تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۳۶۲۴۵۲
مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه مردم از تعلل در برخورد با مفسدان ناراضی هستند تصریح کردند: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با فساد و مدیریت نادرست کارآمدی نظام را زیر سؤال ببرند.
۰
plusresetminus
مردم از تعلل در برخورد با مفسدان ناراضی هستند
به گزارش بلاغ، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با بیان توصیه‌هایی به مسئولان، خواستار صداقت در کلام، عمل به وعده‌های داده شده و حل مسائل اقتصادی کشور از سوی مسئولان شد.

وی گره زدن تمام امور کشور را با تحریم نادرست دانست و مدیریت صحیح و تخصصی با نظارت و مبارزه با فساد را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات کشور عنوان کرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه علما و روحانیون باید زبان مردم باشند و خواسته‌های به حق مردم را به گوش مسئولان برسانند، اظهار داشت: مردم نباید از نظام و انقلاب و روحانیت ناامید شوند چرا که در طول تاریخ علما متکی به مردم بودند و اگر به کسی ظلم میشد درب خانه علما می‌رفتند.

وی روحانیت را پناهگاه مردم دانست و ادامه داد: این مسئله به عنوان یک افتخار بوده و نباید این ارتباط قطع شود، ما درحمایت از خواسته به حق مردم، حمایت از انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه با هیچ کس تعارف نداریم و کوتاه نخواهیم آمد چون مردم از ما توقع دارند مدافع حقوق آنان وشعار‌های انقلاب اسلامی باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم عده‌ای کم با فساد و بی‌مدیریتی کارآمدی نظام را زیر سؤال ببرند و به حق مردم دست درازی کنند.

وی با یادآوری خباثت و دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران عنوان کرد: این دشمنی بوده و خواهد بود چون آنها با ملت ایران مخالف هستند و در این چهل سال بدترین ظلم‌ها را در حق مردم ایران انجام داده‌اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم ما دشمنی‌ها را درک می‌کنند و به همین دلیل چهل سال مقاومت و ایستادگی کردند ولی از بی‌عدالتی، تبعیض و فساد در رنج هستند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: من به مسئولان عرض می‌کنم اگر مردم مطمئن باشند شما با رانت و فساد مقابله می‌کنید از شما حمایت خواهند کرد، مسئولان همه چیز را با تحریم گره نزنند چرا که تجربه نشان داد خیلی از چیزها به تحریم ارتباط ندارد، قیمت گذاری واقعی اجناس و نظارت و ‌اشراف بر آن بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی افزود: مسئولان خواسته به حق مردم را بشنوند و در رفع آن بکوشند، مردم هم نباید اجازه موج سواری به دشمنان خود دهند چون این افراد دست شان به خون این ملت آلوده است و الان هم نوکری استکبار را می‌کنند.

مردم از تیم اقتصادی دولت و تعلل در برخورد با مفسدان راضی نیستند
 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز صبح پنجشنبه در همایش نقش روحانیت و مساجد در خدمت رسانی به مردم که در مدرسه نواب صفوی برگزار شد گفت: زندگی مسلمانان در ابتدای اسلام ساده و کم هزینه بوده و اعتنایی به زرق و برق دنیا نداشته‌اند اما دشمن با برنامه‌ریزی مبنی بر القای زندگی پرهزینه و ایجاد شبهه به ایجاد اختلاف پرداخت که این مورد یکی از اسباب شکست مقابل دشمن است.

وی حقوق‌ها و رانت‌های نجومی را از مصادیق زندگی پرهزینه دانست و اذعان کرد: آمریکا و دیگر کشورهای غربی از قدرت ایمان ایرانیان می‌ترسند چرا که جوانان ما در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر قدرت‌های استکباری با سلاح ایمان موفق شدند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: دولت بداند اگر وظیفه خود را در مقابل جوانان و جامعه به خوبی انجام دهد نه تنها از آمریکا بلکه از هیچ کشوری نباید بترسد اما اگر به این وظایف به خوبی عمل نکند خطرات جدی تری ایران را تهدید می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: دولتمردان باید این موضوع را بدانند که مردم از تیم اقتصادی دولت راضی نیستند و یکی از ضرورت‌های این دولت وجود مدیران شجاع و نترس است که اگر مدیری در راس کار شجاع نباشد موفق نخواهد شد.

وی ادامه داد: مردم از دستگاه قضایی فعلی نیز راضی نیستند چرا که با جدیت به مجازات مفسدان اقتصادی نمی‌پردازد و زمان‌های مجازات‌ها را بی‌مورد طولانی کرده‌اند و زمینه‌های فرار مفسدین فراهم شده در صورتی که برخی از جرم‌ها را می‌توان در زمان بسیار کوتاه‌تر رسیدگی کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه برخی از مفسدان برای خود امنیت قائل شده‌اند و دلیل این امر هم این است که با برخی از صاحبان قدرت در ارتباط هستند و با مدیران کلان کشور در ارتباط هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در مبارزه با مفسد و جلوگیری از رانت باید همچون حضرت علی(ع) رفتار کرد، افزود: نباید با هیچ کس در این زمینه ملاحظه کرد، مدیران نیز در صورت فساد نزدیکان خود حتی با برادر، فرزند و خانواده خود برخورد کنند که اگر این موضوع به خوبی رعایت شود آینده انقلاب اسلامی روشن خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰