تاریخ انتشارجمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۳۶۵۳۹۶
روز دوم مسابقات جهانی کشتی فرنگی 2018 به میزبانی بوداپست در شرایطی به پایان رسید که هیچ کدام از فرنگی کاران ایران به مانند آزادکاران نتوانستند جواز حضور در دیدار نهایی را بدست آوردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان از پنجشنبه در بوداپست مجارستان آغاز شد و در چهار وزن ابتدایی هیچ کدام از ملی‌پوشان ایران نتوانستند به دیدار نهایی راه پیدا کنند تا کشتی ایران در دو دسته آزاد و فرنگی همچنان در حسرت کسب مدال طلا باشد.
بهترین عملکرد را در میان 4 فرنگی کار ایران، سعید عبدولی در وزن 82 کیلوگرم داشت. عبدولی در چهارمین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر امره کوش دارنده مدال برنز جهان از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه تایم نخست را ۴ بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشته بود در وقت دوم ۶ امتیاز از دست داد و در نهایت ۶ بر ۴ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد تا برای کسب مدال برنز به روی تشک برود.
عبدولی یک دقیقه پایانی مبارزه در حالیکه ۵ بر ۴ از حریف ترک عقب بود هر چه حمله کرد به در بسته خورد تا اینکه ۱۲ ثانیه مانده به پایان کادر فنی ایران نسبت به کم کاری حریف و ندادن امتیاز به عبدولی اعتراض کردند که با بازبینی فیلم و رد این اعتراض یک امیتاز دیگر به کشتی‌گیر ترک داده شد تا این مبارزه در نهایت با حساب ۶ بر ۴ به سود امره کوش به پایان برسد.
عبدولی پیش از این به ترتیب برابر ادگار بابایان نفر دوم اروپا از لهستان و لاشا گوبادزه نفر سوم جهان از گرجستان را با ضربه فنی شکست داد و در سومین مبارزه نیز رفیق حسین‌اف قهرمان اروپا از آذربایجان را ۳ بر صفر برد و به نیمه نهایی رسید.
حذف ناباورانه محمدعلی گرایی
محسن حاجی پور در وزن ۶۳، محمد علی گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم و مسلم نادری خادم در وزن ۵۵ کیلوگرم سه کشتی گیر ایران در روز نخست رقابت‌های جهانی بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.
در وزن 55 کیلوگرم، مسلم نادری خادم در همان دور نخست ۶ بر یک شکست خورد و ا توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل عزیزلی از آذربایجان در مرحله نیمه نهایی،مسلم نادری خادم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن 63 کیلوگرم، محسن حاجی پور در دور دوم به مصاف دانیر اسماعیل اف دارنده مدال برنز اروپا از مولداوی رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند. حاجی‌پور پیش از این در مبارزه نخست برابر جرمن دیاز از پورتوریکو پیش از پایان مبارزه با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد.
در وزن 72 کیلوگرم، محمدعلی گرایی دارنده مدال برنز جهان و یکی از شانس‌های اصلی ایران برای کسب مدال در این رقابت‌ها در سومین مبارزه خود و در مرحله یک چهارم نهایی برابر رسول چونایف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان در یک مبارزه سخت با نتیجه نزدیک ۶ بر ۴ شکست خورد و با توجه به شکست سنکین ۹ بر یک چونایف برابر فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان در دیدار نیمه نهایی، گرایی ناباورانه از دور رقابت‌ها کنار رفت.
نوری و محمدرضا گرایی هم فینالیست نشدند
در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی جهان، دیروز جمعه نیز سه کشتی گیر ایران در اوزان 60، 67 و 87 کیلوگرم به روی تشک رفتند.
 در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی در نخستین دیدار خود مقابل شینیبو اوتا از ژاپن دارنده مدال نقره المپیک، قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی 9 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست 7 بر 5 این کشتی‌گیر از آیدوس سلطان گالی از قزاقستان، مردانی از دور رقابتها حذف شد.
در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم، رامی هیتانیمی از فنلاند را با نتیجه عالی 9 بر صفر شکست داد. حسین نوری در دور سوم اریک آپس از استونی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ی در این مرحله مقابل ژان بلنیوک قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اوکراین با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست بیاورد.
همچنین در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی، مصطفی محمد از مصر را شکست داد. گرایی در دور سوم شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان زیر 23 سال جهان از گرجستان را با نتیجه 4 بر 4 از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل میرجان شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده‌ها ادامه دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰