تاریخ انتشارجمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
کد مطلب : ۳۸۳۷۹۶
امام جمعه سوادکوه‌شمالی گفت: آمادگی نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهاى انتظامى که از ابتداى بحران در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند و با تلاشى وصف ناشدنى، به امدادرسانى پرداختند.
۰
plusresetminus
تلاش وصف ناشدنى نیروهای مسلح در امدادرسانى به مناطق سیل‌زده
به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیرگاه با تبریک عید مبعث خاتم‌الانبیا(ص)، اظهار کرد: ولادت هر پیغمبرى و بُروز هر بعثتى، عید و روز نو براى همه بشریت است و پیغمبران الهى هر کدام که آمدند، قافله سرگردان بشرى را به‌ سوى کمال، علم، اخلاق و عدالت هدایت کردند و آن‌ها را یک قدم به مراحل کمال انسانى نزدیک کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در سه چیز براى امّت خود احساس خطر مى‌کند، افزود: گمراهى، بعد از آن که هدایت و معرفت پیدا کرده باشند، گمراهى‌ها و لغزش‌هاى به وجود آمده از فتنه‌ها و آرزوهاى نفسانى و شهوت‌پرستى به عنوان 3 نکته‌ای است که پیامبر از آن احساس خطر کردند.

امام جمعه سوادکوه‌شمالی خاطر نشان کرد: اختلافات و نزاع‌هایى که دامن گیر بشر امروز شده است، ناشى از عدم تبعیت از دستورات الهى و تبعیت از امیال و هواهاى انسانى است.

ابراهیمی افزود: تنها راه حل منازعات گسترده، عبودیت الهى و تبعیت از فرامین خداوند است که در دین مبین اسلام بیان شده است و از مهم‌تر ین اهداف رسالت و بعثت انبیا الهى، تعلیم و تربیت و آموزش جامعه در راستاى هدایت به دین الهى است.

وی با بیان اینکه در آستانه 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی با رأی 98 و دو دهم درصدی ملت مسلمان ایران قرار داریم، افزود: از نظر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال تحریم‌ها و ضعف‌هاى مدیریتى، دو عامل اصلى مشکلات کشور است و حل این مشکلات که عمدتاً اقتصادی است، نیاز به برنامه دارد.

امام جمعه سوادکوه‌شمالی با اشاره به تفاوت نیرو‌های مسلح ایران با سایر نظامیان در کشور‌های دیگر اظهار کرد: با دستور رهبر معظم  انقلاب به نیروهای مسلح برای حضور در مناطق سیل‌زده و به دست گرفتن امور و همچنین برخی مساعدت‌های دولتی و مردم شریف، مشکلات ناشی از سیل‌های اخیر در استان‌های مختلف کشور، تا حدودی مرتفع شد و آمادگی نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهاى انتظامى که از ابتداى بحران در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند و با تلاشى وصف ناشدنى، به امدادرسانى پرداختند که بیانگر ویژگی‌های منحصر به فردی است که این نیروها نسبت به نیروهای مسلح سایر کشورها دارند.

ابراهیمی افزود: اول آن‌که این نیروها برآمده از متن و دل مردم بوده و خود را شریک غم و شادى مردم مى‌دانند و ویژگى دوم نیروهاى مسلح، داشتن روحیه از خودگذشتگى، فداکارى و ایثار است و نکته سوم، آمادگى و سرعت عمل بالاى نیروهاى مسلح براى ورود به شرایط بحرانى است.

وی در پایان با بیان اینکه فرهنگ احترام به طبیعت را باید از کودکى آموخت و در بزرگسالى به کوچک‌ترها آموزش داد، افزود: اگر کودکان یاد بگیرند که درختان، ریه‌هاى تنفسى زمین هستند و بدون آن‌ها، حیات روى زمین رو به نابودى می‌رود، هیچ‌گاه به از بین رفتن طبیعتِ شگفت‌انگیزِ کشورمان راضى نخواهند شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲