اختصاصی/در نشست خبری رئیس هیئت فوتبال مازندران مطرح شد:

از محرمانه بودن اسپانسر شموشک تا تکذیب سیاسی کاری در نساجی!

تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۷۵۶۶
نشست خبری رئیس هیئت فوتبال مازندران با اصحاب رسانه شامگاه پنجشنبه برگزار شد.
۰
plusresetminus
از محرمانه بودن اسپانسر شموشک تا تکذیب سیاسی کاری در نساجی!
به گزارش خبرنگار ورزشی بلاغ،در این نشست که به همت روابط عمومی هیئت فوتبال مازندران و در سالن اجتماعات مهمانسرای امام رضا (ع) واقع در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، غلامرضا بهروان به سوالات بیش از 20 خبرنگار و ورزشی نویس استان پاسخ داد.
رئیس هیئت فوتبال مازندران صحبت های خود را با بیان پتانسیل بالای فوتبال استان در بازیکن سازی و تیمداری آغاز کرد و گفت: با وجود اینکه مازندران در بحث تیمداری در سطوح مختلف رشته های فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در دو بخش آقایان و بانوان در کشور حرف اول را می زند اما متأسفانه از نظر اقتصادی در فقر کامل بسر می برد البته معتقدم در بعضی از باشگاه ها مشکلات مدیریتی نیز وجود دارد.
وی افزود: در لیست اخیری که کیروش برای اردوی تیم ملی اعلام کرده مازندران بیش ترین سهم را دارد و من مطمئن هستم در اردوهای بعدی دو بازیکن دیگر بنام های شجاع خلیل زاده و امید ابراهیمی هم دعوت خواهند شد. متأسفانه خود استان مازندران از این بازیکنان بی بهره است. اینها در خارج از استان چهره نشدند بلکه در همین زمین های خاکی مازندران رشد پیدا کردند که حالا در سطح اول فوتبال کشور حضور دارند.
بهروان ادامه داد: همین امید عالیشاه که در پرسپولیس بازی می کند یک تیم برای گرفتن رضایت نامه اش از این باشگاه حداقل باید 600 میلیون تومان هزینه کند. در حالی که مطمئن هستم اگر 30 درصد همین پول را الان به باشگاه نساجی بدهیم شرایطش در جدول خیلی بهتر از اینهاست.
وی اذعان داشت: در روزهایی که مسابقات لیگ برتر، دسته اول، دوم و... برگزار می شود ما در فدراسیون از صبح پیگیر امورات بازیها از طریق نمایندگان خود در شهرستان های مختلف هستیم. من در همین بازی چند روز پیش نساجی وقتی شنیدم این تیم بازی برده را با باخت مقابل استقلال اهواز عوض کرده دگرگون شدم. خدا می داند که در دلم چه گذشت اما خودم را کنترل کردم.
* مشکلات ورزشگاه های استان برای برگزاری مسابقات
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در خصوص مشکلات استادیوم های استان مازندران برای برگزاری مسابقات گفت: آئین نامه مسابقات در اختیار تمام هیئت ها و باشگاه های فوتبال قرار دارد. استادیوم های محل برگزاری مسابقات باید از حداقل امکانات برخوردار باشد. بعنوان مثال ورزشگاه شهید متقی ساری فاقد استانداردهای لازم است. اگر این شرایط فراهم شود منعی برای برگزاری بازیها در این استادیوم وجود ندارد.
وی بیان داشت استادیوم شهدای ساری تنها ورزشگاه استاندارد مازندران است و جالب است بدانید تا زمانی که اسکوربورد در آن نصب نشود نمره A را دریافت نخواهد کرد. مشکل دیگری که این استادیوم دارد فاصله زیاد آن تا مرکز شهر است که دسترسی تماشاگران را با مشکل روبرو می کند که خودش یک عیب محسوب می شود.
بهروان در خصوص استادیوم شهید وطنی قائم شهر نیز گفت: این ورزشگاه هم مشکلات خاص خودش را دارد. در کنار بحث پیست تارتان و اسکوربورد بحث ورودی و خروجی مطرح است. طبق استاندارهای فیفا ورودی و خروجی های خبرنگاران، عوامل برگزاری، مدعوین، تماشاگران و ... باید جدا از هم باشد. میزان درب های ورود و خروج برای تماشاگران نیز به فراخور گنجایش آن متفاوت است که متأسفانه گاهاً مشاهده می کنیم در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر ورود و خروج بیش از 10 هزار نفر تماشاگر از یک درب انجام می شود که این موضوع با مقررات و آئین نامه در تضاد است.
* حداقل 3 روز در هفته در هیئت فوتبال حضور دارم
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان کم حضورش در هیئت فوتبال مازندران گفت: بنده حداقل 3 روز در هفته در هیئت فوتبال حضور دارم. هفته گذشته بنده از روز دوشنبه تا پایان هفته در هیئت فوتبال حضور داشتم. کارم را به گونه ای تنظیم کرده ام که حداقل هفته ای 3 روز در هیئت فوتبال هستم و حتی روزهایی که در تهران هستم نیز کاملاً با اعضای هیئت در تماس هستم و کارها را هماهنگ می کنم.
وی افزود: ما جزء معدود هیئت فوتبال هایی در سراسر کشور هستیم که از صبح درب آن بر روی مراجعه کنندگان باز است. بعید می دانم در این همه سال یک ارباب رجوع پیدا شده باشد که شکایت بسته بودن هیئت فوتبال را به اداره کل ورزش و جوانان استان یا فدراسیون فوتبال برده باشد.
* وجود سیاست بالا نرفتن نساجی در استان را قبول ندارم/ مسئولان باید یکبار برای همیشه مشکل مالکیت نساجی را حل کنند
بهروان در واکنش به این موضوع که به نظر می رسد سیاستی در مازندران حاکم است که مسئولان ارشد استانی هیچ گاه نمی خواهند نساجی مازندران به لیگ برتر فوتبال صعود کند، گفت: خیر، اصلاً اینگونه نیست. مگر غیر از این است که این تیم به لیگ برتر صعود کند، به به و چه چه آن برای همین مسئولان است؟ شاید آنها برای کمک به تیمی چون نساجی کمتر ورود کنند اما اینکه آنها را متهم به این کنیم که نمی خواهند تیم بالا برود، واقعاً درست نیست.
وی پیرامون وضعیت مالکیت باشگاه نساجی نیز اظهار داشت: 98 درصد سهام این باشگاه به نام شخصی به نام اسدی است و 2 درصد دیگر در اختیار هیئت فوتبال مازندران است. همین جا اعلام می کنم که اگر شخصی یا اسپانسری ورود کند و در بحث مالکیت وضعیت تثبیت شده ای داشته باشد این 2 درصد که متعلق به مردم مازندران و قائم شهر است را بدون هیچ شرطی واگذار می کنیم.
رئیس هیئت فوتبال مازندران ادامه داد: آقای پرهام اعلام کرده که اگر کسی بدهی های نساجی را پرداخت کند تمام سهامی که در اختیار وی قرار دارد را به آن فرد واگذار خواهد کرد. سرمایه گذاری هم که فعلاً در رأس کار قرار دارد به تعهداتش عمل نکرده است. با این شرایط کاری از دست ما ساخته نیست. البته در این زمینه تلاش های زیادی از سوی مدیرکل محترم ورزش و جوانان و شخص بنده صورت گرفته است. خودم چندین جلسه با آقایان پرهام و قاسم نژاد داشته ام اما متأسفانه نتیجه ای حاصل نشده است.
وی اذعان داشت: یکی از بهانه هایی که دست طرفین وجود دارد این است که عنوان می کنند سهام به نام شان نیست و به همین دلیل هزینه نمی کنند. مسئولان ارشد استان، مجمع نمایندگان مازندران و مخصوصاً آقایان حسینی و علیپور نمایندگان مردم شریف قائم شهر باید بنشینند و موضوع مالکیت نساجی را یکبار برای همیشه حل و فصل کنند.
* از نظر هیئت فوتبال مازندران، استقلال لموک قائم شهر قهرمان لیگ برتر فوتبال استان در سال 1391 است
رئیس هیئت فوتبال مازندران در خصوص انتقاداتی که به برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال استان انجام می شود نیز گفت: همکاران بنده در هیئت فوتبال تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا این مسابقات به بهترین نحو ممکن برگزار شود. از بهترین نماینده ها و ناظران داوری استفاده می شود و نسبت به امکانات محل برگزاری مسابقات نیز حساسیت لازم وجود دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بالاخره تکلیف قهرمان رقابت های فصل گذشته لیگ برتر فوتبال مازندران چه شد، گفت: در آن سال کمیته مسابقات ما اشتباهی را مرتکب شد و آن هم این بود که آئین نامه مسابقات را قبل از بازیها باید تحویل تیم ها می داد که متأسفانه این کار را انجام نداد.
بهروان متذکر شد: باید توجه داشت که فیفا می گوید وقتی آئین نامه وجود ندارد ملاک ما آئین نامه سال گذشته است و اگر در آئین نامه خلاء وجود داشته باشد، باید به مرجع بالا دستی که در اینجا فدراسیون فوتبال است مراجعه کرد. باید اعلام کنم از نظر هیئت فوتبال مازندران، تیم استقلال لموک قائم شهر قهرمان لیگ برتر فوتبال استان در سال 1391 است. به خودشان هم این موضوع را اعلام کرده ایم. این تیم هم بعنوان تیم اول استان در زیرگروه لیگ دسته 3 شرکت کرد.
* "وجود محدودیت ها" دلیل عدم برگزاری لیگ بانوان مازندران است
رئیس هیئت فوتبال مازندران به عدم برگزاری لیگ فوتبال بانوان در استان اشاره کرد و گفت: علیرغم میل باطنی مان که بسیار علاقه مندیم لیگ فوتبال بانوان را راه اندازی کنیم اما محدودیت هایی در بحث بانوان وجود دارد که به ما اجازه این کار را نمی دهد.
وی افزود: با وجود اینکه بانوان با حجاب کامل اسلامی در مسابقات حاضر می شوند اما در از نظر شئونات اسلامی بازیها باید در مکان هایی برگزار شود که در مجاورت آن ساختمان های مسکونی وجود نداشته باشد. تنها استادیومی که دارای این شرایط باشد ورزشگاه شهدای ساری است که ما در ساعات اداری اقدام به برگزاری بعضی از مسابقات می کنیم و از برگزاری لیگ محرومیم. با این حال ما آمادگی کامل داریم تا مسابقات لیگ بانوان را در شهرهایی که امکان برگزاری مسابقات وجود دارد با وجود حتی 3 ، 4 تیم نیز آغاز کنیم.
* از داوران مازندرانی در کمیته داوران حمایت کرده ام
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه باید از داوران مازندرانی حاضر در فوتبال کشورمان همچون اشکان خورشیدی حمایت های بیش تری صورت گیرد نیز گفت: آقای خورشیدی و چند تن از داوران دیگر در سال های اخیر وضعیت مازندران را در فوتبال کشور درخشان کرده اند و وارد لیست داوران لیگ برتری و لیگ یکی شده اند. در اینجا عملکرد خود داور مهم است.
وی تصریح کرد: ناظر AFC برای نظارت بر عملکرد آقای خورشیدی در 2 بازی در ایران حاضر شد که متأسفانه این داور خوب ما نمره لازم را کسب نکرد. با این وجود بنده بعنوان رئیس هیئت فوتبال مازندران تا جایی که توانسته ام از داورم در کمیته داوران دفاع کرده ام و صحبت های مفصلی با آقای مسعود مرادی داشته ام. امیدوارم آقای خورشیدی با عملکرد خوبش در آینده بتواند جایگاه خوبی در بین داوران کشور کسب کند.
* جمشید پناه مدیرعامل صنعت ساری می شود؟!
در ادامه خبرنگاری پرسید شنیده شده که نقل و انتقالات مدیریتی صورت گرفته در تیم صنعت ساری صوری بوده و قرار است هاشم جمشید پناه (معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان مازندران) بعنوان مدیرعامل این تیم معرفی شود که بهروان در پاسخ گفت: من این موضوع را تازه شنیده ام.
وی افزود: البته در مورد این نقل و انتقال حرف و حدیث وجود دارد اما صبح امروز (پنج شنبه) جلسه ای با آقایان فرهادی، خلردی و سایر دوستان در اداره کل ورزش و جوانان داشتیم که من چنین چیزی را نشنیده ام و در جریان این موضوع نیستم.
* احیای شموشک!
خبرنگار یکی از روزنامه های پرمخاطب ورزشی در خصوص صحبت های مطرح شده پیرامون احیای باشگاه منحل شموشک نوشهر از بهروان سوالی پرسید که وی در پاسخ گفت: چند وقت پیش با آقای رویانیان جلسه ای برگزار کردیم و قرار شد با همکاری آقای منتقمی با یک برنامه ریزی اصولی بتوانیم یکبار دیگر نام شموشک نوشهر را زنده کنیم. منتها مسئله ای که وجود دارد این است که تیم شموشک بیش از 500 میلیون تومان بدهی دارد و در صورت شکل گیری دوباره آن باید این بدهی ها به طلبکاران پرداخت شود.
وی افزود: الحمدلله اسپانسری پیدا کردیم که پذیرفته تحت نام شموشک تیمداری کند و امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم شموشک از دست رفته را یک بار دیگر احیا کنیم.
بهروان از ذکر نام این اسپانسر خودداری کرد.
* محمد نعمتی وزن لازم را برای جایگاه روابط عمومی هیئت فوتبال مازندران داراست
رئیس هیئت فوتبال مازندران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی اش از عملکرد محمد نعمتی بعنوان مسئول روابط عمومی این هیئت در ماه های اخیر چیست، اذعان داشت: قبل از هرچیزی باید از زحمات آقای کهن روز که چند سالی در روابط عمومی در خدمت شان بودیم تشکر کنم. آقای نعمتی هم شخصیتی هستند که اکثریت قریب به اتفاق رسانه های استان مازندران ایشان را پذیرا هستند.
 بهروان خاطرنشان کرد: نمی خواهم حمل بر مداهنه و مجامله شود اما آقای نعمتی انصافاً وزن لازم را برای جایگاه روابط عمومی هیئت فوتبال مازندران دارا هستند. البته این سوال را من باید از خبرنگاران بپرسم که آیا از آقای نعمتی راضی هستند یا خیر؟ (لبخند حضار). اگر شما خبرنگاران از عملکرد ایشان راضی باشید قطع به یقین بنده هم راضی خواهم بود.
به گزارش بلاغ، در پایان این نشست، حاضران با غلامرضا بهروان و سایر اعضای هیئت فوتبال مازندران عکس یادگای گرفتند و از خبرنگاران نیز با اعطای هدایایی از سوی هیئت فوتبال مازندران تجلیل شد.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴