مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مشکلات مردم متوجه مسئولان است نه روحانیت، گفت: بارها مشکلات مردم را فریاد زدیم اما مسئولان گام جدی برای حل آنها برنداشتند.
۰
plusresetminus
آیت‌الله نوری همدانی: بارها مشکلات مردم را فریاد زدیم اما مسئولان گام جدی برای حل آنها برنداشتند
به گزارش بلاغ، آیت‌الله حسین نوری همدانی در آخرین جلسه درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه حوزویان باید با سواد بوده و در ارشاد مردم جدیت داشته باشند، اظهار داشت: دشمنان سعی دارند که به جامعه القا کنند که مشکلات مردم به واسطه حضور روحانیت است، از این رو حوزویان و طلاب باید در میان مردم حضور پیدا کنند و حقایق را بیان کنند تا مردم بدانند مشکلات آنها مربوط به روحانیت نیست.
وی ادامه داد: مشکلات مردم به مسئولانی مربوط می‌شود که با وجود بارها تذکر روند کار خود را اصلاح نمی‌کنند و برای حل مشکلات معیشتی مردم گام جدی بر نمی‌دارند، در سیل اخیر مشاهده کردیم که روحانیت پیشگام خدمتگزاری به مردم در همه زمینه‌ها بود اما تبلیغات سوء دشمن به‌گونه‌ای دیگر القا می‌کنند.
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه روحانیت همواره در کنار و همراه مردم است، ابراز داشت: سعی روحانیت حل مشکلات مردم است، اگر مراجع و حوزه‌های علمیه فریاد می‌زنند که مسئولان باید برای گرانی‌ها فکری کنند، پیگیر مشکلات مردم هستند اما متأسفانه به خوبی در صداوسیما انعکاس داده نمی‌شود.
آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: بارها به مسئولان تذکر دادیم و فریاد زدیم که مردم در مضیقه معیشتی و اقتصادی هستند و باید این مشکلات را حل کنند اما روند خود را ادامه می‌دهند؛ باید میان مردم رفت و دردها و مشکلات را فهمید.
حضور هیئتی از سوی آیات نوری و صافی
 در منزل روحانی شهید همدانی
هیئتی از سوی حضرات آیات عظام حسین نوری همدانی و لطف‌الله صافی گلپایگانی در منزل روحانی شهید همدانی که روز شنبه به قتل رسید، حضور یافتند.
به گزارش ایرنا، دفتر آیت‌الله نوری همدانی اعلام کرد: در پی شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام قاسمی هیئتی از طرف مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله نوری همدانی با خانواده این طلبه شهید دیدار و مراتب تسلیت معظم‌له را ابلاغ کردند.
در گزارش این دفتر آمده است: حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ضمن تبریک و تسلیت شهادت حجت‌الاسلام قاسمی، روحانی خدمتگزار و ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم از مردم شریف و متدین و انقلابی همدان برای شرکت باشکوه در تشییع جنازه دعوت نمود. معظم‌له شهادت را افتخاری بزرگ دانسته و گفت: علمای بزرگ ما همه آرزوی شهادت داشته‌اند.
این مرجع تقلید تسریع در رسیدگی پرونده عاملان این جریان را خواستار شد.
همچنین دفتر این مرجع تقلید نیز اعلام کرد: در پی شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام قاسمی یکی از فضلای روحانی همدان، حجت‌الاسلام جناب آقای فاضلیان به همراه جمعی از علمای همدان از طرف مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، به منظور دلجویی و عرض تبریک و تسلیت به منزل این روحانی شهید رفتند.
این هیئت ضمن ابلاغ سلام و ابراز تأسف معظّم‌له از این حادثه دلخراش، شهادت این روحانی عزیز را به حوزه‌ علمیّه همدان و مردم شریف و متدیّن آن دیار، تبریک و تسلیت گفته و همگان را به شرکت در تشییع جنازه باشکوه این روحانی شهید دعوت کردند.
این مرجع تقلید، ضمن طلب رحمت و رضوان الهی برای این روحانی مظلوم، برای خانواده محترم و فرزندان ایشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.
حجت‌الاسلام قاسمی 46 ساله امام جماعت مسجد «حاج کربلایی علی» معروف به «حاج کبلعلی» واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت‌الله «دامغانی» بود.
قاتل این روحانی شهید صبح دیروز در درگیری مسلحانه با ماموران نیروی انتظامی کشته شد.
منبع : رسا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷