تاریخ انتشارجمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۸۴۱۶۴
امام‌جمعه امیرکلا گفت: پاسداران انقلاب اسلامی، آینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌ها در صحنه‌های نبرد، فرزندان دفاع‌مقدس و پرچمداران عزت مسلمین، یادگاران، همسنگران و فرماندهان تاریخ انقلاب هستند.
۰
plusresetminus
پاسداران انقلاب اسلامی پرچم‌داران عزت مسلمین هستند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های امروز نمازجمعه امیرکلا با اشاره به خسارات اخیر بلایای طبیعی به کشور اظهار کرد: ایران ششمین کشور بلاخیز جهان، چهارمین کشور از لحاظ بروز بلایای طبیعی در آسیا و دهمین کشور زلزله‌خیز جهان است که نیازمند مدیریت توانمند در سطح مسئولان و نهادهای اجرایی که بخشی از آن با حوزه‌های آموزشی مرتبط است، می‌باشد.

  

وی افزود: رئیس صلیب‌سرخ جهانی گفته است تحریم‌های آمریکا مانع ارسال کمک‌های انسان دوستانه کشورها به ایران شده، آنهایی که با پیام نوروزی آمریکایی‌ها غش و ضعف می‌کنند کجا هستند، بروید باز هم فریب آمریکایی‌ها را بخورید.

   

امام‌ جمعه امیرکلا ادامه داد: خسارت سیل اخیر در ۲۰ استان کشور بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است، یعنی همان مقداری که از صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس شده و همچنین نزدیک به پولی که از بیت‌المال برای کاهش قیمت گوشت به حلقوم واردکننده‌ها ریختند که فقط نیم درصد از قیمت آن پایین آمده است در حالی که بزرگترین دغدغه مردم عزیز، قیمت گوشت، پیاز و نابودی زندگی آنها توسط سیل عظیم است برخی‌ها به دنبال نبود مشروب، ساخت مستند تتلوه، تخطئه سپاه و ماستمالی کردن خوشگذرانی مسئولین در تعطیلات عید هستند.

 

این مسئول یادآور شد: مزدوران وطن‌فروش آمریکا و اجنبی‌ها بگویند از ۴۰ سال تلاش رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی برای تخریب بسیجی‌ها چه چیزی عایدشان شد، این کاسه لیس‌ها بگویند چقدر ارباب‌ها برایشان استخوان پرت کرده‌اند.

  

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: سابقه استعماری بسیار گسترده اعضای اصلی اتحادیه اروپا مانند فرانسه، انگلیس و حمایت‌های همه جانبه اروپا از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران، عدم اقدام عملی اروپا در قبال خروج آمریکا از برجام، میزان مبادلات تجاری ۱۰۴۵ میلیارد یورویی اروپا با آمریکا و ۱۵/۳ میلیارد یورویی با ایران، همراهی سیاست‌های کلان اروپا در طول ۴۰ سال گذشته با سیاست‌های آمریکا، همراهی اروپا با آمریکا در حملات شیمیایی در سوریه، صدور سلاح به عربستان برای کشتار مردم یمن و تروریست نامیدن حزب‌الله لبنان، دلایل اصلی بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی به اروپا و آمریکا است.

  

وی اذعان کرد: تجلی عزت و استقلال کشور، تثبیت اقتدار دفاعی و امنیتی ایران، رسیدن به خودکفایی در عرصه‌های مختلف، ناکامی عوامل سرسپرده و نفوذی دشمن در داخل، تقویت وحدت و انسجام ملی، رشد روحیه استکبارستیزی در میان مردم، شکل‌گیری نیروهای جبهه مقاومت در منطقه، شکست استراتژدی آمریکا در منطقه به‌رغم تحمل ۷۰۰۰ میلیارد دلار هزینه و افول قدرت اقتصادی نظامی و سیاسی آمریکا از دستاوردهای ارزشمند در ۴۰ سال ایستادگی و عدم تسلیم در برابر آمریکا بود.

  

خطیب جمعه امیرکلا ادامه داد: وابستگی اقتصاد به نفت، عدم ثبات سیاست‌های اجرایی اقتصاد، وجود هزینه‌های زائد در بخش‌هایی از دستگاه‌های دولتی، عدم استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی کشور، نگاه به‌خارج و عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن از جمله عیوب ساختاری کشور بود که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد و مسئولان و مردم ر این زمینه باید همت کنند تا برطرف شود.

  

بابائیان ظرفیت‌های مهم نیروهای انسانی و فرصت‌های مادی کشور برای گام دوم انقلابرا برشمرد و اذعان کرد: برخورداری از ۳۶ میلیون جمعیت میانه سن ۱۵ و ۴۰ سال، رتبه دوم جهان در دانش‌آموختگان علوم مهندسی، وجود جوانان انقلابی، جهادی و محقق مشغول به آفرینش‌های علمی، فرهنگی و صنعتی، برخوردار از هفت درصد ذخایر معدنی جهان، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و باغی، منابع عظیم زیرزمینی و جغرافیایی، بازار بزرگ منطقه‌ای (۱۵ همسایه با ۶۰۰ میلیون جمعیت ) سواحل دریایی طولانی ار جمله ظرفیت های بزرگ ایران اسلامی است.

  

وی ادامه داد: عدم خودباوری، تحقیر ملت، شیفته، مقهور و مرعوب غرب، تلاش برای غربی‌کردن ایران، بزک‌کنندگان غرب، اسلام‌ستیزی، عدم ثبات شخصیتی، در خدمت استبداد بودن، وطن‌فروشی و خیانت به ملت، انحصارگرایی و خشونت‌ورزی از مولفه‌ها و ابعاد شخصیتی روشنفکران غربزده و تقی‌زاده‌های دیروز و امروز کشور هستند.

  

این مسئول تصریح کرد: بر اساس توافق ایران و آمریکا در الجزایر، آمریکایی‌ها به انجام چهار اقدام رفع توقیف از دارایی‌های ایران و استرداد آنها، رفع انسداد حساب‌های بانکی ایران و استرداد وجوه، استرداد اموال شاه و عدم مداخله در امور داخلی ایران، که هیچگاه به آن عمل نکردند.

   

امام جمعه امیرکلا با اشاره به در پیش بودن ماه شعبان افزود: ماه مبارک رجب و شعبان گذرگاه مومنان به سوی ضیافت الهی، ماه دعا، سپاس، شکرگزاری نعمت خداوند، ماه اصلاح، زدودن غفلت‌ها و ظلمت‌ها از دل، مقدمه و آرایشی است برای مهیا شدن ماه مهمانی خدا.
     

حجت‌الاسلام بابائیان گفت در پایان گفت: پاسداران انقلاب اسلامی، آینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌ها در صحنه‌های نبرد، فرزندان دفاع‌مقدس و پرچمداران عزت مسلمین، یادگاران، همسنگران و فرماندهان تاریخ انقلاب هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما