تاریخ انتشارجمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۳۶۵۳۹۲
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری تصریح کرد این کشور با وجود تحریم‌های یکجانبه آمریکا به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «هوا چون‌یینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت: این کشور علی‌رغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا به خرید نفت از ایران ادامه خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سؤال که آیا چین، خرید نفت از ایران طبق الزامات قوانین تحریمی آمریکا را متوقف خواهد کرد گفت: «در واقع سؤالی که شما مطرح کردید اساساً به این معنی است که آیا ما باید به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه دهیم یا خیر. موضع چین در این خصوص، بسیار روشن است.»
 چون‌یینگ ادامه داد: «اولاً چین همیشه با تحریم‌های یکجانبه و گسترش فراسرزمینی قلمرو قضایی کشورها مخالفت کرده است. همکاری‌های نرمال چین با ایران ذیل قوانین بین‌المللی، معقول، مشروع و قانونی هستند و بایستی حفظ شده و نگهداری شوند.»
سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه به بیانیه ماه سپتامبر وزرای خارجه کشورهای ۱+۴ (که چین هم یکی از طرف‌های آن است) در حمایت از حفظ توافق هسته‌ای برجام ‌اشاره کرد و گفت: «طرف‌ها [در آن بیانیه] اذعان کردند که تضمین برخورداری ایران از منافع اقتصادی بخش مهمی از برجام است.»
وی تصریح کرد: چین در کنار اتحادیه اروپا و سایر طرف‌ها حداکثر تلاش خود را برای محافظت از منافع مشروع و قانونی خود به کار خواهد بست.
در همین حال مدیرعامل شرکت روس‌نفت روسیه گفت: ایران قصد دارد در ماه‌های اکتبر و نوامبر در مجموع 20 میلیون بشکه نفت به بندر دالیان چین منتقل کند که بسیار بیشتر از روند معمول آن است.
ایگور سچین اعلام کرد: ایران قصد دارد در ماه‌های اکتبر و نوامبر 20 میلیون بشکه نفت به بندر دالیان چین منتقل کند که افزایش شدیدی نسبت به روند معمول سه میلیون بشکه در ماه در روزهای گذشته محسوب می‌شود.
اخیراً شرکت‌های رهگیری خطوط کشتیرانی اعلام کردند که ایران صادرات نفت به چین را به شدت افزایش داده و به حدود 800 هزار بشکه در روز رسانده است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴