تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۳۶۱۴۵۷
بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران به دنبال نمونه‌برداری بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در بخشی از این بیانیه آمده است: با کمال تأسف مطلع شدیم که اخیراً بازرسان آژانس اتمی (IAEA) در اقدامی گستاخانه و البته دزدانه به دانشگاه علم و صنعت ایران وارد شده و بیشرمانه به بازرسی و تفتیش آزمایشگاه‌های یکی از دانشکده‌ها پرداخته و با دستمال‌های خاص خود نمونه‌برداری انجام داده‌اند. مسلماً این اقدام، تحقیری بزرگ و بی‌سابقه برای جامعه علمی و دانشگاهی و ملت عزیزمان می‌باشد و تحمل غصه و درد آن بسی دشوار است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : قطعاً اگر اساتید، دانشجویان و کارکنان غیور دانشگاه قبل از زمان بازرسی از آن مطلع شده بودند، به هیچ وجه اجازه چنین اقدام تجاوزکارانه‌ای را نمی‌دادند و به هر نحو ممکن مانع آنها می‌شدند.
در این بیانیه همچنین پرسیده شده است : مگر در ننگنامه برجام، علاوه‌بر پذیرش تحقیرهای فراوان ملت انقلابی ایران و دستاوردهای آن، اجازه تفتیش مراکز علمی و دانشگاهی هم به اجانب از جمله آژانس اتمی داده شده است که ما دانشگاهیان از آن بی‌خبر بوده‌ایم.
این بیانیه می‌افزاید : سابقه بازرسی‌های آژانس و اتفاقات تلخ بعدی نشان می‌دهد که غالباً امنیت فکری، جانی و عرضی اساتید و دانشجویان در معرض خطر قرار گرفته است.
بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن محکوم نمودن جسارت انجام شده به ساحت علم و عالمان این مرز و بوم مقدس، از همه فرهیختگان تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی درخواست کرده است ضمن حفظ هوشیاری خود اجازه اقدامات مشابه را در مراکز خود به اجانب ندهند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷