تاریخ انتشارجمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۳۶۱۶۳۲
استاندار مازندران گفت: حریق به دلیل اتصالی سیستم برق و تجهیزات مسجد صورت گرفته است و عمدی در وقوع حریق وجود نداشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد اسلامی با حضور در محل مسجد جامع ساری با اشاره به اطفای کامل حریق در مسجد جامع ساری با تلاش نیروهای امدادی گفت: حریق به دلیل اتصالی سیستم برق و تجهیزات مسجد صورت گرفته است و عمدی در وقوع حریق وجود نداشته است.

وی اظهار کرد: این مسجد تاریخی و ارزشمند به‌دلیل اتصال سیم‌های برق که ریشه در شدت گرما و تابش خورشید که مانند محوطه باز از روی پشت بام بوده به گونه‌ای که شاهدان عینی ان را مشاهده کردند موجب آتش‌سوزی شد به‌طور طبیعی سقف مسجد چوبی است کاملاً سوخته است منهای بخش‌های دیگر به‌صورت مصالح بنایی بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت، افزود: امداد و اطفای حریق به شایستگی و با تمام توان بوده که حضور متعهدانه آتش‌نشانی و همه گروه‌های امدادی جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اطفا به پایان رسید، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی درحال لکه‌گیری هستند.

اسلامی اظهار کرد: از نخستین ساعات آینده با توجه به اینکه مسجد جامع ساری تابع ضوابط میراثی است، مباحث بازسازی آن را تدوین کرده و برنامه زمان‌بندی برای احیا و بازسازی آن با مشارکت همه دست‌اندرکاران و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم این مسجد را با تمام قوا به حالت اول بازگردانیم؛ با این توجه که باید مسائل مربوط به ایمنی آن را در طراحی لحاظ کنیم که از حداکثر امکانات ایمن برخوردار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰