطامی حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد، به تشریح نقش رسانه و جایگاه روابط عمومی در امیدافزایی جامعه پرداخت.

وی بر ارائه تصویر واقعی از کشور و دشمنان توسط رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: انتظار ما از رسانه‌ها ارائه تصویر غیرواقعی نیست؛ بلکه تصویر واقعی از ما و دشمن نشان داده شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به تلاش‌های مکرر دشمن برای ضربه زدن به کشور، بیان کرد: دشمن با مذاکره به دنبال این است که ما را از منابع قدرت تهی کند و زمانی که کشوری از منابع قدرت تخلیه شود، آن موقع آسیب‌پذیر خواهد بود و زمینه ضربه زدن به آن فراهم خواهد شد.

دامغانی اضافه کرد: دشمن با وجود اینکه می‌داند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، اما تلاش می‌کند در حوزه هسته‌ای تکنولوژی ما را بگیرد و مسیر پیشرفت ما را در حوزه هسته‌ای متوقف کند.

وی ادامه داد: اکنون دشمنان رویکرد مذاکرات را به سمت موضوعات موشکی سوق داده‌اند و تلاش دارند، رویکرد مذاکرات را به سمت منطقه‌ای پیش ببرند و به دنبال این هستند که ما را از منابع قدرت تخلیه کنند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: تصویری که دشمن با جنگ روانی از خود القا می‌کند، واقعاً تصویر واقعی وی نیست و دشمن با وجود هیبتی که از خود به نمایش می‌گذارد، در واقعیت پوکی استخوان دارد و ضعیف است.

دامغانی تصریح کرد: این یک ادعا نیست و در همین جریانات و مسائل پیرامونی رخ‌داده در منطقه، طی سال‌های اخیر قابل‌فهم است.

منابع قدرت تغییر کرده است

وی با اشاره به شکست‌های مکرر دشمن در منطقه، بیان کرد: دشمن برای ورود مستقیم به عراق هزینه می‌کند و هم و غم خود را در این راه گذاشته و همچنین تمام تلاش خود را برای جنگ نیابتی می‌گذارد؛ اما تلاش‌هایش بی‌ثمر است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: مسأله این است که منابع قدرت تغییر کرده و دشمن الآن خوب متوجه این موضوع شده است و به همین جهت، جرأت تعرض به نظام، انقلاب اسلامی و کشور را ندارد.

دامغانی تأکید کرد: دشمن می‌داند و محاسبه کرده که اگر کوچک‌ترین درگیری در منطقه رخ دهد، به ضرر او تمام خواهد شد؛ چراکه جریان اصلی نفت و گاز منطقه از این مسیر عبور می‌کند و منطقه به جهت درگیری جنگی ناامن می‌شود و جامعه جهانی تحمل تنش سنگین را ندارد.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه توان و تحمل یک جنگ تمام‌عیار را ندارند و با یک استدلال ساده مشخص است که دشمن توان و تحمل مبارزه و مقابله نظامی را ندارد.

همه بر‌گ‌های برنده دشمنان رو شده است

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه دشمن مستأصل شده و هر چه برگ برنده داشت، رو کرده است و چیزی برای باختن ندارد، عنوان کرد: البته فشار اقتصادی زیاد است و بخشی از این‌ها به علت از بین رفتن استحکام درونی اقتصادی و ضعیف عمل کردن در این بخش شکل گرفت.

دامغانی اظهار کرد: از طرفی هم سوءاستفاده‌هایی در حوزه اقتصاد در داخل کشور انجام شده که منجر به فشار اقتصادی شده است.

وی گفت: اگر استحکام درونی در حوزه اقتصاد رعایت شود و اصلاح مدیریت و فرآیند داشته باشیم و منافع و منافذ اقتصادی را بشناسیم و برای آن تدبیر کنیم، دشمن قادر به ضربه زدن نخواهد بود؛ دشمن مستأصل شده و نقش رسانه‌ها در به تصویر کشیدن این امر مهم است.

رسانه‌ها توطئه دشمنان را خنثی کنند

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: دشمن با مدیریت افکار عمومی و جنگ روانی و فشار اقتصادی و دعوت به مذاکره تلاش دارد، افکار عمومی ملت را مدیریت و تصویر غیرواقعی از منطقه و جهان نشان دهد تا کار خود را پیش ببرد و نقش مسؤولان رسانه در این حوزه بی‌بدیل است.

دامغانی تأکید کرد: نقش روابط عمومی‌ها نیز در این حوزه حساس است و انتظار داریم، آنها نیز کار ویژه انجام دهند و زبان گویای مردم در اداره متبوع باشند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها باید منعکس‌کننده زحمات، تلاش‌ها و اقدامات دستگاه‌ها باشند؛ چراکه به مردم امید می‌دهند و این امر با القای ناامیدی دشمن در جامعه مقابله می‌کند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: وقتی دشمن آرایش جنگی گرفته، ما همه باید آرایش جنگی بگیریم و روابط عمومی‌ها در این حوزه نقش دارند؛ دشمن تلاش دارد که بگوید دین اسلام و نظام توانایی اداره جامعه را ندارند و ناکارآمد هستند.


کد مطلب: 388110

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/388110/دشمنان-توان-مقابله-نظامی-ندارند-رسانه-ها-تصویر-واقعی-کشور-دشمن-نشان-دهند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com