تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۳۶۲۷۷۸
احمد توکلی گفت: در خصوص آقای آخوندی اعلام جرم کردیم چون وی برای شفاف شدن بازار مسکن موظف بود سامانه اسکان و املاک را شکل دهد و اینکار حداقل در سال اول 320 میلیارد تومان به دولت خسارت زد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، احمد توکلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرکرد با اشاره به اینکه شفافیت و عدالت از اصطلاحات رایج در جامعه و خواسته عموم مردم است، گفت: افزایش تعداد مبارزان با فساد، تأثیرگذاری عملکرد را در پی دارد و وجود شفافیت در جامعه شیوع فساد را کاهش می‌دهد.

وی به احتکار مورد نیاز بازار اشاره کرد و افزود: زمانی‌که دولت اعلام می‌کند چهار دسته کالای اساسی، ارز دولتی دریافت می‌کنند و مابقی اجناس بلاتکلیف هستند، به صورت غیرمستقیم پیام احتکار را به بازاریان می‌دهد و تجار آگاه می‌شوند که این اجناس تا مدت زمانی به دلیل تعلق نگرفتن ارز دولتی به کشور وارد نمی‌شوند.

بازار ثانویه ارز دچار مشکل و فسادخیز است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای حل مشکلات ارزی نیازمند شیوه‌ای متفاوت با بانک مرکزی هستیم، اضافه کرد: بازار ثانویه ارز دچار مشکل و فسادخیز است.

توکلی با اشاره به برخورد با فساد و لزوم ایجاد شفافیت ادامه داد: اگر شفاف‌سازی‌های چندی پیش نبود تاکنون آقای نعمت‌زاده وزیر دولت بودند، وزارت آقای زنگنه هم باعث ادامه ناکارآمدی‌ها در این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه محاکمه بعضی مسؤولان مانند مهدی هاشمی، بقایی و غیره را باید قدر بدانیم، گفت: شاید انتظارات از قوه قضائیه در برخورد با مدیران فاسد بیش از این ها باشد اما همین مقدار را نیز باید قدر بدانیم.

لزوم محکومیت مدیران فاسد در کشور/ اعلام جرم بر علیه وزیر وقت دولت

رئیس هیأت مدیره دیدبان شفافیت و عدالت در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده آخوندی توضیح داد: در خصوص آقای آخوندی اعلام جرم کردیم چون وی برای شفاف شدن بازار مسکن موظف بود سامانه اسکان و املاک را شکل بدهد که این‌کار را انجام نداد و این‌کار حداقل در سال اول 320 میلیارد تومان به دولت خسارت زد، طبق قانون عدم انجام وظیفه اگر منجر به خسارت شود، جرم است.

توکلی با تأکید بر اینکه بسته ارزی وضعیت فعلی کشور را بدتر می‌کند، افزود: قبول دلار به قیمت 10 هزار تومان تعطیلی بسیاری از صنایع را در پی دارد؛ قبول این قیمت دلار به معنی گران‌تر شدن مواد اولیه و قیمت تمام شده محصولات است.

وی با بیان اینکه گران شدن مواد اولیه، کم شدن تولید، رکود و تورم را در پی دارد، اضافه کرد: با گران شدن ارز، قدرت خرید همسایگان کشور بالا می‌رود.

توکلی با اشاره به این‌که آب از مسئله‌ای فنی و تولیدی به مسئله‌ای سیاسی تبدیل شده است، گفت: ایجاد تعصبات قومی به این مسئله دامن می‌زنند که نیازمند به ورود گروهی بی‌طرف در این مسئله است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله حصر سران فتنه 88 در این مجمع مطرح نشده است، اضافه کرد: حیطه مسائلی که باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شود مشخص است.

توکلی با بیان اینکه دیدبان شفافیت و عدالت اولین سمن ضد فساد در ایران است، ادامه داد: خوشبختانه اولین دفتر این سمن در شهرکرد افتتاح شد

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما