کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی/ وزیر جهاد کشاورزی در جویبار مطرح کرد:

کاهش ذخایر ماهیان خاویاری در دریای مازندران / لزوم حمایت از بخش خصوصی در پرورش ماهیان خاویاری

23 بهمن 1392 ساعت 12:18

وزیر جهاد کشاورزی در جویبار گفت:در سال های اخیرکاهش ذخایر ماهیان خاویاری را شاهد بودیم.


به گزارش خبرنگار بلاغ در شهرستان جویبار،محمود حجتی طی بازدید از مرکز پرورش ماهیان خاویاری شهرستان جویبار در جمع خبرنگاران از خاویار دریای مازندران به عنوان محصولی شناخته شده در بازار جهانی یاد کرد و اظهار داشت:در سال های اخیرکاهش ذخایر ماهیان خاویاری را شاهد بودیم.
وی افزود: کاهش ذخایر این ماهیان و تغییر منفی محیطی زیستی دریا به اندازه ای رسید که امکان برداشت این گونه از ماهیان از دریای خزر به حداقل کاهش یافت.
وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت در پرورش و تولید ماهیان خاویاری تاکیدکرد و گفت: هم اکنون با فعالیت بخش های خصوصی،پرورش این نوع ماهیان در دستور قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد با سرمایه گذاری های انجام شده ،خاویار ایران به سطح معروفیت گذشته خود در بازار جهانی برسد.
حجتی از مرکز پرورش ماهی خاویاری جویبار بعنوان بزرگترین مرکز پرورش این نوع ماهی در کشور یاد کرد و ادامه داد: از آنجاییکه این گونه مراکز در یک بازه زمانی 12 ساله به سودهی می رسند حمایت از سرمایه گذران این بخش نیز باید به طور مستمر و بلند مدت صورت گیرد تا رغبت به ادامه سرمایه گذاری بوجود بیاید.
وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز با هدف بررسی خسارات ناشی از برف سنگین و یخبندان هفته پیش بر کشاورزی مازندران به این استان سفر و ابتدا از پروژه ماهیان خاویاری قره برون شهرستان جویبار بازدید کرد.


کد مطلب: 36326

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/36326/کاهش-ذخایر-ماهیان-خاویاری-دریای-مازندران-لزوم-حمایت-بخش-خصوصی-پرورش

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com