تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۳۶۳۸۴۷
یک مقام گمرکی گفت: حدود80 تا 90 درصد کالاهایی که در گمرکات بندری دپو شد، برای گروه کالایی 4 بوده که ثبت سفارش ندارند و مقادیری نیز مربوط به گروه کالایی 3 هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، یک مقام آگاه گمرکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با‌ اشاره به وضعیت تجارت خارجی در روزهای اخیر اظهار داشت: حدود 20 روز است برای واردات کالاهایی که در گمرک مانده و ثبت سفارش ندارند بخشنامه صادر شده اما به نظر می‌رسد هنوز امکان ثبت سفارش فراهم نشده و دستورالعمل آن مشخص نیست.
وی افزود: در حال حاضر بر اساس برآوردها بیش از چندین هزارکانتینر در بنادر کشور دپو شده و به دلیل آنکه در گروه کالایی 4 قرار دارند ثبت سفارش آنها ممنوع بود و طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی قرار شد فرایند اداری ثبت سفارش باز شود تا امکان ترخیص این کالاها وجود داشته باشد.
این مسئول دفتر واردات گمرک بیان داشت: فقط بالای 30 هزار کانتینر در گمرک شهید رجایی و چند هزار کانتینر کالا در  بندر بوشهر، گناوه، اروند، خرمشهر و دیگر مناطق دپو شده که هنوز شرایط انجام تشریفات گمرکی آنها فراهم نشده است. این اقلام عمدتا مربوط به گروه کالایی ۴ می‌شود. حدود 80 تا 90 درصد کالاهایی که در گمرکات بندری دپو شده، برای گروه کالایی 4 بوده که ثبت سفارش ندارند و مقادیری نیز مربوط به گروه کالایی 3 هستند.
وی ادامه داد: گروه کالایی 1 و 2 از پرداخت مابه‌التفاوت معاف هستند و گروه کالایی خود را خارج می‌کنند البته عده‌ای نیز به دلیل عدم تعهد بانکی قادر به ترخیص کالای خود نیستند.
به گفته این مقام مسئول گمرکی، بررسی‌ها نشان داد: حجم زیادی لاستیک در فروردین امسال به کشور آمد که حداقل بالای 100 کانتینر و یک مورد 60 کانتینر بود اما به دلیل مشکلات بانکی و عدم امکان دریافت کد رهگیری امکان ترخیص نبود. خوشبختانه طی روزهای اخیر لاستیک‌ها ترخیص شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴