تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۶۷۳۴
انباشت ده ها تن زباله در جاده کلاردشت محیط زیست را با خطر جدی روبرو کرده است و اگر چاره ای برای حل این معضل نشود، با بحران شدید زیست محیطی مواجه خواهیم بود.
۰
plusresetminus
رویش جنگل زباله در کلاردشت / درختان غرب مازندران مسموم شدند
به گزارش خبرنگار بلاغ در شهرستان عباس آباد،امروزه خطر آلودگی محیط زیست از تجاوز به جنگل های شمال و منابع ملی بیشتر شده است و جنگلی که تا دیروز آماج حملات قاچاق چوب بود، امروز شیرابه های انباشت زباله در دل جنگل و مراتع در حال خشکاندن گونه های کمیاب جنگلی و گیاهی است.
جاده جنگلی و گردشگری کلاردشت به عباس آباد، یکی از معدود جاده های زیبا و حفاظت شده مازندران است که همه ساله صدها هزار گردشگر و مسافر ایرانی و خارجی از این طبیعت شگفت انگیز بهره می برند.
 حال اینکه انباشت ده ها تن زباله دردل دره عمیق حاشیه این جاده ی زیبا، محیط زیست را با خطر جدی روبرو کرده است و اگر چاره ای برای حل این معضل نشود، با بحران شدید زیست محیطی مواجه خواهیم بود.
علی خسروی رئیس شورای شهر عباس آباد درباره انباش زباله در این جاده به خبرنگار ما گفت: عباس آباد درسال 78تا82کوره زباله سوز داشت وزباله ها بروز سوزانده می شد وعملا آثاری از آنها برجای نمی ماند متاسفانه به هر دلیلی این کوره خاموش شد واکنون حتی آثاری از تاسیسات در آنجا نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر و از چندین سال گذشته زباله های شهر وروستاهای عباس آباد در جاده کلارداشت که منطقه گردشگری وسرسبزجنگلی است فقط کمپرس می شود وچهره جنگل را آلوده کرده است .
خسروی تصریح کرد:متاسفانه به دلیل نزدیکی چاه های آب آشامیدنی عباس آباد ومحل تخلیه زباله، در آینده ای نزدیک آثارسوء آن حتما به خودمان بر می گردد.
وی تاکید کرد:مشکل زباله عباس آباد به هرطریقی باید به دست دولت حل شود.
رئیس شورای شهر عباس آباد اظهار داشت: شهرداری عباس آباد به دلیل نداشتن در آمد قادربه ساماندهی معضل زباله نیست.اگر کارخانه کمپوست ویا ورمی کمپوست عملی شود مشکل زباله عباس آباد کم می شود.
وی گفت:من عاجزانه از مسئولین بالا دستی در خواست می کنم مشکل زباله عباس آباد را در اولویت برنامه های خود قراردهند وباید گفت این فقط مربوط به عباس آباد نمی شود سه شهر دیگر شهرستان عباس آباد هم این مشکل را دارند باید کارخانه کمپوست بیاید این سه شهر را نجات دهد برای رفع این مشکل پیگیری های زیادی انجام شده ونشست های زیادی داشتیم با شرکت های خصوصی هم رایزنی شد ولی تا به امروز به نتیجه ای نرسیدیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴