تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۳۶۳۶۸۴
در فاصله کمتر از دو ماه تا شروع رقابت های جهانی وزنه برداری ، سعید علی حسینی وزنه بردار سنگین وزن تیم ملی کناره گیری خود را اعلام کرد تا یکی دیگر از شانس های کسب مدال ایران از گردونه مسابقات خارج شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سعید علی حسینی به دلیل مصدومیت رقابت‌های جهانی وزنه برداری را از دست داد؛ رقابت‌هایی که از 18 تا 27 آبان ماه امسال در عشق آباد ترکمنستان برگزار می شود و به نظر می‌رسد کاروان ایران بر خلاف سالهای گذشته از آمادگی مطلوب به دور است.
قبل از کناره گیری علی حسینی، بهداد سلیمی با خداحافظی از دنیای قهرمانی و کیانوش رستمی با تصمیم کادرفنی از رقابت های جهانی 2018 کنار گذاشته شده بودند. با وضعیت موجود تنها ستاره وزنه برداری ایران در این مسابقات سهراب مرادی است.
شرایط تیم ملی از زبان سرمربی
محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص شرایط تیم ملی بزرگسالان برای مسابقات جهانی، اظهار داشت: بعد از بازی‌های آسیایی، تمرینات ملی پوشان بزرگسال برای آمادگی هر چه بیشتر جهت حضور در مسابقات جهانی ترکمنستان از ۱۶ شهریور ماه در کمپ تیم های ملی آغاز شد. بعضی از نفرات ناخواسته از تیم جدا شدند، بهداد سلیمی خداحافظی کرد و کیانوش رستمی از ترکیب تیم کنار گذاشته شد. همچنین ایوب موسوی و علی میری به دلیل مصدویت در اردوی این مرحله حضور پیدا نکردند و در نهایت سعید علی حسینی هم بعد از چند روز که در اردو حضور داشت اعلام کرد آسیب دیدگی دارد به همین دلیل از اردوی تیم ملی جدا شد و در مسابقات جهانی حضور نخواهد داشت.
وی ادامه داد: از چند ماه قبل احتمال می‌دادیم در این شرایط قرار بگیریم بر همین اساس نفراتی را از قبیل امیر حقوقی و رضا بیرالوند را به اردو فرا خواندیم و همایون تیموری هم پس از چند روز از آغاز هفتمین مرحله اردوی تیم ملی به تمرینات اضافه شد. چون سعی داریم با ترکیب کامل در مسابقات جهانی شرکت کنیم تغییراتی را در تیم ایجاد کردیم.
سرمربی تیم ملی در خصوص آخرین مهلت برای اعلام اسامی ۱۰ ملی پوش اعزامی به مسابقات جهانی ترکمنستان تاکید کرد: هم اکنون ۱۲ ملی پوش در اردو حضور دارند و این نفرات  شانس حضور در مسابقات را دارند. آخرین فرصت اعلام لیست ۱۲ وزنه بردار اصلی و رزرو (جایگزین) پایان این هفته است تا به فدراسیون جهانی اعلام کنیم. ولی ترکیب اصلی (۱۰ نفره) چند روز قبل از اعزام به عشق آباد مشخص می شود.
چرا علی حسینی کناره گیری کرد؟
اما سعید علی حسینی هم درباره شرکت نکردن خود در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: هفت ماه پیش زانویم را عمل کردم و چون بازی‌های آسیایی برایم بسیار مهم بود، سعی کردم زودتر تمریناتم را انجام دهم و برای بازی‌ها به شرایط ایده‌آل برسم. از این رو زیرسازی لازم را انجام ندادم تا عضلاتم را قوی کنم. چرا که باید این کار کم کم صورت بگیرد تا مشکلات بیشتر نشود، اما من برای این که زمان را از دست ندهم، این کار را انجام ندادم. از این رو اگر بخواهم فشار وارد کنم آسیب‌دیدگی ام ممکن است تشدید شود و با دکتر رازی هم که صحبت کردم همیشه تاکید کردند که به زانویم فشاری وارد نکنم و سعی می‌کنم هر چه‌ سریع‌تر آسیب‌دیدگی را که دارم درمان کنم.
علی حسینی در پاسخ به این پرسش که وضعیت زانویش نگران کننده است؟ تصریح کرد: آن قدر نیست که از مسابقات دیگر من را بیاندازد، اما باید بر رویش بیشتر کار شود و مراقبت شود تا میزان آسیب‌دیدگی‌ام بیشتر از این نشود و با پزشک هم که صحبت کردم گفت که نباید فشار بر آن وارد کنم.
نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان و بازی‌های آسیایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: با توجه به این شرایط و میزان آسیب‌دیدگی که داشتم، صلاح دانستم در مسابقات جهانی شرکت نکنم و کارهای زیر سازی را بر روی زانویم انجام دهم. مطمئن هستم که برای سال ۲۰۱۹ اگر مسئله دیگری پیش نیاید، سعی می‌کنم رکوردهای خوبی را به ثبت برسانم.
علی حسینی در ادامه‌ و در مورد این که با این شرایط در هفته‌های باقی‌ مانده لیگ هم حضور نخواهد داشت، گفت: باید کار درمانی بر روی زانویم انجام دهم تا میزان آسیب‌دیدگی ام بیشتر از این نشود و فعلا مشخص نیست که می‌توانم در هفته‌های باقی‌ مانده در لیگ شرکت کنم یا خیر. فعلا باید بحث درمان زانویم را در پیش بگیرم.
مرادی ستاره تیم ملی است
شرایط حاکم بر تیم ملی وزنه برداری نشان می دهد که بیشترین امید برای کسب مدال به سهراب مرادی است. ایران در دوره قبلی مسابقات صاحب 5 مدال طلا (سهراب مرادی 3 طلا و علی هاشمی 2 طلا) ، 3 نقره (کیانوش رستمی ، بهداد سلیمی ، علی حسینی) و 6 برنز (ایوب موسوی 2 مدال، علی هاشمی، سعید علی حسینی  2 مدال و بهداد سلیمی) شد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما