تاریخ انتشارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۳۶۲۰۴۶
برتری پرسپولیس در دیدار افتتاحیه و شکست نساجی برابر دیدگان 12 هزار هوادار پرشور قائمشهر، مهمترین اتفاقات روز نخست هفته اول هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در روز نخست از هفته اول فصل جدید لیگ برتر فوتبال(هجدهمین دوره) روز پنجشنبه چهار بازی برگزار شد که در حساس‌ترین دیدار تیم پرسپولیس قهرمان فصل گذشته در مشهد برابر پدیده به برتری یک بر صفر دست یافت. تک گل این بازی را علی علیپور از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

شروع بازی با حملات احساسی دو تیم همراه بود که سرعت گردش توپ را افزایش داده بود. با این حال اولین خطر جدی را تیم میزبان روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که ضربه بازیکنان این تیم را رادوشوویچ دروازه‌بان پرسپولیس با پا برگرداند.

بعد از این حمله پرسپولیسی ها سعی کردند از زیر فشار دقایق ابتدایی میزبان خارج شود. در دقیقه ۷ حرکت سیامک نعمتی درون محوطه جریمه با اعلام خطای پنالتی توسط داور مسابقه همراه شد. این ضربه را علی علیپور به نخستین گل پرسپولیس در فصل هجدهم لیگ برتر تبدیل کرد. در ادامه دو تیم فوتبال پایاپایی را به نمایش گذاشتند و هر چند موقعیت هایی را روی دروازه همدیگر ایجاد کردند اما نتوانستند دروازه ها را به طور جدی تهدید کنند. در دقایق پایانی نیمه اول پدیده فشارش روی دروازه تیم تهرانی را بیشتر کرد تا شاید گل خورده را جبران کند اما بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند.

نیمه دوم با برتری و حملات پدیده آغاز شد و این تیم تلاش زیادی کرد تا هر چه زودتر به گل تساوی دست پیدا کند. این تیم در دقیقه ۶۰ فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت اما به ثمر نرسید. در دقیقه ۶۷ یک بار دیگر پدیده تا آستانه باز کردن دروازه سرخپوشان پیش رفت اما بازهم مدافعان پرسپولیس اجازه این کار را ندادند. در دقیقه ۶۸ دفع ناقص رادوشوویچ باعث شد توپ به زیر تیر افقی دروازه برخورد کند اما بازهم وارد دروازه نشد.

برانکو برای اینکه تیمش را از زیر فشار حملات پدیده خارج کند، گادوین منشا را به جای عالیشاه وارد زمین کرد تا شاید با استفاده از سرعت این بازیکن بتواند خط دفاعی پدیده را عقب نگه دارد و فشار سنگین روی تیمش را بردارد. در دقیقه ۷۶ بشار رسن که نمایش خوبی در این دیدار داشت توپی را روی دروازه ارسال کرد که گادوین منشا با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه غافلگیرکننده این بازیکن با فاصله کمی از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

برانکو که سعی داشت همین برتری یک بر صفر را برای تیمش حفظ کند و به نخستین سه امتیاز فصل هجدهم دست پیدا کند، در دقایق پایانی شایان مصلح را هم وارد زمین کرد تا قدرت تدافعی تیمش را بیشتر کند.

پیروزی سایپا و عذرخواهی دایی از خداداد
در تهران تیم سایپا با نتیجه سه بر صفر از سد سپیدرود رشت گذشت. در این دیدار برای سایپا، آرش رضاوند (۴۵)، علی دشتی (۶۰) و آرمان رمضانی (۹۰) موفق به گلزنی شدند. نکته مهم این بازی تقابل علی دایی و خداداد عزیزی روی نیمکت‌های دو تیم بود.

در پایان این بازی علی دایی سرمربی سایپا اظهار داشت: یک بازی خیلی سختی داشتیم. بازی اولمان بود. تا دقیقه ۴۴ به در بسته خوردیم. خدا را شکر زمان خوبی گل زدیم. نیمه دوم روان‌تر کار کردیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم اما نتوانستیم به گل‌های بیش‌تری دست پیدا کنیم. بازی‌های اول همیشه سخت است. هفته‌های بعدی معلوم می‌شود کدام تیم خوب کار کرده است. به بازیکنانم تبریک می‌گویم. از خداداد هم عذرخواهی کردم. این ذات فوتبال است. امیدوارم دوست خوبم در بازی‌های بعدی موفق باشد.

نساجی لیگ را با باخت شروع کرد
در قائمشهر تیم نساجی برابر ذوب‌آهن اصفهان با یک گل شکست خورد. در این دیدار، گابریل هرناندز، مهاجم جدید و هندوراسی ذوب‌آهن در دقیقه ۱۵ موفق به گشودن دروازه تیم جواد نکونام شد. شاگردان نکونام که فرصت‌سوزی‌های زیادی هم در این مسابقه داشتند، نتوانستند تا پایان مسابقه گل خورده را جبران کنند تا در نهایت خستگی در تن هواداران نساجی بماند و آنها مغلوب ذوب‌آهن شوند؛ البته  که تمام تماشاگران نساجی بعد از پایان مسابقه به تشویق تیم خود پرداختند.

در پایان این بازی جواد نکونام سرمربی نساجی قائمشهر گفت: امروز تیم ذوب‌آهن لذت یک فوتبال خوب را برد چون حضور پرشور هواداران قائمشهر باعث شد که بازی بسیار خوب و جذاب شود. ما قطعا بهترین طرفداران لیگ را داریم و این موضوع برای من خوشحال‌کننده است. ان‌شاءالله که قدردان زحمت‌های آن‌ها باشیم و بتوانیم لطف آن‌ها را جبران کنیم.

وی افزود: شرایط بازی کردن در لیگ یک با لیگ برتر کاملا متفاوت است. ما در این بازی ۱۰ بازیکن لیگ یکی داشتیم و فقط دو بازیکن تجربه بازی در لیگ برتر را داشتند. علاوه بر بازیکنان مصدوم‌مان‌ نباید این انتظار را داشت که ما در همین بازی اول بتوانیم به عنوان یک مدعی قهرمانی در لیگ برتر عمل کنیم. قطعا زمان می‌برد تا بتوانیم با شرایط لیگ برتر هماهنگ شویم و بتوانیم بازی‌های بهتری ارائه دهیم.

برتری فولاد در دقایق پایانی
در اهواز هم تیم فولاد موفق شد با نتیجه دو بر یک پارس جنوبی جم را شکست دهد. در این بازی برای فولاد حسن بیت سعید (۵) و مجید لطفی (۹۰، گل به خودی) و برای پارس جنوبی رضا علیاری (۲۱) گلزنی کردند.

در پایان این بازی سیروس پورموسوی سرمربی فولاد گفت: کسب اولین برد در خانه سخت است چرا که سال گذشته در بازی آخر شکست خورده بودیم. سعی می‌کنیم با کار بیش‌تر مشکلات را حل کنیم. از هواداران هم تشکر می‌کنم که ما را حمایت کردند. آن‌ها از بازی آخر در لیگ برتر دلخور بودند. هنوز برای بهتر شدن مشکلاتی در تیم هست.

لازم به یادآوری است که شب گذشته هم چهار بازی دیگر در شهرهای تهران، تبریز، مسجد سلیمان و اصفهان برگزار شد که نتایج آن در شماره بعدی روزنامه به چاپ خواهد رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴