تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۶۳۹۱۹
رئیس هیأت مدیره سازمان دیده‌بان شفایت و عدالت کشور با اعلام اینکه بانک مرکزی سابقه دروغگویی دارد و مردم نسبت به آنها بی‌اعتماد هستند تنها راه برخورد با فساد را مبارزه بی‌امان با مفسدان دانست و گفت:
۰
plusresetminus
بانک مرکزی سابقه دروغگویی دارد/ دلار و شرایط کنونی اقتصاد، فساد زده است/شکایت از آخوندی را در دستور کار داریم
به گزارش بلاغ، احمد توکلی با حضور در دفتر پایگاه خبری بلاغ، اظهار کرد: رسانه‌ها در کنار دیده‌بان شفافیت می‌توانند منشاء خیر و اثر گذاری باشند، دیده‌بان شفافیت تلاش دارد که با ورود به این مباحث منشا اثرگذاری و خیر باشد.

مبارزه با فساد وظیفه‌ای دینی، ملی و انسانی است
وی با اعلام اینکه مبارزه با فساد یکی از مباحث جدی و در دستور کار است، تصریح کرد: فساد مثل مالیخولیا الهی‌ترین نظام را از بین می‌برد.

رئیس هیأت مدیره سازمان دیده‌بان شفایت و عدالت کشور خاطر نشان کرد: اقدامات رسانه بسیار اثر گذار و مقدس هست و برای پویایی کشور نیاز داریم که رسانه‌ها در کنار این مجموعه قرار بگیرند.
وی در ارتباط با چند لایه شدن فساد در کشور افزود: فساد به حدی در کشور نهادینه شده است که اخبار آن چندان جذابیت ندارد و مردم هم احساس می‌کنند که باید با این موضوع کنار بیایند.

توکلی ادامه داد: مبارزه با فساد جدید و نو هست و قابلیت این را دارد که در کشور ایجاد انگیزه کند. مطرح کردن آن و پیگیری برای محاکمه افراد مفسد باعث یاس و ترس برای فاسدان می‌شود.

فسادستیزی، نماد انقلابی‌گری است
وی با اعلام اینکه افراد انقلابی باید در این حوزه دغدغه جدی داشته باشند، گفت: ما بنا داریم با کسانی که حقوق مردم را تضییع می‌کنند مبارزه کرده و جلوی فعالیت افراد مفسد را گرفته و یا روند گسترش فساد را در کشور کند کنیم.



رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در کشور افزود: فساد، تخصیص منابع از مسیر صحیح را منحرف کرده و انحصار قدرت و پول را در کشور حاکم می‌کند، اشتغال در کشور به چالش کشیده می‌شود و عده‌ای در کنار فساد به قدرت و سرمایه نادرستی می‌رسند.

فساد، عامل انتصاب ناکارآمدان و بی‌عرضه‌هاست
وی با اعلام اینکه فساد در کشور انواع مختلف دارد، یادآور شد: تبار سالاری و تبارگرائی از دیگر مصادیق فساد در کشور است. به عنوان نمونه فرد به دلیل اینکه پسر یک شخصیت خاص هست صاحب پست و مدیریت می‌شود که عدم برخورد با این موضوع، باعث می‌شود که مردم به گزاره‌های دینی بی‌تفاوت شوند و از اهداف مهم فساد، دین‌زدایی از جامعه است تا بهتر بتواند وجود خود را رشد و توسعه دهد.

توکلی با اعلام اینکه در مبارزه با فساد تکلیف دینی، اسلامی و ملی داریم، گفت: برای مبارزه با فساد نیاز داریم که با دیگر تشکل‌های اثر گذار کشور، که رسانه‌ها هستند، کنار همدیگر قرار گیریم تا هزینه دست زدن به فساد را بالا ببریم و هجمه چند جانبه به افراد فاسد وارد شود.

رسانه‌ها می‌توانند قهرمانان فسادستیزی باشند
وی با اعلام اینکه نباید اجازه بدهیم افراد فاقد مهارت در مسؤولیت‌های اجرایی کشور قرار گیرند، گفت: افراد فاسد از رسانه‌ها می‌ترسند، نباید اجازه دهیم افراد منگل مدعی ژن خوب در مسند کار قرار گیرند.

رئیس دیده بان شفافیت و عدالت کشور با اعلام اینکه بیش از 13 تریلیون سپرده در کشور داریم، که با احتساب سود 15درصدی آن، این سپرده سالانه 200 هزار میلیارد سود بانکی دارد که این سود در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که کار نمی‌کنند و سود می‌گیرند، و این سود منشاء بسیاری از فسادهاست. چرا باید روسای بانک‌ها و اعضای هیأت مدیره بانک‌ها بابت این سودی که مالیات نمی‌دهد، پاداش‌های کلان بگیرند.

عدم برخورد با فساد و مفسدان، خود فسادآفرین است
وی در پاسخ به این سؤال که چرا با فساد برخورد مناسب نمی‌شود، یادآور شد: این مجموعه افشاگری می‌کند و مردم شناخت کافی نسبت به آنها داشته باشند و در زمان تصمیم گیری این حساسیت‌ها را لحاظ کنند.



توکلی با اعلام اینکه در مبارزه احتمال شکست و پیروزی وجود دارد، افزود: هدف ما در مبارزه با این راه پیروزی است، همین که افراد فاسد به مردم معرفی می‌شوند و شانس برتری آنها در انتخابات و انتصاب‌ها کاهش می‌یابد، خودش یک پیروزی محسوب می‌شود.

اقدام‌های غیرکارشناسی و علمی دولت، فسادآفرین است
وی در ارتباط با تلاش عده‌ای در دولت برای حذف کارت سوخت، اظهار داشت: برای جلوگیری از حذف کارت سوخت تلاش زیادی انجام دادیم و حتی با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کردم و وقتی مستندات بنده را دریافت کردند متقاعد به ادامه فعالیت کارت سوخت در کشور شدند ولی مخالفت وزیر نفت جای تعجب جدی دارد.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی و گماشتن افراد نالایق در بدنه دولت هم فساد می‌آورد، افزود: در بحث پرداخت نقدی یارانه فساد ناکارآمدی وجود دارد، با یک محاسبه جمع و تفریق مشخص بود که امکان تامین اعتبارات یارانه از محل افزایش حامل‌های انرژی امکان پذیر نیست به همین دلیل دولت مجبور هست که از سایر منابع درآمدی کشور بردارد.

دلار و شرایط کنونی اقتصاد، فساد زده است
توکلی در ارتباط با مشکلاتی که در حوزه دلار وجود دارد، گفت: نابسامانی در قیمت دلار باعث ایجاد رکود شدید می‌شود، در حال حاضر با پدیده بی اعتمادی مواجه هستیم، به دلیل اینکه بانک مرکزی سابقه دروغگوئی و بد قولی دارد، مردم در این زمینه با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس دیده‌بان شفافیت با اعلام اینکه بازار ارز باید ثبیت می‌شد، افزود: دولت نقش حاکمیتی در مدیریت اقتصاد و از جمله دلار را بعهده دارد و در این ارتباط نباید کوچک‌ترین تسامح و تعللی کند. چرا پتروشیمی دلار را به دولت نمی‌دهد؟ از 23 میلیاردی که دریافت کرده تنها 4 میلیارد را به بازار نیما داده و بقیه را نداده است، این کارخانه‌ها در سه چهار سال اول سال 90 حدود 11 هزار میلیارد سود ناخالص داشتند و تنها 480 میلیارد تومان مالیات دادند، چرا باید این همه سود داشته باشند، کجا خرج می‌کنند و این ننگ هست برای جمهوری اسلامی که عده‌ای از کنار منافع ملی سرمایه دار شوند.

مسئولان باید با فساد اطرافیان مبارزه کنند
وی در ارتباط با مطرح شدن فساد اطرافیان رئیس جمهور گفت: در این حوزه ما فقط باد زدیم به این آتش؛ تشویق کردیم که مباحث مطرح شود، به ریئس جمهور اعلام کردیم که حواسش جمع باشد که اتهام برادرش به ایشان نچسبد.

توکلی در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده برادر رئیس جمهور در این دوره رسیدگی می‌شود، گفت: بله، به پرونده برادر رئیس جمهور رسیدگی می‌شود.

وی در ارتباط با پرونده‌های مهمی که دیده‌بان شفافیت در دست دارد، افزود: شکایت از سیف موردی بود که در حال رسیدگی است، دلیل شکایت‌ هم این است که تکلیف‌شان در مقابله با سازمان‌های غیر مجاز را انجام نمی‌دادند، اختیار بسیار قوی داشتند که جلوی این کار را بگیرند.

اراده مبارزه با فساد و مفسد باید روح حاکم بر دولت‌ها و مردم شود
رئیس دیده‌بان شفافیت خاطر نشان کرد: یک موسسه 521 شعبه با برند تحت نظارت بانک مرکزی به فعالیت‌های نامشروع مبادرت می‌ورزد و جلویش را نگرفته و حتی تشویقش می‌کنند.



وی شکایت از آخوندی را به دلیل عدم اجرای سامانه شفاف سازی مالیاتی را از دیگر مواردی است که در دست اجرا دایم، گفت: با اجرای این طرح 340 میلیارد تومان باید مالیات از واحدهای مسکونی خالی می‌گرفتیم که اجرایی نشده است.

این نماینده سابق مجلس شکایت از آخوندی به دلیل عدم اجرای سامانه شفاف‌سازی مالیاتی را از دیگر پرونده‌های این سازمان برشمرد که در دست اجراست.

توکلی گفت: با اجرای این طرح 340 میلیارد تومان باید مالیات از واحدهای مسکونی خالی اخذ می‌شد که اجرایی نشده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰