کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه بیش از 600 تن از جوانان به رهبر انقلاب:

برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیمان برادری و جوانمردی بسته‌ایم

فارس , 25 اسفند 1397 ساعت 23:26

بیش از 600 تن از جوانان طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: ما فرزندان جوان شما برای عدالت‌گستری و مبارزه قاطعانه با فساد و نیز تحقق همه توصیه‌ها و تکالیف راهبردی مندرج در بیانیه، «پیمان برادری و جوانمردی» بستیم تا ان شاءالله همچون رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان جوان حریم حرم آل‌الله در برابر خدا و تاریخ سربلند باشیم.


به گزارش بلاغ، در این نامه آمده است: ما «نهاد‌های خودجوش» و عنصرهای مؤمن «آتش به اختیار» نسل جوان، که حقیقت معجزه‌گون این انقلاب ۴۰ ساله می‌باشند، باید با حداکثر ظرفیت جمعی و اعتصام به حبل الله انقلاب و ولایت فقیه، گام دوم تمدنی را، برداریم.
دانشگاه، حوزه، مساجد و … خاستگاه و خانه‌های امروزین و اصلی ما هستند؛ عده‌ای از نسل ما نیز در گوشه و کنار سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی، صاحبان مسئولیت شده‌اند. اما می‌دانیم که برای ایفای نقش نسلی‌مان در تحقق گام دوم، به تحولی شگرف در تمامی اینها و حتی در نهادهای خودجوش مردمی خویش و جبهه‌ها و قرارگاه هایمان، نیاز داریم. آنچه تا‌کنون کرده‌ایم، زمینه و آمادگی برای گام دوم بوده است و قطعاً کفایت نمی‌کند، جهشی همه‌جانبه و «نهضتی جوانانه» را می‌طلبد. تا مصداق امر شما در بیانیه گردیم که «بپاخیزید» ثانیاً، به‌راستی باید شاکر و خاضعِ درگاهِ الهی باشیم که نعمتِ حضورِ امام و رهبریِ این‌چنین «حکیم» و «بصیر» و «اندیشه‌ورز» را به ما ارزانی داشته است. به‌دور از هرگونه مصلحت‌اندیشی و مبالغه باید بگوییم که آنچه در بیانیۀ گامِ دوّمِ انقلاب نگاشتید، ازهرجهت، درخور و سزاوار است و نشان از «جامع‌نگری»، «بلندنظری»، «خوش‌فکری»، «انصاف» و «عاقبت‌اندیشیِ» شما دارد.
در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: این متنِ فاخر و عالمانه، همان نسخه و نقشۀ راهی بود که ما برای «هم‌گرایی» و «هم‌افزاییِ» هرچه بیشتر در انتخابِ اولویّت‌ها و مسیرها، به آن نیازمند بودیم و بدونِ مساعدت و راهنماییِ شما، به «اتّفاق» و «اتّحادِ» در نظر و عمل دست نمی‌یافتیم. قدردان شما هستیم که این چراغِ پُرفروغ و راهگشا را روشن کردید و به این‌واسطه، به بسیاری از مناقشات و مباحثاتِ تمام‌نشدنی و بی‌فایده، پایان دادید.
جوانان انقلابی تصریح کردند: امروزه که جبهۀ نیروهای جوان انقلابی، فشرده‌تر و متراکم‌تر شده و انقلاب می‌تواند گامِ دوّمِ صیرورتِ خود را با شتابِ بیشتری بردارد، لازم است تا «تحول نسلی در ساختارهای حاکمیتی» با سرعتی بیشتر و با نگاهی راهبردی‌تر و با انسجامی برآمده از جماعت انقلابی و جبهه‌های شکل گرفته در این سال‌ها، رخ دهد تا شاهد تحول دیوانسالاری ناصواب و تحقق «دولت اسلامی» باشیم.
در این نامه همچنین آمده است: ما برآنیم که فارغ از هرگونه نفع‌طلبی و موقعیّت‌خواهیِ شخصی، با انگیزۀ کسبِ رضای الهی و انجامِ وظایفِ اسلامی و انقلابی، به‌صورتِ «خودجوش» و «آتش‌به‌اختیار» پا به عرصه گذاشته و نقش‌آفرینی کنیم. ازاین‌رو، اکنون در پیِ «فهم» و «درکِ» عالمانۀ بیانیۀ گامِ دوّمِ انقلاب هستیم تا به‌دنبالِ آن، به «تصمیم‌های عملیّاتی و عینیِ» پخته و مدبّرانه دست یابیم و پس از تقسیم‌کار، فعّالیّت‌های تازه و معطوف به این بیانیه را آغاز کنیم.
جوانان انقلابی خاطرنشان کردند: اعتقاد داریم که باید در راستای تحقّقِ حداکثریِ مضامین و درون‌مایه‌های بیانیۀ گامِ دوّمِ انقلاب، «خلّاقانه» و «نوآورانه» بیندیشیم و «ابتکارِ عمل» را در دست بگیریم و «راه‌های مبدعانه و متفاوت» بیابیم.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: از نظرِ ما، در برابر «مسائل» نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گونه بن‌بست و انسدادی وجود ندارد و هیچ چالشی در برابرِ انقلاب و نظامِ جمهوری‌اسلامی نیست، مگراین‌که حلّ‌شدنی است و می‌توان راه‌حل‌ها را از دل ظرفیت‌های درونی استخراج کرد و به کار بست. می‌دانیم که اندیشه «پیشرفت» و مبارزه با الگوهای وارداتی ناکارآمد بنام «توسعه»، «جهاد کبیر» روزگار ماست. از این روی تلاش‌ها و تبلیغ و اندیشه‌ورزی خویش را باید معطوف به آن سازیم و لحظه‌ای از آن غافل نشویم.
جوانان انقلابی ابراز داشتند: ما فرزندان جوان شما برای عدالت‌گستری و مبارزه قاطعانه با فساد و نیز تحقق همه توصیه‌ها و تکالیف راهبردی مندرج در بیانیه، «پیمان برادری و جوانمردی» بستیم تا ان شاءالله همچون رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان جوان حریم حرم آل‌الله در برابر خدا و تاریخ سربلند باشیم. در پایان، باز هم از توجّه و لطفِ حضرت‌عالی تشکر می‌کنیم و از خدای متعال می‌خواهیم که نعمت و موهبتِ حضورِ شما در مقامِ امامت و هدایتِ جامعۀ اسلامی و مسلمانانِ جهان، تداوم ببخشد.


کد مطلب: 382994

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/382994/تحقق-بیانیه-گام-دوم-انقلاب-پیمان-برادری-جوانمردی-بسته-ایم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com