تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۳۶۱۷۱۷
مسجد جامع ساری به صورت کامل در آتش سوخت، تلاش‌های آتش نشانی برای مهار آتش به سرانجام نرسید و تنها جلوی سرایت آتش به دیگر مغازه‌های اطراف گرفته شد.پس از آتش‌سوزی مسجد جامع ساری برخی ابهامات درباره آتش‌سوزی مطرح است که انتظار است متولیان امر نسبت به ابهامات مطرح شده پاسخ دهند و انتظار است که متولیان مرتبط نسبت به موضوعات مختلف پاسخ دهند و اندوه مردم در از دست دادن یکی از بزرگ‌ترین مساجد قدیمی دارای ارزش‌های میراثی را کاهش دهند.
۰
plusresetminus
آتش‌سوزی مسجد جامع ساری و ابهامات به جامانده/دستگاه‌های مسئول پاسخگو باشند
به گزارش بلاغ، مسجد جامع ساری به صورت کامل در آتش سوخت، تلاش‌های آتش نشانی برای مهار آتش به سرانجام نرسید و تنها جلوی سرایت آتش به دیگر مغازه‌های اطراف گرفته شد.

پس از اتمام آتش سوزی، در حال حاضر ابهامات زیادی در این ارتباط بین مردم مطرح است.

ابهاماتی نظیر اینکه آیا این مسجد تاریخی، که در حال حاضر متولیان زیادی پیدا کرده است، از لحاظ ایمنی در وضعیت مناسبی قرار داشت؟

آیا دستگاه‌هایی، که در بحث کنترل و نظارت اماکن عمومی به عنوان ناظر و بازرس هستند، به وظایف خویش عمل کردند؟

در برخی محافل شنیده شده است که متولیان شهرداری به اوقاف که متولی این مسجد هست، تذکرات لازم را داده بود که وضعیت ایمنی این مسجد مناسب نیست، آیا اداره کل اوقاف مازندران حاضر هست در این زمینه اظهار نظر کند و تذکرات کتبی را رسانه‌ای کند تا فشار و هجمه‌ای که به این سازمان وارد می‌شود، کاهش یابد؟

مهم‌تر از همه، بحث آموزش به آتش‌نشانان است، آیا اقداماتی که برای خاموش کردن این آتش‌سوزی انجام شده، استاندارد بوده است؟ آیا متولیان آتش‌نشانی اطلاعات کافی درباره عملیات اطفا حریق داشتند که با وجود حضور آتش‌نشانان از اقصی نقاط استان زمینه کاهش خسارت به مسجد فراهم نیامده است؟.

در جلسه تصمیم گیری برای ساماندهی مسجد جامع ساری، بحث واگذاری ساخت این مسجد به شهرداری ساری مطرح شده است، آیا به لحاظ قانونی، شهرداری که از بودجه عمومی شهروندان بهره‌مند است، می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند؟.

چرا سازمان میراث فرهنگی که این همه پس از آتش‌سوزی نسبت به مستندسازی آثار سوخته اصرار داشت، پیش از آتش‌سوزی نسبت به ایمن‌سازی این مسجد تاریخی اقدامی انجام داده است؟.

انتظار است که متولیان شهرداری، میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف استان مازندران نسبت به موضوعات و سئوالات مطرح شده پاسخ دهند و اندوه مردم در از دست دادن یکی از بزرگ‌ترین مساجد قدیمی دارای ارزش‌های میراثی را کاهش دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴