تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۳۶۱۹۳۸
بعد از یک هفته گمانه‌زنی پیرامون رای کمیته انضباطی برای سوپرجام ، در نهایت باخت استقلال در این بازی تایید شد تا جام به پرسپولیس برسد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، تصمیم سازمان لیگ در ارتباط با بازنده اعلام کردن استقلال در سوپرجام فوتبال ایران‌، سر و صدای زیادی ایجاد کرد تا جایی که باعث شد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به مسائل انضباطی به این پرونده ورود پیدا کند.

باشگاه استقلال که به صورت رسمی به 3-0 اعلام شدن نتیجه بازی سوپرجام معترض شده بود با تاکید بر اینکه در درخواست‌های خود نه‌تنها زیر بار عدم حضور نرفته بلکه خواستار تغییر زمان بازی شده است فشار مضاعفی به سازمان لیگ وارد کرد بلکه بتواند زمان سوپرجام را تغییر و 3-0 اعلام شدن این بازی را وتو کند اما ورود کمیته انضباطی هم بعد از یک هفته جنجالی به نتیجه‌ای نرسید چون این کمیته هم استناد به مستندات پرونده در نهایت استقلال را بازنده سوپرجام اعلام کرد.

کمیته انضباطی در جدیدترین رای خود پیرامون سوپرجام با‌ اشاره به تک تک جزئیات و اتفاقات رخ داده پیرامون برگزاری این بازی در نهایت به این جمع‌بندی رسید تا تصمیم سران سازمان لیگ مبنی بر 3-0 اعلام کردن این دیدار را تایید و یک هفته به باشگاه استقلال فرصت برای فرجام خواهی در کمیته استیناف بدهد.

در قسمتی از رای که روز گذشته توسط کمیته انضباطی صادر شد، آمده است: «کمیته انضباطی با احراز تقصیر باشگاه استقلال تهران در عدم برگزاری مسابقه سوپر جام در روز جمعه مورخ 29/4/97 مستنداً به بند یک ماده 96 و نیز ماده 61 مقررات انضباطی‌، و بند یک ماده 10 و ماده 14 اساسنامه فدراسیون فوتبال و با رعایت ماده 93 مقررات انضباطی به جهت عدم مطالبه خسارت از سوی سازمان لیگ با اعمال تخفیف تیم استقلال را در مسابقه مذکور سه بر صفر بازنده اعلام می‌نماید.»

حال با این رای باید منتظر واکنش باشگاه استقلال ماند چون سران این باشگاه مدعی بودند در تمام جلسات و مکاتباتی که با سازمان لیگ داشتند هیچ وقت خواستار لغو بازی یا عدم حضور خود نشده و تنها در پی تغییر زمان بازی بودند که سازمان لیگ با آنها همکاری نکرده است.

توضیحات رئیس‌کمیته انضباطی
اسماعیل حسن‌زاده رئیس ‌کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص چرایی صدور این رای گفت: در اولین اعلام که برای روز 29 تیرماه بود همه مراحل را در رای گنجاندیم. خلاصه رای این بود که باشگاه استقلال آمادگی برگزاری این دیدار را نداشته و تیم استقلال هم در خارج از کشور بوده است. مهم‌ترین رکن رای، ‌اشاره نماینده باشگاه استقلال در جلسه شورای تامین استان است که در آنجا هم نماینده این باشگاه به عدم حضور این تیم در صورتجلسه‌اشاره کرده است.

حسن‌زاده تاکید کرد: تصمیماتی که در مسائل اجرایی فوتبال گرفته می‌شود باید محترم شمرده شود از قضا در متن رای ‌اشاره کردیم و مثالی آوردیم که برای دیدار ایران و کره خیلی تلاش کردیم بازی به تعویق بیفتد ولی‌ای اف سی پاسخ نداد و تاکید کرد که بازی در روز تاسوعا در ساعت مقرر برگزار شود. این رای را صادر کردیم ولی این رای هم مثل همه آرا قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی است.

رئیس‌کمیته انضباطی درخصوص اینکه آیا جریمه سازمان لیگ در رای ‌اشاره شده است گفت: ما می‌توانستیم حداقل 50 میلیون تومان باشگاه استقلال را جریمه نقدی کنیم و میلیاردها تومان علیه استقلال رای بدهیم ولی سازمان لیگ شکایتی راجع به خسارت نکرد و این را به عنوان یک تخفیف قرار دادیم. سازمان لیگ باید از ما درخواست می‌کرد که این کار را نکرد.

وی تاکید کرد: عدم برگزاری این بازی در هر صورت ضرر مالی از نظر اسپانسری داشته و اگر سازمان لیگ هم بخواهد می‌تواند به رای ما اعتراض کند.

استقلال به رای اعتراض می‌کند
آیا رای کمیته انضباطی از سوی باشگاه استقلال پذیرفته می‌شود؟ امیرحسین فتحی سرپرست این باشگاه در این‌باره به خبرگزاری فارس گفت: ما درخصوص رای کمیته انضباطی اعتراض خواهیم کرد، هنوز نامه به صورت رسمی ارسال نشده است، مطمئن باشید اعتراض خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴