تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۳۶۲۱۶۲
سخنگوی انصارالله یمن در پاسخ به اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت، «شما بدون آمریکا قدرتی ندارید و ابوظبی ناتوان‌تر از این است که حتی بتواند با یک روستای کوچک در یمن وارد جنگ شود.»
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اخیرا «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در سخنانی در یک مرکز پژوهشی در لندن اعلام کرده بود: «ما آماده استقرار نیروهای بیشتری در سرتاسر خاورمیانه برای مقابله با دشمنانمان هستیم چراکه دیگر نمی‌توانیم به هم‌پیمانان غربی مثل آمریکا و انگلیس اعتماد کنیم». این سخنان باعث واکنش انصارالله شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی رسمی انصارالله یمن در واکنش به این اظهارات اعلام کرد، نظام امارات عاجزتر از این است که با یک روستا در یمن وارد درگیری شود چه برسد به اینکه بخواهد وارد جنگ با مردم یمن شود....  این جنگ متجاوزانه فاش کرد که شما بدون آمریکا هیچ ارزش و اعتباری ندارید. این موضع‌گیری انصارالله در حالی است که ائتلاف عربی در سه سال و نیم گذشته با کمک غربی‌ها و به ویژه آمریکا به بمباران مردم بیگناه یمن مشغول است.

تنگه باب‌المندب
از سوی دیگر، «علی القحوم» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با اهمیت «تنگه باب المندب» در جنگ یمن گفت: «تنگه باب المندب» در این جنگ از اهمیت راهبردی و ژئوپلیتیک برخوردار است؛ از این رو، آمریکا و دست‌نشاندگان سعودی و اماراتی آن در تلاشند تا با استقرار ناوچه‌ها و کشتی‌های جنگی در این تنگه و ایجاد پایگاه‌های نظامی در جزیره «میون» این تنگه مهم را‌اشغال کنند که این موضوع نه فقط تهدیدی برای یمن است که حتی تمام منطقه را نیز تهدید می‌کند.

«علی القحوم»  با ‌اشاره به اقدام عربستان در تعلیق حرکت کشتی‌های نفتی خود از تنگه باب المندب گفت: «هدف رژیم جنایتکار سعودی از این اقدام، بین‌المللی کردن تجاوز به یمن، بهانه‌تراشی برای جنایت‌های خود و وارد کردن طرف‌های خارجی در این جنگ است. آنها امروز شکست خورده‌اند و برای نجات خود به هر روشی چنگ می‌زنند.»وی در رابطه با حمله اخیر یگان هوایی یمن به فرودگاه ابوظبی و تاثیر آن بر امنیت و اقتصاد امارات نیز افزود: «امارات در تجاوز به یمن، پایمال کردن بشریت و ارتکاب جنایت‌هایی که آدمی برای آن عرق شرم می‌ریزد، مشارکت فعال دارد؛ در مقابل این جنایت‌ها، نیروی هوایی یمن یک پهپاد از نوع «صماد3» را به سمت امارات روانه کرد و حملات متعددی را انجام داد که به دنبال آن فرودگاه ابوظبی تعطیل شد. این یک دستاورد استراتژیک مهم است که به طور قطع بر اقتصاد امارات و امنیت آن تأثیرگذار است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴