تاریخ انتشارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۳۶۳۷۸۴
گاردین در گزارشی در ژوئن ۲۰۱۸ تجاوز جنسی در کنسرت‌ها و جشنواره‌های موسیقی در اروپا را معضلی جدی اعلام کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اخیراً برگزاری کنسرت در کشور‌های غربی با معضل تجاوز و آزار و اذیت جنسی همراه بوده است. این مسئله به حدی جدی شد که چندین کنسرت و جشنواره موسیقی در سال‌های اخیر به دلیل گزارش تجاوز جنسی تعطیل شدند که در آخرین مورد می‌توان به لغو بزرگترین جشنواره موسیقی سوئد در سال جاری به دلیل گزارش چهار تجاوز و ۲۳ مورد آزار جنسی در طول این رویداد چهار روزه در استکهلم ‌اشاره کرد.
گزارش‌های متعدد در این زمینه در سال‌های اخیر حکایت از این دارند که تجاوز جنسی مشکلی گسترده در کنسرت‌ها و جشنواره‌های موسیقی است. در حالی که بزرگترین مشکلات سال‌های گذشته برگزاری کنسرت در کشور‌های غربی سرقت و استفاده از مواد مخدر و الکل بود. بنا به اعلام شیکاگو تریبون، این تعرضات و آزار‌ها عبارتند از: آزار و اذیت زبانی، گم شدن، رفتار‌ها و حرکات جنسی، کمین کردن و عکسبرداری بدون اجازه و تجاوز جنسی.
شیکاگوتریبون در اواخر ماه مارس گزارش داد براساس نظرسنجی انجام گرفته توسط این مجموعه، بیش از ۹۰ درصد زنانی که در کنسرت‌های موسیقی شرکت کرده‎اند، آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده‎اند. ۳۱ درصد مردان حاضر در کنسرت‌ها نیز هر دو نوع آزار و اذیت جنسی فیزیکی و غیرفیزیکی را تجربه کرده‎اند.
در نظرسنجی انجام شده توسط YouGov یک شرکت نظرسنجی افکار عمومی جهانی، مشخص شد ۲۲ درصد از کل شرکت کنندگان کنسرت در انگلیس و ۳۰ درصد زنان در تمام سنین و ۴۳ درصد زنان زیر ۴۰ سال با نوعی رفتار جنسی ناخواسته مواجه شدند.
این آمار‌ها تنها بخش کوچکی از اتفاقاتی است که رخ می‌دهند، زیرا هیچ نهاد رسمی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد جرایم جنسی در کنسرت‌ها و جشنواره‌ها وجود ندارند. تنها صاحبان صنعت موسیقی و مقامات انتظامی کنسرت‌ها اعلام کردند که وقوع این حوادث در حال افزایش است و هر حادثه گزارش شده احتمالا فقط نوک کوه یخ است، زیرا به باور کارشناسان بیشتر قربانیان این جنایات را گزارش نمی‌کنند یا نمی‌توانند جزئیات را به دلیل ناتوانی ذهنی در اثر مصرف الکل یا مواد مخدر به یاد بیاورند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴