کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهر جم از صبح امروز حال و هوای فوتبالی به خود گرفته است و هواداران پرسپولیس در هر نقطه شهر سرود قهرمانی سر داده‌اند و جشن خود را از صبح آغاز کرده‌اند.

26 ارديبهشت 1398 ساعت 13:20

وزیر خارجه ژاپن با درخواست «خویشتنداری» از ایران، گفت توکیو به ایران توصیه می‌کند که همچنان به توافق هسته‌ای پایبند بماند.


به گزارش بلاغ، «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) به ایران توصیه کرد در مقابل تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا از خود خویشتنداری نشان دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کونو که در توکیو در دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران صحبت می‌کرد، از جمهوری اسلامی خواست برای ممانعت از تشدید تنش در منطقه خویشتنداری کند.

بنا بر این گزارش، وی همچنین گفت: «ما قویا به ایران توصیه می‌کنیم که همچنان به پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران ادامه دهد.»

آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته با وجود پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای، از این توافق خارج شد. در یک سال گذشته ایران با وعده اروپا برای جبران خسارات ناشی از خروج آمریکا از این توافق و با وجود احیای تحریم‌های یکجانبه آمریکا، همچنان در برجام باقی ماند. هفته گذشته با توجه به ناکامی اروپا در عملی کردن وعده‌های یک ساله، نهایتا ایران تصمیم گرفت پایبندی خود به توافق هسته‌ای را مقداری محدود کند.

در این دیدار، ظریف نیز با تأکید بر اینکه ایران تاکنون در برابر اقدامات آمریکا از جمله خروج این کشور از توافق هسته‌ای از خود «خویشتنداری حداکثری» نشان داده، گفت اقدامات تنش‌زای آمریکا در منطقه «غیرقابل قبول» است.

ظریف این هفته برای گفت‌وگو در مورد روابط تجاری با همسایگان و شرکای عمده اقتصادی، به ترکمنستان، هند و ژاپن سفر کرده است. هند و ژاپن دو واردکننده عمده نفت از ایران هستند، که اکنون به واسطه عدم تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی ایران، برای توقف واردات تحت فشار آمریکا قرار گرفته‌اند. ظریف چهارشنبه شب در ابتدای ورود به توکیو، به خبرنگاران گفت: « بعد از اقدامات و تنش‌زایی‌های آمریکا ضرورت دارد با کشورها و شرکای مهم ایران مشورت‌هایی صورت بگیرد.»

در روزهای گذشته آمریکا به بهانه ادعایی «افزایش تهدید ایران» تحرکات نظامی خود را در منطقه افزایش داده است. روز چهارشنبه آمریکا بخشی از کارکنان سفارت و کنسولگری خود در عراق را تخلیه کرد و به اتباع خود هم درباره سفر به عراق و لبنان هشدار داد. «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به این تحولات، تحرکات آمریکا را بخشی از یک «جنگ روانی» توصیف کرده است.


کد مطلب: 387230

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/387230/شهر-جم-صبح-امروز-حال-هوای-فوتبالی-خود-گرفته-هواداران-پرسپولیس-نقطه-سرود-قهرمانی-سر-داده-اند-جشن-آغاز-کرده-اند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com