تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۶۳۸۲
چند روز پس از "خشم سرهنگی" رییس جمهور حقوقدان، او اکنون برای "اطلاع رسانی" درباره محتوای ژنوچای، دست به دامن هم‌صنفی‌های حقوقدان خود شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حسن روحانی که پیشتر با حمله بی سابقه ای  منتقدان ژنوچای را "کم‌سواد" خواند و حتی انتقاد تندترین و افراطی ترین حامیان خود را نیز برانگیخته بود در جلسه روز گذشته هیات دولت، "با تأکید بر ضرورت خبررسانی دقیق و کامل، حقوقدانان کشور را به بررسی دقیق محتوای توافقات و اطلاع‌رسانی به جامعه دعوت کرد."
رییس جمهور حقوقدان در حالی کارت دعوت خود برای "حمایت" از ژنوچای را برای هم صنفی هایش ارسال کرده که تا کنون جریان حامی دولت تمام ابزارهای ممکن برای سودمند نشان دادن این توافق را به کار گرفته است.
حسن روحانی در جلسه دیروز بار دیگر بر "دستاوردهای بزرگ" ژنوچای تاکید کرده و گفته است که "دستاوردهای مرحله نخست مذاکرات هسته‌ای ایران دستاوردهای بزرگی است که در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و با حفظ همه ارزش‌های مورد قبول جامعه و حفظ حقوق هسته‌ای به دست آمده است که خشم صهیونیست‌ها نشانه‌ای بر این موفقیت‌ها است."
اشاره روحانی به "خشم صهیونیست‌ها" بی دلیل نیست. این موضوع تا کنون به عنوان مهم‌ترین و پرکاربردترین دلیل موافقان و حامیان دولت برای اثبات سودمند بودن توافق ژنوچای به کار رفته و این در حالی است که نقش بازی کردن صهیونیست‌ها و ابراز رضایت قلبی آنها از این توافق بارها و بارها عیان شده است.
دعوت روحانی از حقوقدانان از طرفی یک روز بعد از راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در سراسر کشور صورت گرفته است که در آن خواسته های مردمی در موضوعات متعدد از جمله مذاکرات هسته ای به خوبی نمایان شد. با این وجود و در حالی که حضور مردمی در راهپیمایی 22 بهمن هر سال با شکوهی خاصی برگزار می شود معلوم نیست چرا روحانی با مصادره زیرکانه آن، تلاش کرده تا آن را نتیجه انتخاب دولت تدبیر و امید عنوان کند! رییس جمهور حقوقدان کشورمان "این حضور شکوهمند و متفاوت را نشان فضای مثبت و امیدبخش ایجاد شده در کشور دانست که نویدبخش وحدت و انسجام ملی است."
علیرغم این مصادره زیرکانه، شعارها و دست نوشته های مردمی در موارد متعددی به وضوح با سیاست دولت تدبیر و امید در مواجهه با غرب و آمریکا در تناقض بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما