واکنش سازمان پدافند غیرعامل به حرکت رسانه‌ای آذری جهرمی:

وزارت ارتباطات به هر قیمتی دنبال حفظ تلگرام است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۳۶۱۷۵۱
سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به حرکت نمادین وزیر ارتباطات، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر همت و تلاشی که دوستان برای حفظ تلگرام به هر قیمتی دارند در حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی داشتند، به طور قطع خدمات‌دهی این شبکه‌ها قابل رقابت با نسخه‌های خارجی بود.
۰
plusresetminus
وزارت ارتباطات به هر قیمتی دنبال حفظ تلگرام است
به گزارش بلاغ، بعد از انتشار اخباری مبنی بر استقرار سرورهای نسخه‌های فارسی تلگرام (هات‌گرام و تلگرام طلایی) در ساختمان مرکز مخابراتی امام خمینی و حمایت وزارت ارتباطات از این شبکه‌ها که از سوی رئیس‌ سازمان پدافند غیرعامل مطرح شده بود، وزیر ارتباطات ۵۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان را برای بازدید از صرفا طبقه نهم مرکز مخابراتی امام خمینی برد تا اثبات کند سرورهای نسخه‌های فارسی تلگرام در این مرکز نیست.

آنچنانکه در بازدید خبرنگاران از سوی مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام شد در طبقه نهم این مرکز مخابراتی که درهایش برای خبرنگاران گشوده شد، چند سالن که شامل سالن تجهیزات، دستگاه‌ها و سیستم‌های مربوط به ارتباطات خارج از کشور، راه دور و ارتباطات بین‌شهری و به طور کلی پشتیبانی مکالمات داخلی و خارجی کشور وجود داشتند.

نکته اینجاست که سرورهای دیتا به صورت تخصصی در ساختمان دیگری به نام ساختمان LCT شرکت ارتباطات زیرساخت مستقر هستند و آذری جهرمی خبرنگاران را راهی طبقه‌ای در ساختمانی کرده بود، که به خوبی می‌دانست نشانی از سرور دیتا به طور خاص در آن طبقه دیده نمی‌شد.

براساس آنچه کارشناسان می‌گویند تنها راه صحت‌سنجی این موضوع حضور کارشناسان فنی همراه با خبرنگاران در مرکز LCT است تا بتوانند با بررسی ترافیک و آی‌پی‌ها، مشخص کنند که ترافیک داده‌های «هات‌گرام» و «تلگرام طلایی» به کدام مرکز می‌رود و در آنجاست که عکسی که عکاسان می‌گیرند می‌تواند منجر به شفافیت شود.

در همین راستا، سازمان پدافند غیرعامل کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: حسب تصویب مراجع قضایی هرگونه فعالیت تلگرام در کشور غیرقانونی است و همه دستگاه‌ها باید فعالیت در بستر نسخه‌های رسمی و غیر رسمی این نرم‌افزار را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این بیانیه با تاکید بر اینکه نباید منافع ملی را پای اهداف سیاسی، یا تبلیغاتی ذبح کنیم، می‌افزاید: درخواست عجولانه وزیر ارتباطات از جمعی از خبرنگاران برای بازدید از یک محل خاص در این وزارتخانه زیاده از حد تبلیغاتی است و بهتر بود ایشان به جای این اقدام جمعی از کارشناسان فنی، قضایی و امنیتی را برای حضور در محل مربوطه دعوت می‌کرد.

این بیانیه ضمن دعوت از وزیر جوان و پرتلاش ارتباطات به داشتن حوصله بیشتر و ‌اشراف بر زیرمجموعه خود آورده است: اگر همین همت و تلاشی که دوستان برای حفظ تلگرام به هر قیمتی دارند در حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی داشتند، به طور قطع خدمات‌دهی این شبکه‌ها قابل رقابت با نسخه‌های خارجی بود.در انتهای این بیانیه آمده است: سازمان پدافند غیرعامل کشور بر خلاف برخی دستگاه‌ها در صیانت از منافع ملی و رعایت قانون با کسی رو دربایستی نداشته و از برگزاری شوهای رسانه‌ای تخریبی نمی‌هراسد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴