تاریخ انتشارجمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۳۷۱۶۵۳
دادستان عمومی و انقلاب تهران با ‌اشاره به گزارش‌های مستند از تبلیغات ضد دینی در یک تئاتر خواستار ورود جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، دادستان عمومی و انقلاب تهران با ‌اشاره به گزارش‌های مستند از تبلیغات ضد دینی در یک تئاتر خواستار ورود جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع شد. به گزارش ، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره حواشی تئاتری که در یکی از هتل‌های مجلل در حال اجراست گفت: در هفته گذشته برای دیدن این تئاتر، بدون اطلاع قبلی دو بار بازرس فرستادیم. گزارش‌های مکتوب به ما ارائه کرده‌اند. متأسفانه نتیجه بازرسی‌ها این است که حجاب در این تئاتر وضعیت مناسبی ندارد. از سوی دیگر تبلیغات ضد دینی انجام می‌شود. در این تئاتر پرچم کشور فرانسه برافراشته بوده است.


 دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: نوع رفتار هنرپیشه‌ها در این نمایش مناسب نبوده است. گزارش‌های کتبی برای وزیر ارشاد فرستادیم. اگر می‌خواستیم وظیفه ذاتی را اعمال کنیم باید تئاتر بسته می‌شد. اما قبل از آن به وزارت ارشاد اطلاع دادیم. دستگاه‌ها باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند. نباید در تمام موارد دادستانی ورود کند. بعد از این دو نامه برای وزیر ارشاد فرستادیم. هنوز نواقص برطرف نشده است. تنها صدور یک اطلاعیه را دیده ایم.  دولت‌آبادی گفت: البته تیم جدیدی که به محل اعزام شد، گزارش‌هایی ارائه کرد که تا حدودی وضعیت بهتر شده است. ولی هنوز نواقص برطرف نشده است. وی اظهار داشت: هنگامی که یک تصادف رخ می‌دهد، همه می‌گویند که چرا کاری برای ایمن سازی انجام نشده است. اما زمانی که یک تئاتر برگزار می‌شود که یک ارزش دینی زیر سؤال می‌رود و وقتی گروهی بدون توجه به معیارهای جمهوری اسلامی ایران تئاتر برگزار می‌کنند، هیچ کس اعتراض نمی‌کند. ما معتقد هستیم که باید دستگاه‌ها نظارت کنند و امیدواریم که پیام ما را بشنوند. باید دستگاه‌های فرهنگی همکاری کنند اگر همکاری کنند بسیاری از مشکلات بدون دستگیری و توقیف قابل حل
است. دولت‌آبادی درباره هنجارشکنی اخلاقی در این نمایش گفت: بله این مسئله در این تئاتر بود که در هتل‌ها برگزار می‌شود. امیدواریم وزیر ارشاد که فریخته هستند به این موضوع ورود کنند.  دولت‌آبادی درباره باطل شدن پروانه فعالیت تئاتر شهرزاد گفت: دادستانی به این موضوع ورود نکرده است. در مورد فیلم‌های سینمایی و مسائل کنسرت‌ها و تئاتر و موسیقی‌هایی که در خیابان‌ها نواخته می‌شود. از وزارت ارشاد خواستیم به وظیفه ذاتی خود که مدیریت این مسائل است توجه بیشتری کند تا دستگاه پلیس و دادستانی مجبور نشوند در تمام موارد وارد شوند. دادستانی و پلیس آخرین سنگر است. زمانی ورود می‌کنیم که دیگر چاره‌ای نباشد.
منبع : باشگاه خبرنگاران پویا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴