تاریخ انتشارجمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۳۶۳۷۷۷
جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی کشورمان بعد از نماز جمعه عبادی- سیاسی دیروز تهران در اعتراض به تصویب لوایح مربوط به FATF تجمع کردند، این تجمع همزمان در بسیاری از شهرهای کشور هم برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی کشورمان بعد از نماز جمعه عبادی-سیاسی تهران در اعتراض به تصویب لوایح مربوط به FATF و پیوستن به این معاهده تجمع کردند.
بنابراین گزارش همزمان با مردم انقلابی تهران دانشجویان و مردم در شهرهای دیگر کشورمان این تجمع اعتراضی را برگزار کردند.
این تجمع با عنوان « نه به FATF» توسط جمعی از تشکل‌ها و فعالان دانشجویی کشور برگزار شد و دانشجویان و مردم در این تجمع با حمل پلاکارهادها و دست‌نوشت‌هایی از نمایندگان مجلس، مسئولان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند تا به خطرات پیوستن به FATF توجه کنند. برخی از تشکل‌های دانشجویی هم با توزیع بروشور و نشریات مختلف نسبت به خطرات پیوستن به FATF هشدار دادند. راهپیمایان تاکید کردند تصویب لوایح مربوط به FATF راه دشمن در جنگ اقتصادی را هموار می‌کند.
در برخی از شهرهای کشور هم مردم و دانشجویان با امضای طوماری اعتراض خود را به تصویب لوایح «FATF» نشان دادند. در هفته‌های گذشته هم مردم و دانشجویان با امضای طوماری که به همت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت تهیه شده بود، اعتراض خود را به این موضوع نشان دادند. در تعدادی از شهرها نیز نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی درباره خطرات پیوستن به FATF در تجمع سخنرانی کردند.
هشدار۳۵ دفتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب رئیس مجلس
همچنین 35دفتر از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای به ریاست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همراهی شما با نمایندگان معلوم‌الحال در نامیدن FATF به عنوان تنها راه‌حل مسائل اقتصادی کشور مردم و کشور را در سختی و رنج قرار داده است، نوشتند: ما دانشجویان انقلابی خواهان مواضع انقلابی و حفظ استقلال و عدم تصویب لوایح استعماری هستیم و رای‌گیری در مورد این لایحه به خصوص CFT را شفاف برگزار کنید و حداقل حق را برای مردم جهت شفافیت رای نمایندگان خود قائل باشید.
در این نامه آمده است: «گفتمان‌سازی کاهش نرخ ارز با پیوستن به گروه‌های مالی چون FATF، در بین نمایندگان مجلس حاکی از روح عدم آزادیخواهی، استقلال‌طلبی واظهارات پوپولیستی در بین برخی نمایندگان است. حضرتعالی مستحضرید که افزایش نرخ ارز، ناشی از کم کاری و ناکارآمدی مسئولین و سوء مدیریت اقتصاد کشور است و اگر مدیران اقتصادی کشور راحت‌طلبی را کنار بگذارند و برای فرار از پاسخگویی دستاویز به ریسمان غرب و گم راه‌های مذاکره و تعامل نشوند ما خواهیم توانست بر مشکلات فائق آییم.»
 دانشجویان دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی در نامه خود تاکید کردند: «دسترسی به اطلاعات صرافی‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور، برای کشورهای موسوم به گروه G7 نه تنها خشم آنان را در تحریم ما کاهش نمی‌دهد بلکه تحریم را آسان‌تر کرده و این به نوعی خود تحریمی است. خود آگاهید که در دوران تحریم از طریق همین صرافی‌ها ارز مورد نیاز کشور تاحدودی تامین می‌شد و تصویب این لایحه صرفاً دادن کد‌های جدید جهت تحریم کشور است. ضمن آنکه ما مشکوک به این هستیم که همین گرانی‌های اخیر ناشی از دادن اطلاعات صرافی‌ها و موسسات مالی برای حفظ برجام است.»
 در این نامه خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح شده است: «رهبر انقلاب اسلامی از وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران تعبیر کرده‌اند. اتاق جنگ اقتصادی ما هیچ فرمانده‌ای ندارند. اگر کم‌کاری از جانب دولت است شما موظف بر نظارت و پیگیری هستید و اگر کم‌کاری به دلیل مشکلات قانونی است شما مرجع ریل‌گذاری در کشور هستید.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴