تاریخ انتشارجمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۳۶۳۷۴۵
جمعی از راننده‌های کامیون از بروز مشکلاتی نظیر پرتاب آتش‌زنه و سنگ به سمت کامیون‌های دارای بار گله کردند و گفتند که این مشکلات موجب شده است فعلاً کامیون‌های خود را از بیم اتلاف سرمایه، زمین‌گیر کنیم و بارها روی زمین مانده است.
۰
plusresetminus
حرکات مشکوک برای زمین‌گیر کردن کامیون‌ها‌
به گزارش بلاغ، با نوسانات مجدد ارزی، موضوع مشکلات کامیون‌داران و راننده‌های خودروهای سنگین چند روزی است که مجدداً مطرح شده است.
کامیون‌داران معتقد هستند با این هزینه‌های سنگین تأمین قطعه و لوازم یدکی، لاستیک و روغن در کنار نرخ بسیار پایین کرایه‌ها، امکان سیر و حمل بار ندارند و هزینه‌های آنها بیش از درآمدشان شده است.
به همین دلیل چند روزی است که موضوع اعتراضات صنفی کامیون‌داران مطرح شد که از یکی دو روز پیش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های حمل و نقلی، پیگیری رفع این مشکلات هستند.اما یکی دو روز است که حرکات مشکوک از سوی عده‌ای که راننده هم نیستند، برای تبدیل این اعتراض صنفی به اغتشاش سازمان یافته، شکل گرفته است.
به گفته راننده‌های کامیون، در برخی جاده‌ها خصوصاً در استان‌های فارس و اصفهان، بعضی افراد که راننده هم نیستند مانع از بارگیری کامیون‌ها می‌شوند و حتی به کامیون‌های دارای بار سنگ پرتاب می‌کنند.
صمد کریمی یکی از راننده‌ها درباره این اتفاقات می‌گوید: ‌اغلب همکاران‌مان می‌گویند که در کمربندی یکی از شهر‌ها راننده کامیون‌های دارای بار را از کامیون پیاده کرده و ساعت‌ها به کامیون می‌بندند و بنابراین اغلب همکاران ما مایل نیستند وارد جاده‌ها شوند.

یکی دیگر از راننده‌ها گفت: از دیروز برای بارگیری به میدان میوه و تره‌بار از استان‌های بزرگ می‌رویم اما در نزدیکی میدان میوه و تره‌بار، عده‌ای ناشناس به سمت کامیون‌ها سنگ پرتاب می‌کنند و مانع تردد راننده می‌شوند.
راننده دیگری گفت: مسئولیت حمل بار بر عهده راننده است و اگر بار آتش بگیرد و بسوزد باید در کنار زیان سوختن کامیون خود، تاوان صاحب بار را هم پرداخت کنیم بنابراین فعلا ترجیح می‌دهیم در خانه بمانیم و علی‌رغم میل باطنی‌مان کار نکنیم.
یکی دیگر از راننده‌های‌ کامیون در این‌باره پیشنهاد داد که ضرورت دارد نیروی انتظامی به همراه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، حداقل این روزها در جاده‌ها گشت‌زنی داشته باشند و حرکات مشکوک این عده‌ را شناسایی و رفع کنند.
گفتنی است با نوسانات قیمتی اخیر، قیمت‌های عجیبی در بازارهای مختلف مشاهده می‌شود. در همین رابطه سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر با انتقاد از وضعیت عرضه انواع لاستیک در بازار و اتفاقات و نابسامانی‌های به وجود آمده در سطح فروش این محصولات، به ایسنا گفته است: طبق شنیده‌ها دو حلقه لاستیک خودرو سنگین که قیمتی در حدود دو میلیون تومان دارد در بازار به قیمتی بیش از دو و نیم تا سه برابر به فروش می‌رسد و در مورد لاستیک‌های سبک نیز باید خاطر نشان کرد که شاهد فروش بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصدی محصولات نسبت به نرخ مصوب هستیم.
منبع : دولت بگوید ملت چه کند؟ کارد گرانی به مغز استخوان رسید
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰