تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۳۷۹۲۴۲
فرماندار سوادکوه گفت: مردم با حضور آگاهانه ثابت کردند که تحریم‌های اقتصادی در عقیده شما در حفظ آرمان‌های شهدا و امام و انقلاب خللی ایجاد نکرده است.
۰
plusresetminus
تحریم‌های اقتصادی با حضور آگاهانه مردم بی‌اثر شده است
به گزارش بلاغ، سعید یزدانی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان سوادکوه، با تشکر از حضور آگاهانه مردم شهرستان سوادکوه شهر زیراب، اظهار کرد: با این حضور آگاهانه ثابت کردید که تحریم‌های اقتصادی در عقیده شما در حفظ آرمان‌های شهدا و امام و انقلاب خللی ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب ما یک انقلاب دینی، اجتماعی و فرهنگی بوده است، یکی از دلایل اصلی انقلاب اسلامی را گسست اجتماعی بین دولت و مردم برشمرد و افزود: این امر موجب ایجاد نارضایتی مردم و در نتیجه اتحاد مردم از همه طبقات علیه شاه شد و مردمی‌ترین و بزرگ ترین انقلاب قرن بیستم رقم خورد.

فرماندار سوادکوه، دیگر عامل اصلی انقلاب را امر دین برشمرد و با بیان اینکه نگاه حاکمیت قبلی به دین به‌عنوان یک مولفه شخصی بوده و مردم به سمت لائیک شدن و حکومت به سمت سکولار شدن پیش می‌رفت، افزود: اندیشمندان و مجتعهدان متوجه این امر شدند و بعد از انقلاب اسلامی، دین از یک مولفه شخصی به مولفه اجتماعی تعریف شد و امروز دین در همه شئونات ما اثرگذار و تمامی تصمیم‌سازی سیاسی ما بر مبنای دین است.

یزدانی تعارض سوم را سوء مدیریت سرمایه کشور برشمرد و افزود: ثروت بادآورده منجر به مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه شد و در مسابقه تسلیحاتی وابسته به فروشندگان مهمات بوده‌ایم و میان طبقه حاکمیت ثروتمند و عامه فقیر مردم تعارض ایجاد شد و اندیشمندان و روحانیون به این امر اعتراض داشتند.

وی با بیان اینکه در دوره انقلاب اسلامی، دو اندیشه حاکم بر جهان لیبرالسیم و کمونیسم بوده و اندیشمندان پایان تاریخ را از آن یکی از این دو تفکر می‌دانستند، افزود: امام خمینی (ره) تئوری سومی به نام جمهوری اسلامی را ایجاد کرد و از فردای شکل‌گیری دشمنی با آن شروع شد، توطئه‌هایی که هر کدام به تنهایی می‌توانست حکومتی صدساله را ساقط کند اما اراده مردم به قدری بود که بر همه این فتنه‌ها فائق آمدیم و اکنون الگوی منطقه هستیم.

فرماندار سوادکوه شعار هر انقلاب را شناسنامه آن انقلاب عنوان کرد و جدای شعار محوری "الله اکبر" و "لا اله الا الله"، شعار اصلی مردم ایران را "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و " نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" عنوان کرد و گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که به استقلال کامل رسیدیم و در عرصه بین‌المللی استقلال سیاسی داریم و در سازمان ملل بر مبنای آرمان‌های انقلاب، ولایت و خون شهدا رای می‌دهیم و نگاه به خوشایند امریکا نداریم و اگر این استقلال نبود ما امروز گاو شیرده امریکا در خاورمیانه بوده‌ایم و اکنون شیر غران در برابر آنها هستیم.

وی با بیان اینکه آزادی ما مبتنی بر حاکمیت اسلامی است، از جمله شاخص‌های آزادی به تیراژ روزنامه و کتاب اشاره کرد و گفت: تیراژ کتاب‌های چاپ شده به نسبت قبل از انقلاب به 55 برابر رسیده است.

یزدانی با اشاره به اینکه اسلامیت و جمهوریت در کشور در کنار هم قرار گرفته است، به برگزاری 40 انتخابات و استقلال قوا اشاره کرد و گفت: شعار سوم جمهوری اسلامی نیز محقق شده است.

فرماندار سوادکوه، از جمله دستاوردهای انقلاب در حوزه عمران و آبادی به گازدار بودن یک روستا پیش از انقلاب و گازدارشدن 26هزار روستا در پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز جزو باشگاه هسته‌ای هستیم و در المپیادهای علمی بیش از 700 مدال آوردیم.

وی در پایان راز ماندگاری انقلاب را تقسیم قدرت و استقلال قوا توسط امام برشمرد و از دیگر موارد به مشارکت بالای مردم و چرخش عاقلانه و عالمانه نخبگان برشمرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما