امامی که در اوج بهره‌گیری از شرائط زمانه خود توانست علاوه بر محبوبیت شگرف مردمی، بالغ بر چهارهزار عالم و نخبه را تربیت کند، باید سیره او الگو برای نخبگان حوزوی و دانشگاهی شود.
۰
plusresetminus
آیت‌الله توکل: سیره امام صادق(ع)بهترین الگو برای جامعه نخبگان حوزوی و دانشگاهی است
به گزارش بلاغ،  نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با صدور پیامی به‌مناسبت شهادت امام صادق(ع)، ضمن تسلیت این سوگ، سرمشق قراردادن زندگی سراسر درس آن امام از سوی جامعه را بهترین نوع بزرگداشت ششمین امام معصوم دانست.
 
متن پیام آیت‌الله توکل بدین شرح است:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
 علی‌رغم شرائط پیچیده سیاسی و جنگ قدرتی را که ده تن از امرای امویان و دو تن از حاکمان عباسیان معاصر امام صادق علیه‌السلام بر جامعه تحمیل کرده بودند، آن حضرت توانست با گسترش تعلیم و تربیت، فرهنگ اهلبیت علیهم‌السلام را تعمیق ببخشد و مبادرت به تربیت هزاران دانشمند کند و برتری تشیع را بر همه اهل عالم به اثبات برساند.
 
اسلام اهلبیتی در سبک و سیره زندگی امام صادق علیه‌السلام و در سنگین‌ترین مناظرات صاحبان اندیشه با ششمین خورشید فروزان ولایت و امامت در تاریخ تثبیت شد و امروز اندیشه‌ها و سیاق زندگی او باید الگو برای جوامع انسانی بویژه نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.
 
تفکر تابناک و زندگی سراسر اخلاق و معنویت موسس مذهب جعفری، نیاز همیشه تاریخ به‌خصوص زمانه ما و مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران است تا وضعیت ناگوار کنونی به انجام رسد و زمینه برای اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی در جهان تشنه فرهنگ اهلبیت پیامبر اعظم و اندیشه‌های الهی امام صادق صلوات‌الله علیهم اجمعین فراهم آید.
شهادت آن فروزان مهر سپهر بصیرت و هدایت بر شیفتگان آن حضرت بویژه حضرت حجت(عج)، نائب او و مردم ولایت‌مدار مازندران تسلیت باد.
 
25شوال 1439 برابر با 18تیرماه 1397
 
سیدرحیم توکل 
نماینده مردم شریف مازندران در خبرگان رهبری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰