کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پرونده مسکن مهر سال 98 بسته می‌شود

7 بهمن 1397 ساعت 23:49

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تکمیل 200 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال آینده در سطح کشور خبر داد.


 
به گزارش بلاغ، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان اردبیل گفت: کل واحدهای مسکن مهر در سطح کشور 2 میلیون و 200 هزار واحد می‌باشد که از این مقدار 200 هزار واحد تکمیل نشده است.
وی گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور پروژه‌های مسکن مهر بدون تعارض تا پایان سال 98 تکمیل می‌شود و بدین ترتیب پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.
وی نیاز شهرک‌های مسکن مهر به واحدهای آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای تامین نیاز شهرک‌های مسکن مهر باید 2250 واحد آموزشی احداث شود و علی‌رغم اینکه احداث مدرسه جزو وظایف دستگاه متولی مدرسه‌سازی است وزارت مسکن و شهرسازی احداث 500 واحد مدرسه در این شهرک‌ها را آغاز کرده است. وی گفت: ضروری است که نیاز شهرک‌های مسکن مهر برای ساخت 2 هزار و 250 واحد مدرسه از طریق مشارکت وزارت مسکن و استانداری‌ها تامین شود.
مهرآبادی گفت: در لایحه بودجه سال آینده برای تکمیل شهرک‌های مسکن مهر و تامین زیرساخت‌هایی از قبیل مدرسه 15هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر املاک موجود در شهرک‌ها پیش‌بینی شده است. وی افزود: دولت در تلاش است برای بسته شدن پرونده مسکن مهر به صورت استانی مشکلات مسکن مهر را حل کند.
وی روند احداث و پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در استان اردبیل را خوب توصیف کرد و گفت: در سطح استان از 46 هزار واحد مسکن مهر، 800 واحد باقی مانده است که تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسند.
وی گفت: اعتبار لازم برای رفع نواقصات پروژه‌های مسکن مهر اردبیل از جمله کمبود مدرسه و مسجد از محل اعتبارات وزارتی و استانداری تامین خواهد شد.
وی افزود: بر اساس توافق به عمل آمده عملیات احداث شش باب مدرسه در شهرک‌های مسکن مهر استان آغاز می‌شود که یک سوم اعتبارات مورد نیاز آن توسط وزارت مسکن و شهرسازی و یک سوم نیز توسط استانداری تامین خواهد شد.


کد مطلب: 376878

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/376878/پرونده-مسکن-مهر-سال-98-بسته-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com