تاریخ انتشارجمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۸۲۹۴
امام جمعه آمل با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز افزود: باید بسیار مراقب باشیم تا در این ایام حرمت حضرت زهرا(س) حفظ شود.
۰
plusresetminus
حرمت ایام فاطمیه در عید نوروز نگه داشته شود
به گزارش خبرنگار بلاغ در شهرستان آمل،حجت الاسلام محمد علی رحمانی امام جمعه شهرستان آمل امروز در خطبه های نماز جمعه  با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س) گفت: این بانو اسوه صبر و استقامت بودند و صبر ایشان در کربلا و دوران اسارت الگویی برای ما است تا بی احترامی‌ها و تهدیدها را با توسل به ولایت تحمل کنیم.
رحمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی‌بیان داشت: امام راحل تاکید داشتند که به خانواده شهدا محبت شود زیرا ما انقلاب اسلامی‌ و ماندگاری آن را مدیون شهدا هستیم.
وی با بیان اینکه وظیفه ما است به دیدار خانواده‌هایی برویم که عزیزان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب فدا کردند گفت: از آقای سیفیان رئیس بنیاد شهید شهرستان گله مند هستم زیرا قرار بود با همراهی ایشان به دیدار خانواده شهدا برویم که ایشان همراهی نکردند؛ مسئولین در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.
امام جمعه آمل در ادامه خطبه به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری  اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ محیط زیست بسیار مهم است و معصومین هم به این موضوع تاکید داشتند اما در این دوران عده ای تبر به دست می‌گیرند و درختان را قطع می‌کنند در حالیکه این کار عاقبت خوشی ندارد ؛ مسئولین باید بیشتر مواظب باشند تا جلوی قاچاق این منبع بسیار مهم گرفته شود.
رحمانی همچنین گفت: در آستانه عید نوروز هستیم، نوروز عید باستانی است اما آداب و رسومی‌در آن وجود دارد  که در اسلام  به آن تاکید شده مانند دعای تحویل سال، صله رحم که از سنت‌های حسنه است.
وی همچنین به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز اشاره کرد و افزود: باید بسیار مراقب باشیم تا در این ایام حرمت حضرت زهرا(س) حفظ شود.   
امام جمعه آمل در پایان از جوان طلبه آملی حجت الاسلام کمیل نظافتی، که کلیه اش را به پسر بچه ۹ ساله اهدا کرد قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰