تاریخ انتشارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۳۶۲۹۶۴
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: انبوه‎‌سازان و سازندگان مسکن از افزایش و رشد حبابی قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم در این بخش راضی نیستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جمشید برزگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی مانند میلگرد و آهن آلات طی چند ماه گذشته افزایش دو برابری قیمت داشته است، اظهارداشت: قیمت مسکن در چند ماه گذشته به دلیل نوسانات ایجاد شده در بازار سکه و ارز افزایش یافته اما این رشد قیمتی بعد از رکود چند ساله بوده است بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که با کاهش قیمت یکهزار یا دو هزار تومانی دلار قیمت مسکن پایین بیاید.
وی افزود: متأسفانه افزایش قیمت مسکن موجب شده قدرت خرید مردم در این بخش کاهش چندین برابری داشته باشد. انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مسکن خواستار افزایش قیمت مسکن نیستند، زیرا این افزایش قیمت در چنین شرایطی هیچ نفع یا سودی برای آنها ندارد.
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن اظهار کرد: با توجه به ثبات قیمت در بازار سکه و ارز قیمت مسکن به ثبات می‌رسد اما نباید انتظار کاهش قیمت در این بخش را داشته باشیم، زیرا قیمت تمام شده ساخت مسکن در چند ماه گذشته رشد چهار تا پنج برابری داشته است.
گفتنی است، طبق آمار بانک مرکزی، قیمت مسکن طی ماههای اخیر بیش از 50 درصد افزایش یافته و همچنان ثبات به این بازار برنگشته است. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند علت افزایش شدید قیمت‌ها در بازار مسکن، غلبه تقاضا بر عرضه است. بر این اساس طی پنج سال اخیر بخش تقاضا به دلیل عدم تولید مسکن به میزان لازم متورم شد و نتوانست به نیازهای واقعی مردم پاسخ بدهد. دولت روحانی از سال 92 تاکنون وعده ساخت مسکن اجتماعی را داد اما تا این لحظه خبری از اجرای این وعده نیست و مسکن مهر هم همچنان تکمیل نشده و پیش بینی می شود تا سال آینده این ماجرا ادامه‌دار باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما