وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

قیمت دارو افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۳۶۲۰۴۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش 9 درصدی قیمت دارو در کشور گفت: تا پایان سال افزایش قیمت دارو نداریم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه آیین افتتاحیه فاز دوم بیمارستان سیدالشهدای لردگان، ، گفت: بعضی از داروها تغییر قیمت نداشتند و بعضی تا 15 درصد افزایش یافتند. وی ، افزود: مردم می‌توانند از طریق هولوگرام دارو، اصالت و قیمت را مشخص کنند و در صورت وجود تخلف، مراتب را با سامانه 190 در میان بگذارند.
وی اضافه کرد: امسال پنج درصد به هزینه‌های درمانی و پزشکی اضافه شده است که به دارو و تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافته است.

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در حاشیه این افتتاحیه گفت: طرح توسعه بیمارستان شهدای لردگان با زیربنای هفت هزار متر مربع سال 1394 آغاز و در سال 1397 به بهره‌برداری رسید.

ارسلان خالدی‌فر، اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این پروژه را 151 هزار و 125 میلیون ریال اعلام کرد.

خالدی‌فر تشریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح با افزوده شدن 114 تخت بستری در مجموع تعداد تخت‌های فعال بیمارستان به 234 تخت رسید.

وی هزینه خرید تجهیزات پزشکی و اداری طرح مذکور را 29 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بخش‌های سی‌سی‌یو، داخلی زنان، جراحی زنان، چشم، اطفال و یک بخش اداری در طرح توسعه بیمارستان شهدای لردگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پروژه احداث این مرکز با اعتباری بالغ بر 460 میلیون تومان در سال 96 کلنگ‌زنی شد. این مرکز در زمینی به مساحت 60 مترمربع احداث شده است و ظرفیت استقرار پنج آمبولانس را دارد.

لازم به ذکر است وزیر بهداشت با احداث یک پایگاه انتقال خون در مجاورت بیمارستان شهدای لردگان با اعتبار اولیه شش میلیارد ریال موافقت کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲