تاریخ انتشارجمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۸۴۱۶۱
امام جمعه پل‌سفید گفت: همبستگی اجتماعی در سیل اخیر بیانگر زنده‌بودن ملت است.
۰
plusresetminus
همبستگی در سیل اخیر بیانگر زنده‌بودن ملت است/ دولت به وعده‌هایش در رفع خسارت سیل عمل کند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسن قربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پل‌سفید با اشاره سیل ایر در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: صبر در بلایا و ناملایمات باعث می‌شود تا آسایش طولانی نصیب فرد مؤمن ‌شود و خداوند به صابران وعده ویژه داد.

وی افزود: صبر در لغت به معنای نگهداری و خودداری کردن از چیزی است که او را از حالت طبیعی خارج می‌کند و فرد را قوی می‌کند و دچار اضطراب نمی‌کند.

امام جمعه پل‌سفید با بیان اینکه بندگان خدا با هم برادرند، افزود: حادثه سیل در کشور، هولناک بود و و باران یک‌سال در یک شبانه‌روز بارید و مردم و مسؤولان، دوشادوش هم همکاری کردند و انسجام اجتماعی را نشان دادند.

قربانی با اشاره به تلاش دشمنان در حوادث اخیر خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش کردند تا نظام و مسئولان را بی‌کفایت معرفی ‌کنند ولی سیل در کشور‌های خودشان، بی‌کفایتیشان را نشان داد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خدمت‌رسانی و هماهنگی ادارات و نهاد‌ها و روحیه بسیج‌شوندگی مردم اشاره و تاکید کرد: در سراسر کشور خانواده‌ها، افراد سیل‌زده را به منازل خود بردند، مکانیکی‌ها رایگان تعمیر کردند، غذا‌ی گرم و لباس‌ توزیع شد که همبستگی اجتماعی در سیل اخیر بیانگر زنده‌بودن ملت است.

امام جمعه پل‌سفید ضمن انتقاد از برخی عدم آمادگی‌ها و اشتباهات تصریح کرد: باید به ساخت خانه‌ها در مسیر سیلاب و سد‌بندی‌ها توجه کرد.

قربانی خاطرنشان کرد: سؤال این است که چرا پل شاه‌عباسی پل‌سفید تکان نخورد و مثل کوه ایستاد، پیمانکاران در ساخت و ساز‌ها توجه بیشتری داشته باشند و دولت به وعده‌هایش در رفع خسارات سیل عمل کند.

وی افزود: سیل از کسی اجازه نمی‌گیرد و مسیر آب باید باز باشد و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مسیر سیل مجوز ندهند.

امام جمعه پل‌سفید گفت: کسی را در سیل اخیر بی‌کفایت نمی‌دانیم و دولت و نهاد‌ها به وظایف خود عمل کردند وگرنه این سیل هزاران نفر تلفات داشت.

قربانی در پایان به تصمیم صلیب سرخ جهانی و ایرانیان خارج از کشور برای سیل‌زدگان و جلوگیری از کمک آنان به بهانه تحریم اشاره و اظهار کرد: صلیب‌ سرخ جهانی و ایرانیان خارج از کشور خواستند به سیل‌زدگان کمک کنند و تحریم‌ها مانع شد که خیانت هولناک به بشریت است و نشان می‌دهد که اینقدر با ملت ایران دشمنی دارند و با هیچ لغتی نمی‌توان عمق پستی را به تصویر کشید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴